Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakkarit tappelee lomista, keikkailija taas..

Vierailija
01.03.2025 |

.. lomailee ihan koska itse haluaa. Huvittaa kuunnella vakkareiden tappelua kun kukaan ei haluais olla toukokuuta lomalla, silti joku joutuu olemaan. Haha! Itse lomailen just silloin kun huvittaa, kenties koko kesän. Kippis! Elämä on valintoja.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aikanaan vuorotyössä sairaalassa ja siellä oli tämä paljon puhuttu "kiertävä lista", eli ideana oli että kesä-, heinä-, ja elokuu kiertää vuosittain. Näin yritettiin taata tasapuolinen lomailu. No eihän siitä mitään tullut, vaikka kaikki oli sen hyväksyneet. Ne "vahvatahtoiset" joko painostivat tai uhriutuivat muille ja saivat sitten kiltimmät taipumaan ja pitivät lomansa AINA heinäkuussa. Kiltit oli sitten kesäkuussa. Itse en tähän peliin lähtenyt, ilmoitin heti että kuukauden lomamatka on jo varattu tänä vuonna heinäkuulle (kun oma vuoro oli) ja että olen sen maksanut, ei voi perua. Siitä kyllä raivottiin. Kysyin että mikä ongelma, tällä kertaa on minun heinäkuu-vuoro ja me kaikki on suostuttu järjestelyyn. Mutta ku lapset, mutta ku minun tarpeeni, mutta ku sitä ja tätä. Pomo ei uskaltanut sanoa mitään. Sain sitten kuulla että selän takana oli haukuttu.

Miten tuo on edes mahdollista? Meillä on kiertävät lomat ke, heinä, elo. Touko ja syyskuulle saa ilmoittautua vapaaehtoiseksi, mutta esimies päättää. Ihan naurettavaa, että työntekijät hyppii silmille. Esimies päättää lomat ja kiertävä lista on ehdoton. Sitä ei muuteta. 

Vierailija
22/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä muutama keikkalainen tajusi, että heille ei kerry lomakuukausina eläkettä lainkaan. Taas yksi syy lisää kiukutella yli 55v vakityöntekijöille, jotka vie eläkerahatkin keikkalaisilta.

tsissus! Sitä varten kannattaa laittaa rahaa säästöön eläke-ikää varten, niin minä tein. Paitsi että ei mulla lomaa ollut, keikkailin lomatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kiertävät lomalistat ja se on ihan turha napista vastaan. Saa vaihtaa jos löytää jonkun joku suostuu vaihtamaan, mutta jos ei löydy, niin ei voi mitään. Mulla on tänä vuonna toukokuu enkä oikein tykkää, mutta ei voi mitään. Ensi vuonna sitten heinäkuu. 

Tätä juuri keikkalainen ei joudu ikinä murehtimaan. Jotkut keikkafirmat myös tarjoavat kesältä parempaa palkkaa kun on vaikea saada paikkaajia, eli voin lomailla kesä-elokuun mutta halutessani ottaa muutaman sunnuntaivuoron paremmalla palkalla silloin tällöin jos rahalle on tarvetta :D

Mulla asuntovelkaisena ei ole mitään mielenkiintoa olla pelkkä keikkalainen, varsinkaan nykypäivänä. Vakituinen paikka sairaanhoitajana on erittäin hyvä juttu. Maksan yksin omakotitalon kuluja enkä halua stressata onko töitä tarpeeksi. Enkä myöskään jaksa tehdä töitä monessa eri paikassa vaan tykkään omasta yksiköstä. 

T: Se jota lainasit

Vierailija
24/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toukokuu on tosi hyvä aikaa lähteä ulkomaille. Just otin lomaa toukokuulle. 

Ei kiinnosta kesätyöt valtiolla.

Vierailija
25/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kiertävät lomalistat ja se on ihan turha napista vastaan. Saa vaihtaa jos löytää jonkun joku suostuu vaihtamaan, mutta jos ei löydy, niin ei voi mitään. Mulla on tänä vuonna toukokuu enkä oikein tykkää, mutta ei voi mitään. Ensi vuonna sitten heinäkuu. 

Tätä juuri keikkalainen ei joudu ikinä murehtimaan. Jotkut keikkafirmat myös tarjoavat kesältä parempaa palkkaa kun on vaikea saada paikkaajia, eli voin lomailla kesä-elokuun mutta halutessani ottaa muutaman sunnuntaivuoron paremmalla palkalla silloin tällöin jos rahalle on tarvetta :D

Mulla asuntovelkaisena ei ole mitään mielenkiintoa olla pelkkä keikkalainen, varsinkaan nykypäivänä. Vakituinen paikka sairaanhoitajana on erittäin hyvä juttu. Maksan yksin omakotitalon kuluja enkä halua stressata onko töitä tarpeeksi. Enkä myöskä

Ei minunkaan tarvi stressata, töitä riittää niin paljon kuin haluan tehdä :) 2 eri paikassa teen jotta halutessaan saan etäisyyttä työyhteisöön välillä.

Vierailija
26/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluan aina lomailla toukokuussa ja elo-syyskuussa, mutta valitettavasti niin haluaa aina joku muukin. Olispa kätevää jos kaikki muut haluaisi lomailla aina heinäkuussa, niin saisin itse aina haluamani lomat.

Vierailija
27/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä muutama keikkalainen tajusi, että heille ei kerry lomakuukausina eläkettä lainkaan. Taas yksi syy lisää kiukutella yli 55v vakityöntekijöille, jotka vie eläkerahatkin keikkalaisilta.

Kuvitteleeko joku vielä että nykyiset 20-30 vuotiaat tulee jotain muuta kuin takuueläkkeen ikinä saamaan? Toivottavasti kukaan nyt ei ainakaan tuon harhan takia mitään ylimääräistä tee.

Tämä. Ei kannata elää harhassa, että eläkettä "kertyisi", eläkemaksut menevät nykyisten eläkkeiden maksamiseen eikä mihinkään omiin eläkesäästöihin.

Vierailija
28/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole noista tappelua ollut yhdessäkään työpaikassa. Kiertävät lomat on, ja kaikki ovat tyytyväisiä. 

Joo varmaan ovat tyytyväisiä ne ketkä on lomalla touko- tai syyskuun :D

no niin on. En ole työelämässä, koska olen työkyvytön. Jos olisin, nuo 2 olisi ehdottomasti parhaimmat kuukaudet lomailla. Paikat ovat jo/vielä auki, ei ole ryysistä, ei liian kuuma. Ihan mahtavaa.

Vierailija
29/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toukokuu on tosi hyvä aikaa lähteä ulkomaille. Just otin lomaa toukokuulle. 

Ei huutavia ipanoita missään kun ovat vielä koulussa, halvemmat lomat, vähemmän muita turisteja, ei liian kuuma. Toukokuu on paras

Ainoa miinus, että ilmeisesti briteissä on joku lukuloma tms. ja 18-19 nuoret lähtevät porukalla ryyppäämään ulkomaille. Eli ei kannata mennä halvimpaan hotelliin.

Vierailija
30/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin vakkarityöt, kun Sanna alkoi pakottaa töihin lailla. Sen jälkeen olen kostoksi pumpannut yhteiskunnalta kunnon korvaukset keikkatyöstä. Lomailen, milloin haluan.

Vierailija
31/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut lomalla heinäkuussa, en halua. Ajatuskin puistattaa. Olen aina syys-tai lokakuun, toisinaan ollut myös toukokuun.

Tosin itse saan päättää täysin ajankohdan joten evvk joku heinäkuu mulle. 

Vierailija
32/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun firmassani työnantaja päätti lomista. Lomakalenterista suljettiin pois ajat jolloin lomia ei saanut ollenkaan ja lomat kierrätettiin kesä-elokuun aikana vuodesta toiseen. Touko-ja syyskuussa ei kenenkään tarvinnut mennä lomalle. Jos joku niskoitteli se sai potkut. Good bye. 

Vierailija
33/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä.vaan ymmärrä mitä vikaa on toukokuussa ja syyskuussa. 

Vierailija
34/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän on sitten kovin kilttejä, kun eivät nosta lomaillessaan ansiosidonnaista, niistä kertyy eläkettä. Riippuu tietysti missä maassa lomailee tarvitseeko niitä. Se Thaimaa on kuulemma halpa. Norja ei ole.

Vierailija
35/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellisessä työpaikassani aikoinaan tapeltiin lomista. Pomomme sitten ratkaisi asian niin, että oli vuosittain kiertävä lomalista kesä-, heinä- ja elokuun osalta. Me sitten saatiin vaihtaa niitä keskenämme ja joku maksoikin toiselle, että sai mieleisensä kuukauden. 

Juu varmaan lohduttaa kun saat olla sen heinäkuun lomalla kerran viidessä vuodessa. 

Mä en edes halua olla heinäkuussa lomalla. Mikä tekee heinäkuusta jotenkin erityisen lomakuukauden?

Vierailija
36/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteleeko joku vielä että nykyiset 20-30 vuotiaat tulee jotain muuta kuin takuueläkkeen ikinä saamaan? Toivottavasti kukaan nyt ei ainakaan tuon harhan takia mitään ylimääräistä tee.

Tämä. Ei kannata elää harhassa, että eläkettä "kertyisi", eläkemaksut menevät nykyisten eläkkeiden maksamiseen eikä mihinkään omiin eläkesäästöihin.

Typerä argumentti. Näinhän se on ollut vuoskymmeniä ja kaikille eläkkeelle jäänneille se eläke on tähän mennessä maksettu kertymän mukaan. Mikä on muuttunut?

Vierailija
37/42 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä argumentti. Näinhän se on ollut vuoskymmeniä ja kaikille eläkkeelle jäänneille se eläke on tähän mennessä maksettu kertymän mukaan. Mikä on muuttunut?

Öö Suomen talous?

Vierailija
38/42 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on rekrykiellot monilla hva:lla vuosiksi eteenpäin. Ei niin vaan keikkailla. Itsekin keikkailisin oman vakkarin ohella mutta eipä ole ilmoituksia missään. 

Kiertävä lomalista on ihan pahin. Surettaa ne ekaluokkalaisten vanhemmat, joille osuu elokuu. 2 viikkoa lapsen kanssa yhteistä lomaa ja liian pieni lapsi 8 viikkoa yksin kotona :(

Vierailija
39/42 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on rekrykiellot monilla hva:lla vuosiksi eteenpäin. Ei niin vaan keikkailla. Itsekin keikkailisin oman vakkarin ohella mutta eipä ole ilmoituksia missään. 

Kiertävä lomalista on ihan pahin. Surettaa ne ekaluokkalaisten vanhemmat, joille osuu elokuu. 2 viikkoa lapsen kanssa yhteistä lomaa ja liian pieni lapsi 8 viikkoa yksin kotona :(

Itse taas ajattelin että hyvä. Kaksi viikkoa yhteistä aikaa lomailla ja kaksi viikkoa mahdollisuus saattaa lapsi kouluun ja mennä vastaan ja on välipala valmiina ym. Ihanaa yhteistä aikaa. 

Vierailija
40/42 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla asuntovelkaisena ei ole mitään mielenkiintoa olla pelkkä keikkalainen, varsinkaan nykypäivänä. Vakituinen paikka sairaanhoitajana on erittäin hyvä juttu. Maksan yksin omakotitalon kuluja enkä ha

No se on sun asiasi. Mä asun maaseudulla eikä täällä noin vain töitä ole kaikille keikkalaisille. Mä tykkään vakipaikasta ja se on mun valinta. Vähentää stressiä huomattavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi