Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka skippaat papakoekutsun - miksi ?

Vierailija
28.02.2025 |

Jälkeen uutisissa tapaus naisesta joka vain skippasi nuo kutsut ja nyt sairastaa syöpää. Näyttää olevan yleistä että niin moni skippaa.

Kun saat kutsun papakokeeseen ja skippaat sen , mikä syy sinulla on siihen?

ihan mielenkiinnosta. Onko se ajatus että no ei minulla kuitenkaan ole mitään ? Vai ajatteletko että no sitten joskus myöhemmin..?

Kommentit (251)

Vierailija
221/251 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin nyt 34-vuotiaana hpv, ei onneksi solumuutoksia, mutta ensi vuonna uudelleen papakokeeseen.

Toivottavasti paranee itsekseen.

Vierailija
222/251 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kaikille joilla on huonoja kokemuksia käyttämään kipupotilaisiin erikostunutta gyneä. En enää käy muilla.

se on yksityisellä mutta kenellä sellaiseen on varaa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/251 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdunkaulan syöpää ei esiinny suvussamme lainkaan. En ole seksuaalisesti aktiivinen, joten mistä sen voisi saada. Ei se itsekseen sinne kehity ilman jotain syytä. Siksi skippasin.

Kohdunkaulansyöpä ei ole sukupuolitauti!

Vierailija
224/251 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit viedä oman pimppasi ronklattavaksi ja silvottavaksi vaikka 1000 kertaa. Muiden pimppoihin sinulla ei ole mitään asiaa. Lopettakaa tämä naisten sukuelinten kauppaaminen lääketeollisuudelle.

Vierailija
225/251 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se pitää osata ottaa oikein, jotta se testi näyttää oikein. Siksi skippaan nuo, koska niissä on aina joku random hoitsu niitä ottamassa, mikä otatan ne alan lääkärillä yksityisellä.

Noissa on todella isoja eroja miten ottavat. Ihan yhtä tyhjän kanssa käydä jossain neuvolassa pilkkanaurettavana jonkun henkisesti teinin luona. 

Vierailija
226/251 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skippaan papan silloin tällöin, välillä menen siihen. Minusta nykyinen seula on liian usein, sekin rasittaa kohdunsuuta.

Mammografiaan en ole mennyt vielä koskaan. Onko nyt kolmas kerta kun kutsu tuli. En tykkää kivuliaasta rintojen litistelystä. Kumma jos ei rintoja voi mitenkään muuten luotettavasti tutkia kuin litistämällä levyjen väliin.

Se rintojen litistäminen kestää muutaman sekunnin, kyllä on hirvee koettelemus!

Vierailija
227/251 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huvita mennä kun en ole muutenkaan harrastanut riskikäyttäytymistä.

Ja itse asiassa se, että valtio haluaa säännöllisin väliajoin tutkia alapääni terveydentilan ja kirjata sen tiedon ylös on aika hassu ajatus. Ei niiden nyt sentään kaikkea tarvitse minusta tietää.😂

Vierailija
228/251 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä olis kiva. Jos sellainen tulee, niin en aio ottaa siihen muita hoitoja kuin kivunhoidon. Ja syyhän on se, että olen passiivisen itsetuhoinen, eikä mun jalkoväliin mene kyllä kukaan ronkkimaan yhtään mitään, oli sitten hoitaja tai gyne tai kuka tahansa.

Vierailija
229/251 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on VAPAAEHTOINEN. Saan itse päättää menenkö vai en. Enkä mene, koska edes lääkäriin ei saa tässä maassa aikaa.

Vierailija
230/251 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pitää osata ottaa oikein, jotta se testi näyttää oikein. Siksi skippaan nuo, koska niissä on aina joku random hoitsu niitä ottamassa, mikä otatan ne alan lääkärillä yksityisellä.

Koulutetaanko papakoehoitajia ollenkaan tuohon vai sanellaan vaan että menepä Liisa nyt raapimaan naisten alapäitä tällä tikulla?

No kyllä minä 3,5 vuotta opiskelin bioanalyytikoksi, ennen kun "menin rapimaan" yhtään mitään näytteitä itsenäisesti. 

Vierailija
231/251 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "random hoitsu" on yleensä bioanalyytikko, joka on juurikin näytteenoton ammattilainen, kyllä sekin sen näytteen osaa ottaa.

Ei tasan ole! Meidän tk ne on ihan samoja näytteenottajia ketkä verikokeitakin ottaa..

Niin? Se bioanalyytikko ottaa/tekee verikokeita, aivosähkökäyriä, sydänfilmejä, hermoratatutkimuksia sukupuolitautitestejä, papoja, sieninäytteitä, nielunäytteitä, virusviljelyitä, tekee rasituskokeita, verisivelyitä, analysoi näytteet, mikroskopoi, valmistelee kudosnäytteet ja työskentelee mm. bakteriologian, virologian, immunologian, patologian, fysiologian, neurofysiologian, hematologian ja histologianlaboratorioissa.

Vierailija
232/251 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää lukea että joku kieltäytyy ilmaisesta terveyspalvelusta. Tässä näkee selkeästi ettei suomalainen ota vastuuta omasta terveydestään kun  nopea papakoe tai mammografia koetaan traumaattiseksi ja ei viitsitä mennä joukkoseulontaan. Käsittämätöntä, mistä näitä aivokääpiöitä löytyy?

Olisin todennäköisesti ottanut vastuuta, jos julkinen terveydenhuolto ois myöskin ottanut vastuuta. Eli oikeasti olisi tutkinut heti, kun tulen oikeita vaivoja valittamaan, eikä vasta joskus vuoden päästä, kun vaiva on jo krooninen ja parantumaton. Parikymppisenä jo pilattiin muu terveys (ennen kuin ehti yhtään papa-kutsua tulla) Ihan sama enää jollekin papa-kutsuille. 

Onpas aikuismaista ajattelua. Tajuatko, että lopulta kärsijä olet sitten sinä itse

Vierailija
233/251 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole aktiivinen ja tossa katsotaan nimenomaan HPV:n aiheuttamia muutoksia. Teen mielummin HPV-testin ja odottelenkin että samat käytännöt tulisi Suomeen mitä mm. Ruotsissa ja Australiassa on.

Varmasti tosi moni testailisi enemmän jos täälläkin olisi mahdollisuus kotitestailuun eikä pakotettaisi menemään tuntemattoman rönkittäväksi.

Vierailija
234/251 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensä käynyt, mutta viimeisin seulonta jäi välistä, koska muutin juuri silloin kaupungista toiseen enkä saanut aikaa uudella paikkakunnalla.

Vierailija
235/251 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sä ap heti vuodat koko papassa käymisen heti vauva-palstalle. Et yhtään härskimpi voisi olla?

Vierailija
236/251 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kaikille joilla on huonoja kokemuksia käyttämään kipupotilaisiin erikostunutta gyneä. En enää käy muilla.

se on yksityisellä mutta kenellä sellaiseen on varaa??

Kaikilla työssäkäyvillä. 

Vierailija
237/251 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi Iltalehti tekee jutun papassa käymisestä.

Jos ap sun mielestä kaikki haluaa olla julkkiksia niin miksi sä et itse ole julkkis vai oletko?

Vierailija
238/251 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohdunkaulan syöpää ei esiinny suvussamme lainkaan. En ole seksuaalisesti aktiivinen, joten mistä sen voisi saada. Ei se itsekseen sinne kehity ilman jotain syytä. Siksi skippasin.

Kohdunkaulansyöpä ei ole sukupuolitauti!

Hpv-viruksen saa vain seksikontaktista. Siinä mielessä se on sukupuolitauti. 

Vierailija
239/251 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on VAPAAEHTOINEN. Saan itse päättää menenkö vai en. Enkä mene, koska edes lääkäriin ei saa tässä maassa aikaa.

Terveystalo.fi

Vierailija
240/251 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla todettiin nyt 34-vuotiaana hpv, ei onneksi solumuutoksia, mutta ensi vuonna uudelleen papakokeeseen.

Toivottavasti paranee itsekseen.

Hpv ei parane itsekseen.