Mitä tehdä hajuisalla muoviämpärillä?
Minulla on 10 litran muovinen ämpäri. Saattaa olla että aikoinaan sain sen ilmaiseksi Tokmannilta. En ole ihan varma mistä ämpärin sain. Minulla on ollut ämpäri jo vuosikausia. Tosi pitkään käytin ämpäriä biojäteastiana. Toki silloin ämpärissä oli biojätepussi. Mutta silti: biojätteet jättivät hajunsa ämpäriin, siis haju tunkeutui pysyvästi muoviin. Lopputulos: hajuisa ämpäri! Mädänhajuinen ämpäri!
Mitä teen ämpärillä? Nykyään en enää tarvitse sitä biojätteille. Nykyään minulla on biojätteille eri ratkaisu. Mihin ihmeen muuhun tarkoitukseen voi käyttää hajuisaa ämpäriä?
Pesin ämpäriä paljon, mutta haju ei poistunut. Se on ikuinen kestohaju. Minä en löydä ämpärille käyttökohdetta. Joten harkitsin, että lahjoittaisin ämpärin pois, eli antaisin sen hyväntekeväisyyskirpputorille. Mutta: jos ämpäri on mielestäni käyttökelvoton, niin enhän minä silloin saa sitä lahjoittaa kirpparille, koska myös siellä kirpparilla he tulevat siihen tulokseen että ämpäri on käyttökelvoton.
Joten ainoa mahdollinen johtopäätös: käyttökelvoton ämpäri kuuluu roskikseen???
Kommentit (24)
Laita siihen multaa ja istuta perunoita.
Lahjota Harkimon pojalle , nii ei sen tartte Puuilosta ostaa.
Ompa kyllä ongelma. Ehkäpä ämpäri sopisi viellä siivous käyttöön. Siivous sankkoille tuppaa aina olemaan tarvetta!
Pidä tallessa ja käytä oksennustaudin iskiessä ykä-ämpärinä. Mädän haju on vain plussaa, jos oksu meinaa jäädä yökkimisen asteelle.
Pienellä askartelulla kiva kattovalaisin
Vierailija kirjoitti:
Laita muovinkeräykseen.
Ei ainakaan muovinkeräykseen. Koska muovinkeräys ei ole tarkoitettu kaikenmaailman muoviesineille. Muovinkeräys on tarkoitettu vain muovipakkauksille. Ämpäri ei ole muovipakkaus. Joten jos ämpäri oikein lajitellaan, niin ämpäri kuuluu sekajätteeseen. Muovinkeräykseen ämpäri ei kuulu, kuten se ei kuulu paperinkeräykseen, metallinkeräykseen, lasinkeräykseen,...
Eikö kaikki haju lähde kaikesta soodalla tai kahvinpuruilla?
Vierailija kirjoitti:
Pidä tallessa ja käytä oksennustaudin iskiessä ykä-ämpärinä. Mädän haju on vain plussaa, jos oksu meinaa jäädä yökkimisen asteelle.
Paras vastaus ikinä, kiitos sinulle! En ole ikinä tiennyt että mädänhajusta voi olla jotain hyötyäkin. Sinä olet nero.
ap
Täytä vodkalla. Ei haise sen jälkeen. Pirtukin käy.
Vierailija kirjoitti:
Ompa kyllä ongelma. Ehkäpä ämpäri sopisi viellä siivous käyttöön. Siivous sankkoille tuppaa aina olemaan tarvetta!
Siivoussangoksi olisin itsekin tuota ehdottanut. Sinne vaan pesuainevettä ja kyllä se ajan kanssa alkaa haista pesuaineella. Siivoussangoille on aina kysyntää.
Luulen että lahjoitan ämpärin kirpparille. Koska minulla ei ole käyttöä hajuämpärille. Mutta luulen että muilla ihmisillä saattaa olla käyttöä hajuämpärille. Siis vaikkapa pihalle ämpäri, johonkin tosi likaiseen siivoamiseen ämpäri, vaikkapa öljyisten tahraisten rättien säilyttämiseen ämpäri, vaikkapa autotalliin mikälie ämpäri, tai vaikka kissanhiekan uloskuljettamiseen ämpäri tai vaikka lehmänlannan kantamiseen ämpäri tai...
Eli on paljonkin käyttökohteita joissa likainen ämpäri on hyödyllinen. Joten turhaan heittäisi roskikseen täysin käyttökelpoisen ämpärin. Se on vielä hyödyllinen ämpäri. Ei se hyödyllinen minulle ole, mutta monelle muulle ihmiselle se saattaa olla hyödyllinen. Toivottavasti hyväntekeväisyyskirpparin kautta se ämpäri päätyy hyötykäyttöön - eikä roskikseen. Vaikka tavara on turha minulle, niin en tahdo heittää sitä roskikseen jos se voi olla hyödyksi vielä muille ihmisille.
ap
Aloittajan ämpäri kuuluu sekajätteeseen. Tee luonnonsuojelu teko omalta osaltasi.
Missään tarkoituksessa mitään muovia ei pidä kierrättää maahan tai puutarhaan millään tavalla.
Muovi on melkein ongelmajätettä joka nimitys sille pitäisikin saada jätelain kautta.
Jos vessat ei joskus toimi, tuo ämpäri sopisi hyvin käyttöön.
Ämpäreillä on aina käyttöä.
Laita ämpäriin suklaalevy ja mato-onkisetti, mene Tokmannin pihaan ja ojenna ne ekalle tuulipukuun pukeutuneelle.
Vierailija kirjoitti:
Laita ämpäriin suklaalevy ja mato-onkisetti, mene Tokmannin pihaan ja ojenna ne ekalle tuulipukuun pukeutuneelle.
Kyllä, kyllä, kyllä! Noin mä teen! Joten tässä tähän mennessä top 3-ratkaisut mun pulmaan:
1. Teen juurikin tuollaisen Tokmanni-lahjoituksen.
2. Heitän ämpärin sekajätteeseen.
3. Lahjoitan ämpärin hyväntekeväisyyskirpparille.
Jokin noista kolmesta nyt pitäisi valita. Toki on olemassa neljäskin vaihtoehto:
4. Jätän ämpärin kerrostaloni kellariin tai ullakolle jonnekin vaan lojumaan. Joku asukas saattaa sen sieltä ehkä joskus löytää ja ottaa omaan käyttöönsä. Mutta mielestäni tämä on huono vaihtoehto, koska todennäköisesti kukaan ei sitä ämpäriä sieltä koskaan itselleen ota. Eli todennäköisesti sieltä kellarista se ämpäri joskus vuosia myöhemmin vain päätyisi roskikseen.
ap
Laita muovinkeräykseen.