Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi turkulaiset vastustaa ratikkaa?

Vierailija
28.02.2025 |

Olen joskus asunut ja opiskellut Turussa. Turkulaisessa mentaliteetissä minun on vaikea ymmärtää sitä miksi joidenkin halu kehittää kaupunkia on niin olematon. Esimerkkinä vaikka ratikka. Tampereelle rakennettiin ratikka siinä ajassa mitä Turussa vielä selvitellään asiaa. 

Muualla Suomessa on olen perinteisesti myös pitänyt kokoomusta edistyksellisenä puolueena. Ainakin käsitykseni mukaan Turussa osa kokoomuksesta vastustaa tätä hanketta ja enimmäkseen vasemmisto tukee sitä, miksi? 

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi turkulaiset vastustaa ratikkaa?

😂 Varmaan siksi, koska heillä on jo 1800-luvun kuolemanvankkurin näköinen ajopeli, se tosi funny laari, nimeltä funikulaari. Ei puutu kuin mahtipontinen urkumusiikki taustalta ja draculan ruumisarkkukokemus olisi täydellinen.

Vierailija
102/109 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helkkari kun ei houkuttele tippaakaan ajatus matkustaa vaikkapa kauppatorilta satamaan raitiovaunulla kun katsoo niitä suunnitelmia. Sehän linja kiertää kaukaa ja matka kestää ikuisuuden kun ne raitiotien nopeudetkin on niin alhaisia.

Sähköbusseilla saa satamasta suoran linjan torille ja tarpeen mukaan niitä kiertäviä linjoja.

Ja sitten nämä raitiovaunut aiheuttavat vielä ylimääräisen huomioitavan jutun autoilijoille ja pyöräilijöille. Ja kiskot kävelijöille. Ei kiitos raitiovaunuja. 

Muuten ymmärrän js olen samaa mieltä, mutta vähän jää hämäräksi miten tiehen upotetut kiskot haittaa kävelyä?

Kai niitä teitä missä on raiteet tarvii ylittää ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Turun bussiliikenne sotketaan ensi kesänä täysin. Tulee monelle yllätyksenä, kun siitä ei ole hirveästi pidetty meteliä. Heinäkuussa sitten alkaa, kun käyttäjät huomaavat, että kaikki on pistetty uusiksi, eikä entiset yhteydet toimi lainkaan "

Tampereella tämä tehdään puolen vuoden välein. Tulee yllätyksenä jos ei sotketa.

Vierailija
104/109 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helkkari kun ei houkuttele tippaakaan ajatus matkustaa vaikkapa kauppatorilta satamaan raitiovaunulla kun katsoo niitä suunnitelmia. Sehän linja kiertää kaukaa ja matka kestää ikuisuuden kun ne raitiotien nopeudetkin on niin alhaisia.

Sähköbusseilla saa satamasta suoran linjan torille ja tarpeen mukaan niitä kiertäviä linjoja.

Ja sitten nämä raitiovaunut aiheuttavat vielä ylimääräisen huomioitavan jutun autoilijoille ja pyöräilijöille. Ja kiskot kävelijöille. Ei kiitos raitiovaunuja. 

Muuten ymmärrän js olen samaa mieltä, mutta vähän jää hämäräksi miten tiehen upotetut kiskot haittaa kävelyä?

Kyllä, niitä tiehen upotettuja raiteita. Miten se hankaloittaa tien ylittämistä?

Vierailija
105/109 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, niitä tiehen upotettuja

Eikö niihin voi kompastua?

Vierailija
106/109 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ikinä ylittänyt Helsingissä tai Tampereella vai vedätkö ihan perstuntumalla?

Vierailija
107/109 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkkulaiset vastustaa ratikkaa kun eivät tiedä kumpi pää on etupää.

Vierailija
108/109 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perstuntumaan veto on paras.

Vierailija
109/109 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun upotetut raiteet tulevat todellakin olemaan upotettuja niiden vajotessa saveen. Tulee maksamaan hunajata niiden jatkuva paalutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi