Eläkeläiset on usein paljon varakkaampia kun nuoremmat. Miksi saavat vieläkin alennusta kaikesta?
Me kärvistellään eläkemaksujen kanssa kun toiset ovat jo 60v lähtien saaneet isot eläkkeet.
Millä logiikalla enää pitäisi olla alennukset eläkeläisillä, joilla varallisuus paljon suurempi? Toisinpäin sen pitäisi mennä, nuorille solidaarisuusalennukset.
Kommentit (1597)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä ollaan "fixed income" tilanteessa eli tulot eivät kasva. Työikäisella tulot kasvavat sen mukaan mitä työtä tekee ja kuinka paljon.
Toki tästäkin voi iiiigor ja vladimir yrittää tehdä vastakkainasettelua kuten työttömistä jne.
Juurihan eläkeläiset sai inflaatiokorotuksia yli 10% muutaman vuoden aikana. Miten niin eläkeläisten tulot ei kasva?
Taitetun indeksin takia eläkeläisten tulot kasvavat kesimäärin vähemmän kuin palkansaajien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alennukset vois olla niille joilla on pieni eläke. Heitä on paljon. Mulla tulee olemaan pieni työeläke.
Ne, joilla on isommat tulot ja isompi eläke, maksavat myös enemmän veroja, joilla kustannetaan pienituloisten sosiaalituet. Pitäisikö heidän maksaa ruuastakin enemmän? Eihän se ole heidän vikansa jos jollain muulla on pieni eläke.
Eläkeläinen ei maksa veroja, eläkeläinen vain kierrättää saamaansa sosiaalitukea. Eläkeläinen ei tuota mitään yhteiskunnalle, muuta kuin kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole niinkään omaisuudesta vaan tuloista. Saavathan opiskelijat ja työttömätkin joistain asioista alennusta.
Mutta kyllä sitä omaisuuskin on rahaa ja kerätty silloin kun eläkemaksut minimaalisia. Ei nykypalkoista nuoremmat voi säästää.
Ja usein eläkeläisillä on tulotkin paremmat kun työssäkäyvällä. Puhumattakaan siitä että meillä on perhe elätettävänä, talot maksettavana yms.
Moniko 30v ikäinen kokopäivätyötä tekevä tienaa alle 1600 e/kk? Tuo on suurten ikäluokkien mediaanieläke, jostain syystä mediaanipalkka on jo yli 3900 e/kk.
Jos edes vähän realismia näihin valituksiin, koska kukaan ei estä 25v ikäistä omistamasta miljoonaomaisuutta ja tienaamasta valtavasti, joten miksi ette sitä tee, jos siihen kerran jossain joku joskus on yltänyt.
Läheskään kaikki eläkeläiset eivät ole varakkaita. Keskieläke on vajaa 2000 euroa kuussa. Se tarkoittaa että osan eläke jää hyvin paljon tuon summan alle ja osan eläke voi olla paljon tuon summan yli. Itse tunnen vain eläkeläisiä, joiden eläke on 1000 euron kieppeillä. En tunne ketään kenellä olisi tuon keskieläkkeen suuruinen tai ylittävä eläke. Miettikääpä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eläkeläiset eivät ole varakkaita. Niitä alennuksia saa vasta kun on kansaneläkeiässä.
Minä jään eläkkeelle ensi vuonna 58-vuotiaana. On siis vielä aika monta vuotta ennen kuin alan saada mitään alennuksia.
No eläkkeeni tulee olemaan noin 4800 euroa netto joten eiköhän sillä pärjää jotenkin.
Näkisinpä minäkin noin upeita unia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan että aloittaja kuolee nuorena ei tarvi maksaa hänen eläkettä kenenkään. Aamen.
Onko tämä eläkeläisten yleinen ajattelumalli? Kunhan muut kuolee ja itse saa?
On se. Ahneen sukupolven minäminä-ajattelumalli.
Nykyinen eläkemalli perustuu tällaiselle ajattelulle. Johtajat lähellä eläkeikää ovat päättäneet, että maksetaan vaan kunnon eläkkeet suurille ikäluokille ja itselle, tulevat sukupolvet saavat sitten itse ratkaista mitä tehdään hajoavalle eläkejärjestelmälle myöhemmin.
Eläkemaksuista saa VEROVÄHENNYKSEN. Eli vaikka Eläkemaksut puolittuisivat, ei se käytännössä näkyisi palkassasi, mutta rahat ei riittäisi sun tulevaan eläkkeeseen.
Aina tuota samaa jauhamista, kun ei hahmoteta isoa kuvaa. Luuletko, että se 250mrd on niihin rahastoihin ilmestynyt tyhjästä? Olisiko kuitenkin nykyeläkeläiset kerännyt sinne pesämunaa teillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eläkeläiset eivät ole varakkaita. Niitä alennuksia saa vasta kun on kansaneläkeiässä.
Kai joku eläkeläiskortti tulee työeläkeyhtiöltä kolla todistaa statuksensa? Kelan varhaiseläkkeistä en tiedä mutta henkilöllisyystodistushan näyttää 65 vuoden iän. Vanhuuseläkkeen raja.
Totta toinen puoli. Työeläkeyhtiöltä tulee eläkeläiskortti päätöksen mukana. Mutta vaikka olisit 90 vuotias niin (ainakin yleensä) vaaditaan se eläkekortin näyttäminen alennuksen saamiseksi.
Yhden kerran olen näyttänyt eläkeläiskortin, olen siis ikäiseni näköinen. Miniäni osti junaliput kun oltiin porukalla menossa. Rautatieaseman kassa (sillon viel sai luukultakin) tahtoi nähdä sen ja miniä.vinkkasi minut sieltä penkiltä näyttämään sen.
Vierailija kirjoitti:
Alennukset vois olla niille joilla on pieni eläke. Heitä on paljon. Mulla tulee olemaan pieni työeläke.
Mielestäni uudehkot matkailuautot voisi poistaa kaiken veron piiristä. Diesel vero ja käyttömaksu pois. Mulla on sellainen.
Ota selvää noista alennuksista. Miksi tällaista paskaa uutisoidaan, muka totuutena. Itse olen työeläkkeellä enkä saa mistään mitään alennuksia, HSL:n korttiin kai voisi hakea jotain. En vaan uskalla mennä Itäkeskukseen koskaan enää. Pelkkä kansaneläke oikeuttaa joissakin kunnissa alennuksia teatteriin, uimalippuun ja asumiseen kai tukia. Toki suon sen heille, alle tonnin eläkeellä on hankala tulla toimeen. Kelan korvaus lääkkeistä. Kaikki saavat Kelakorvauksen, jos lääkäri lääkkeen määrää.
Ja kuulkaa nuoriso, perintövero poistuu. Kun me poistumme saatte kaiken puhtaana käteen. Antakaa meidän kuitenkin vielä elää, omaisuus voi jopa kasvaa korkoa.
Jos ilkeäksi alatte, moni voi testamentata omaisuutensa kissataloille, tai sille Pekkaa tukeneelle sikamaiselle järjestölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni uudehkot matkailuautot voisi poistaa kaiken veron piiristä. Diesel vero ja käyttömaksu pois. Mulla on sellainen.
Ai niin, näitä on paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne, joilla on isommat tulot ja isompi eläke, maksavat myös enemmän veroja, joilla kustannetaan pienituloisten sosiaalituet. Pitäisikö heidän maksaa ruuastakin enemmän? Eihän se ole heidän vikansa jos jollain muulla on pieni eläke.
Eläkeläinen ei maksa veroja, eläkeläinen vain kierrättää saamaansa sosiaalitukea. Eläkeläinen ei tuota mitään yhteiskunnalle, muuta kuin kuluja.
Ei työeläkkeitä makseta verorahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole niinkään omaisuudesta vaan tuloista. Saavathan opiskelijat ja työttömätkin joistain asioista alennusta.
Mistä työtön saa alennusta? Kansalaisopiston kurssista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä tällaiset köyhät vs rikkaat -aloitukset taitaa nekin olla rzzätrollien aikaansaannosta. Tarkoituksena aikaansaada eripuraa ja kahtiajakautumista.
Jep. Suomessa ei ole lainkaan sisäisiä sosiaalisia ongelmia. Kaikki vain venäläistrollin sepityksiä. Jep jep. Epäilemättä olet valtion virkamies.
En ole valtion virkamies, enkä väitä etteikö täällä olisi sosiaalista eriarvoisuutta. Näitä tällaisia aloituksia on vaan viime aikoina ollut tosi paljon, etenkin eläkeläisistä ja tyyliin rikkailta rahat köyhille. Kannattaa kuitenkin ymmärtää se, että venäjä oikeasti tekee tämänkaltaistakin informaatiovaikuttamista. Ja kannattaa lukea noita muitakin keskusteluja. On aivan selvästi nähtävissä, että täälläkin päivystää venäjämielisiä trolleja joiden tehtävänä on murentaa suomalaista yhteiskuntakäsitystä aiheuttamalla vastakkainasettelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset ovat ikänsä tehneet töitä. Nuorilleko se varallisuus pitäisi antaa ilmaiseksi tarjottimella?
Eipä ole. Naapurin mummo oli kotirouvana koko ikänsä. Nyt saa takuueläkettä ja muhkeaa leskeneläkettä loppuikänsä.
Jos olet nainen, niin mene naimisiin, hyvällä tuurilla saat aikanaan muhkeaa leskeneläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyllä sitä omaisuuskin on rahaa ja kerätty silloin kun eläkemaksut minimaalisia. Ei nykypalkoista nuoremmat voi säästää.
Ja usein eläkeläisillä on tulotkin paremmat kun työssäkäyvällä. Puhumattakaan siitä että meillä on perhe elätettävänä, talot maksettavana yms.
Moniko 30v ikäinen kokopäivätyötä tekevä tienaa alle 1600 e/kk? Tuo on suurten ikäluokkien mediaanieläke, jostain syystä mediaanipalkka on jo yli 3900 e/kk.
Jos edes vähän realismia näihin valituksiin, koska kukaan ei estä 25v ikäistä omistamasta miljoonaomaisuutta ja tienaamasta valtavasti, joten miksi ette sitä tee, jos siihen kerran jossain joku joskus on yltänyt.
Keskimääräinen kokonaiseläke 1 977 euroa kuukaudessa, joten älä eläkeläinen jälleen kerran valehtele.
Vierailija kirjoitti:
Eläkemaksuista saa VEROVÄHENNYKSEN. Eli vaikka Eläkemaksut puolittuisivat, ei se käytännössä näkyisi palkassasi, mutta rahat ei riittäisi sun tulevaan eläkkeeseen.
Aina tuota samaa jauhamista, kun ei hahmoteta isoa kuvaa. Luuletko, että se 250mrd on niihin rahastoihin ilmestynyt tyhjästä? Olisiko kuitenkin nykyeläkeläiset kerännyt sinne pesämunaa teillekin.
Ihmiset eivät osaa lukea omaa veroehdotustaan. Nyt ne taas kohta tulevat, opetelkaa, ehkä joku fiksumpi läheinen osaisi yksinkertaisellekin selittää sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veroprosentti eläkkeestä on korkeampi kuin työssäkäyvillä. Tämän tietäisit jos tietäisit jotain suomalaisesta yhteiskunnasta rzzätrolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jään eläkkeelle ensi vuonna 58-vuotiaana. On siis vielä aika monta vuotta ennen kuin alan saada mitään alennuksia.
No eläkkeeni tulee olemaan noin 4800 euroa netto joten eiköhän sillä pärjää jotenkin.
Puhut palturia. Jos nettoeläkkeesi tulisi olemaan 4 800 euroa kuukaudessa, bruttoeläkkeesi olisi tasoa 10 000 euroa kuukaudessa ja veroprosenttisi olisi luokkaa 50 prosenttia. Itse olen keskituloinen ja veroprosenttini on 30 runsaan kolmentuhannen bruttoeläkkeestä,
Sulla on aikaa lukea uutisia ja avata TV eläkkeellä ollessasi, mutta milloin viimeksi olet mistään mitään seurannut? Ihan ummikko olet. Nykyiset veronmaksajat eivät eläkettä tule näkemään.