Miksi mies syö niin helvetin kovaäänisesti.
Suu mäiskää, välineet kilisee ja kolisee, juodessa kurkku kuliseee ja gulppuaa. Hengitys huokailee ja tuhisee.
Ei hitto, mulla on joku ääniyliherkkyys.
Kommentit (23)
Narsisti on tyypillisesti paljon ja kovaa äänteleviä
Keskittykää oleelliseen. Ihmisen syömisestä kuuluu ääniä. Jos ärsyttää, laita lenkkarit jalkaan ja lähde ulos purkamaan ärsytystä. Lenkin jälkeen ärsyttää paljon vähemmän. Toimii!
Mä luin tämän Miksi mies lyö niin helvetin kovaäänisesti
Sinussa se ongelma tässä piilee...
Vierailija kirjoitti:
Mä luin tämän Miksi mies lyö niin helvetin kovaäänisesti
Toivottavasti vetää vosua kuokkaan...
Ei ole opetettu ruokatapoja eikä ole itse niin fiksu, että olisi ymmärtänyt huonot tapansa muuttaa.
En voisi elää tuollaisen henkilön kanssa.
Kyllä mäkin muistan, kun murrosikäisenä syömisäänet ärsytti, kun kaikki muukin ärsytti. Se ärsytys menee ohi.
On loukkaavaa huomautella puolisolle, että syömisestäsi kuuluu ällöttävä ääni. Ei kuulu hyviin tapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole opetettu ruokatapoja eikä ole itse niin fiksu, että olisi ymmärtänyt huonot tapansa muuttaa.
En voisi elää tuollaisen henkilön kanssa.
Täähän se ois. Jos ois huomaavaisempi niin tarkkailisi ympäristöä myös syödessä. Kaikenmoinen ylimääräinen elämöinti ei ole suotavaa.
Tekee tahallaan ärsyttääkseen , jos tietää sen ärsyttävän sinua :)
Vierailija kirjoitti:
Keskittykää oleelliseen. Ihmisen syömisestä kuuluu ääniä. Jos ärsyttää, laita lenkkarit jalkaan ja lähde ulos purkamaan ärsytystä. Lenkin jälkeen ärsyttää paljon vähemmän. Toimii!
Siksipä purankin sen tänne. Henkilö, joka ei vaivasta kärsi, ei ymmärrä että tietyt äänet aiheuttaa siis niin järkyttävää raivon tunnetta, että itsekin hätkähtää. Joudun pidättelemään, että en räjähtäisi.
Kävin kylässä pariskunnan luona. Syötiin ja totesin että rouvan huono tapa maiskuttaa syödessä kovaäänisesti oli tarttunut myös herraan. Oli vaikeaa pidätellä naurua ja syödä itse (suu kiinni).
En ikinä ottaisi mässyttävää puolisoa. Siitä voi halutessaan oppia eroon. Jos ei niin paljon minua arvosta, että syö ihmisiksi, niin olkoon jossain muualla.
Siskon mies mässyttää ja maiskuttaa aivan sietämättömästi. Ketään muuta ei kyllä tunnu haittaavan kuin minua
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ottaisi mässyttävää puolisoa. Siitä voi halutessaan oppia eroon. Jos ei niin paljon minua arvosta, että syö ihmisiksi, niin olkoon jossain muualla.
Tässä ei puhuttu varsinaisesti mässyttämisestä. Se voi olla yksittäisiä mässähdyksiä, kun vaikka laittaa ruokaa lisää suuhun. Voimakasäänisiä kulauksia jne. Ei sen tarvitse olla sikailua, jos toinen kärsii niistä äänistä.
Tulisin täysin "hulluksi". En voisi elää samassa paikassa. Kamalaa kuunnella. Omakin syöminen on jo riittävän hankalaa.
Mitenkä sinä et tuollaista asiaa havainnoinut seurusteluaikana? Eli mitäs läksit tuon kelkkaan. Nyt saat pitää mölyt mahassasi tai järjestää asia niin, että ette syö samaan aikaan.
Sama täällä, mutta olen oppinut sietämään.
Tiedän, että se on minun oma "ominaisuus", niin oppinut hyväksymään asian, kun en siitä eroonkaan pääse.
Enpä ole tuosta koskaan ääneen edes sanonut kenellekään.
Aina voi mennä tilanteesta pois tai keskittää ajatukset muualle.
Hei sinä. Mulla sama ongelma. Ja olenyliherkkä tietyille äänille. Misofoniaksi sitä kai kutsutaan. Eli en ole ääniyliherkkä kaikille äänille vaan sellaisille toistuville epämiellyttäville äänille, jotka saa mut melkein raivon partaalle.