Miten näyttää varakkaalta pukeutumisessa (oikeasti ei ole)?
Eli miten antaa vauras, tyylikäs ja hyvintoimeentuleva kuva, kun on oikeasti aika lailla p.a.?
Uudessa työpaikassa.
Kommentit (157)
Kapeat farkut ja bleiseri on ok.
Siistiys ja hyvä istuvuus on täällä jo mainittu, mutta lisäksi pitää mainita, että vaatteiden tarkoituksen mukaisuus on kanssa erinomaisen tärkeää asiallisen vaikutelman luomiseen! Vaikka kuinka olisi hyvin istuvaa designer muotia, niin yömenoihin tarkoitettu minimekko formaalissa työtilaisuudessa voi olla ihan yhtä mauton kuin verkkapuku.
Vaatteissa: luonnonkuidut. Ei polyesteritakkeja tai akryylineuleita.
Kengät paljastaa paljon. Siistit, nahkaiset ja muodin mukaiset hillitysti.
Mustan takin sijaan beesi. Luonnonvalkoisia asusteita.
Halvan vaatteen paljastaa yleensä huono leikkaus ja hitula kangas tai vuorittomuus. Katso että vaatteesi istuu. Käytä hyödyksi hyvän vaatekaupan myyjiä tässä. Muista asusteet. Hyvä kello tekee paljon. Orient on edullinen mutta tyylikäs.
Ei suuria logoja. Ei suosittuja laukkuja. Katso sen sijaan esim Aspinal-laukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Oon siis aloittamassa uudessa paikassa, jossa porukka pääosin erittäin hyvin toimeentulevaa ja ns. vanhaa rahaa. Tuun köyhemmistä oloista ja opiskellut ja tehnyt perusduunia. Yritän jotenkin sopia porukkaan ulkoisesti.
ap
Mikä tuollainen työpaikka on? Miten tunnet noin hyvin tulevat työkaverisi? Miksi sinut valittiin? Miten olit pukeutunut haastatteluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juutuubi on täynnä ohjeita. Esim kengät kapeammalla kärjellä antaa kalliimman vaikutelman kuin pyöreäkärkiset.
Juutuubi ei välttämättä puhu Suomen ympäristöstä, joka on kauttaaltaan rennompi kuin joku toinen maa
Videokuvan ymmärtää ja voi laittaa käännöstekstit päälle.
Tarkoitan että ohje, joka sopii toiseen maahan, ei välttämättä toimi Suomessa jossa pukeutumisen vakiintuneet tavat ovat rennommat kuin muualla
Perusideat pätee aina.
Sanoisin, että ole oma itsesi. Älä yritä matkia muita. Sinun ei tarvitse olla kopio, saat erottautua, älä mieti tällaisia niin paljoa. On sääli jos persoonallisuutesi ei välity ulospäin kun esität olevasi jotain muuta kuin olet. Vaatteet on vain vaatteita, sinä itse olet se tärkeä.
UFF on kova sana! Jos sulla on silmää, hyvä maku, ja olet kutakuinkin keskikokoinen, niin onnistut varmasti keräämään sieltä oikein hyvän asukokonaisuuden.
Vältä tekokuitua kuin ruttoa.
Tein nuorempana töitä paikassa jossa oli asiakkaana hyvätuloisia ja varakkaita. En nähnyt koskaan tekokuituja kenenkään päällä. Villaa, silkkiä, kashmiria, mohairia... rentoon asuun puuvillaa tai pellavaa. Hillittyjä värejä. Ei räikeitä kuvioita. Naisilla helmiä aina. Kengät nahkaa. Vaatemerkin logo näkyi vain jos alle metrin päästä katsoi ja tiesi mihin katsoa. Hiukset aina laitettuna. Naisilla vähän meikkiä, eikä mitään lisäkkeitä paitsi joillain pidennykset.
Uusi raha ja köyhät erottuu.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joo, voisin, mutta miten sen lookin saisi huomattavasti halvemmalla?
Voi yrittää hydyntää alennusmyynnit ja katsoa verkkokauppojen outlet-sivut. Joutunet tyytymään osittain sekoitekankaisiin. Tuo yksivärisyys on hyvä, suht neutraaleja värejä. Suosi klassista tyyliä-
Olen itse hyvin varakas ja mielenkiinnosta tulin lukemaan, että miten oikein pukeudun tai pitäisi pukeutua. Et varmasti näe sitä päällepäin, mikään ei herätä huomiota. Teen itse paljon asusteitani ja vaatteitanikin, ihan vain koska osaan ja saan ihan parasta laatua. Hiukseni ovat yleensä pörröiset, koska ovat luonnonkiharat ja erittäin pitkät. Haluan olla luonnollisen kaunis, enkä halua mitään huomiota ympäristöltäni. Ja isoja merkkilaukkuja en koskaan huolisi, niidenkin pitää olla hillittyjä ja huomaamattomia. Jos näen oikein huolitellun ja sliipatun ihmisen, niin ajattelen hänestä, että jostain syystä hänen pitää yrittää viestittää ympäristölleen olevansa varakas ja itselle tulee olo, että ei ole sitä oikeasti.
Ostaisin ennemmin tummansinistä tai tummanvihreää kuin mustaa. Musta sopii todella harvalle. Siihen lisäksi vaaleaa harmaata, valkoista. Väriksi ehkä vaalean sinistä tai jotain murrettua, jos tummanvihreä on se väri, joka sopii sinulle.
Kengät, jotka on helppo pitää puhtaana ja hyvännäköisenä. Hiuksiin siisti mutta helposti ylläpidettävä leikkaus. Maltillinen meikki. Vain hillityt korut. Esim. renkaat korviin ja siro kaulakoru. Esim. Glitteristä saa hopeakoruja edullisesti.
Kalastusliivi ja cargo-shortsit. Sukat sandaaleissa.
t. ex-pankkivirkailija
Vierailija kirjoitti:
Älä liho. Hoikat on aina tyylikkäämpiä kuin lihavat. Osta yksivärisiä vaatteita. Ei tunikoita, huppareita eikä legginsejä.
Perseleggarit antaa arvokkaan kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan hoikka. Mietin, ompelisinko itse jotain. Kutoa ja virkata osaan oikein hyvin. Eihän vaatteita tarvitse olla niin paljon.
Itse tehdyt vaatteet eivät auta tähän ellet osaa tehdä ateljeetasoista työtä. Neulomalla taitavasti voit saada tyylikkäitä neuletakkeja tai paitoja. Ompelussa minusta on haastavampaa saada jälkeä, joka vastaa varakkaiden käyttämien merkkien tasoa. Molemmissa tapauksissa täytyy suosia laadukkaita materiaaleja ja yksinkertaisen tyylikkäitä malleja kuten ostovaatteissakin hinnasta riippumatta. Klassista tyyliä siis.
Ap. Kun yrität kovasti olla jotain muuta kuin olet se huomataan aina. Ole ennemmin aito kuin feikki. M
Vierailija kirjoitti:
Olen itse hyvin varakas ja mielenkiinnosta tulin lukemaan, että miten oikein pukeudun tai pitäisi pukeutua. Et varmasti näe sitä päällepäin, mikään ei herätä huomiota. Teen itse paljon asusteitani ja vaatteitanikin, ihan vain koska osaan ja saan ihan parasta laatua. Hiukseni ovat yleensä pörröiset, koska ovat luonnonkiharat ja erittäin pitkät. Haluan olla luonnollisen kaunis, enkä halua mitään huomiota ympäristöltäni. Ja isoja merkkilaukkuja en koskaan huolisi, niidenkin pitää olla hillittyjä ja huomaamattomia. Jos näen oikein huolitellun ja sliipatun ihmisen, niin ajattelen hänestä, että jostain syystä hänen pitää yrittää viestittää ympäristölleen olevansa varakas ja itselle tulee olo, että ei ole sitä oikeasti.
Ohis itse taas (tarkennuksena en ole Ap) ole lainkaan varakas, pikemminkin päinvastoin mutta en tiedä onko oikein sanoa, että olen esteetikko tai mikä lie, koska koen, että tyylikkäät -joka ei ole sama kuin kalliit- vaatteet auttavat ikäänkuin pitämään ryhtini kunnossa eli jokiu voisi sanoa että pukeudun överisti kun puen mieluummim siistin/ pikkutakin, kauluspaidan tai siistin villapiadan ja siistit housut ylleni kuin lähden vaikka kaupungille asioille kun taas varallisuuteni perusteella varmaan tulisi kulkea kaikkialla vanhoissa pieruverkkareissa ja kulahtaneessa puserossa.
Siisti meikki ja siististi laitetut kynnet huomaamattomalla sävyllä on hyvä alku.