Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka skippaat papakoekutsun - miksi ?

Vierailija
28.02.2025 |

Jälkeen uutisissa tapaus naisesta joka vain skippasi nuo kutsut ja nyt sairastaa syöpää. Näyttää olevan yleistä että niin moni skippaa.

Kun saat kutsun papakokeeseen ja skippaat sen , mikä syy sinulla on siihen?

ihan mielenkiinnosta. Onko se ajatus että no ei minulla kuitenkaan ole mitään ? Vai ajatteletko että no sitten joskus myöhemmin..?

Kommentit (251)

Vierailija
21/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen käynyt gynellä max vuotta aiemmin, ja papa on otettu silloin, en näe tarpeelliseksi. Muuten menen.

Vierailija
22/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammoilla on papat.

The mamas and the papas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtu poistettu.

Vierailija
24/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole suvussa mitään syöpiä, en ole seksuaalisesti aktiivinen ollut viimeiseen 15 vuoteen eikä mua oikeasti todellakaan huvita mennä turhan päiten nipisteltäväksi. 

Vierailija
25/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut mitään hoitoa julkisella enkä kyllä yksityiselläkään tai työterveyshuollossa. Jos nyt tuon syövän saan niin sitten saan varmaan hoitoa. Mutta en huvikseni ravaa missään rassauksissa kun ei vaivoja ole.

Vierailija
26/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdunkaulansyöpä ei kehity ilman HPV tartuntaa mitä minulla ei ole koskaan ollut. 

Kohdunkaulasyöpää aiheuttavaa HPV tartuntaa ei voi tietääkään jos sitä ei tutkita. Sitä ei siis voi itse mitenkään tuntea tai huomata kun se ei aiheuta oireita. Yli 80% ihmisistä saa tartunnan elinaikanaan joten todennäköisyys on aika suuri.

Vierailija
27/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli viime vuonna kutsu mutta olin siihen aikaan niin masentunut että ajattelin että ihan sama vaikka joku syöpä tuliskin,  ei haittaa.

Ihan sama syy mullakin. Kävin sitten muutaman vuoden päästä omakustanteisesti yksityisellä papassa, kun jaksoin taas huolehtia itsestäni.

Vierailija
28/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohdunkaulansyöpä ei kehity ilman HPV tartuntaa mitä minulla ei ole koskaan ollut. 

Mistäpä sen tietää, jos ei ole koskaan käynyt papassa. 

Olen kyllä käynyt, mutta en käy enää. 

Vierailija
29/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon raukkis, jonka suvussa on kuoltu syöpään. Vaikka tiedänkin, että pitäisi ajoissa havaita syövät-

Vierailija
30/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nykyään Hpv koe. On korvannut papakokeen, ainakin 30+ vuotiailla. On myös huomattavasti kalliimpi yksityisellä gynellä, kun papakoe. Papakoe oli noin 60e ja Hpv koe noin 150e !

Vierailija
31/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko henkilöllä oikeus saada kalliita syöpähoitoja, jos on omasta periaatteesta kieltäytynyt seulonnoista?

Tässä aloituksessa viitattuun uutiseen naishenkilö ei ollut jaksanut avata kuoria, joissa oli kutsu seulontaan. Nyt oli saanut pitkään syöpähoitoja ja oli todennäköisesti loppu lähellä. 

Vierailija
32/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan saanut mitään hoitoa julkisella enkä kyllä yksityiselläkään tai työterveyshuollossa. Jos nyt tuon syövän saan niin sitten saan varmaan hoitoa. Mutta en huvikseni ravaa missään rassauksissa kun ei vaivoja ole.

Siinä vaiheessa kun niitä vaivoja on, voi olla jo liian myöhäistä. Eihän yhteiskunta maksaisi seulontoja jos kohdunkaulasyövät löydettäisiin ajoissa oireiden kautta.

Vierailija
33/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohdunkaulasyöpää aiheuttavaa HPV tartuntaa ei voi tietääkään jos sitä ei tutkita. Sitä ei siis voi itse mitenkään tuntea tai huomata kun se ei aiheuta oireita. Yli 80% ihmisistä saa tartunnan elinaikanaan joten todennäköisyys on aika suuri.

Tiedän kyllä. Minulta on otettu papa useita kertoja, eikä vielä yli nelikymppisenäkään tartuntaa ollut, mitä gyne hieman ihmetteli. Joten turha siellä 5 vuoden välein ravata kun uusia tartuntoja ei ole mahdollista tulla. 

Vierailija
34/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes mene lääkärintarkastukseen jos siihen liittyy verikoe, joka on verrattavssa tuohon. Siitä tulee koko päväksi niin huono olo ettei vain voi.

Vierailija
35/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papa-koetta en ole skipannut, mutta sen sijaan odotan jo kauhulla mammografia-kutsua- on kuulemma kamalan kivuliasta, kun tissit litistetään levyjen väliin. Siihen en taida mennä.

Vierailija
36/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skippaan, koska kohdalleni sattunut näitä ilkeitä näytteen ottajia. Huudetaan ollaan ilkeitä ym. Ja näyte otetaan lian isolla välineellä ja liukastetta tuskin laitetaan. Ei kiitos. Yksityisellä parempi kohtelu sekä paremmat näytteen ottajat. 

Vierailija
37/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko henkilöllä oikeus saada kalliita syöpähoitoja, jos on omasta periaatteesta kieltäytynyt seulonnoista?

Tässä aloituksessa viitattuun uutiseen naishenkilö ei ollut jaksanut avata kuoria, joissa oli kutsu seulontaan. Nyt oli saanut pitkään syöpähoitoja ja oli todennäköisesti loppu lähellä. 

On oikeus.

Vierailija
38/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hpv n voi saada, seksistäkö? Itse olen neitsyt ja täysin nolla sukupuolielämää kenenkään kanssa, itseni kanssa vain. joten ei  minulla voi olla tartuntaa. En mene muuten vain ronklauttamaan alapäätäni.

Jos joskus aloitan intiimihommat niin sitten varmaan kävisin joskus.

Vierailija
39/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kohdunkaulaa.

Vierailija
40/251 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papa-koetta en ole skipannut, mutta sen sijaan odotan jo kauhulla mammografia-kutsua- on kuulemma kamalan kivuliasta, kun tissit litistetään levyjen väliin. Siihen en taida mennä.

Olen käynyt monta kertaa mammografiassa eikä todellakaan ole ollut kivuliasta. Tuntuu epämiellyttävältä mutta niin tuntuu moni muukin asia. Kannattaa ehdottomasti käydä kokeilemassa, nämä on niin yksilöllisiä asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän