Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nykyajan sisustustrendejä et ymmärrä?

Vierailija
28.02.2025 |

Nyt ei mitään "jokainen laittakoot mitä haluaa". Tottakai laittaa, mutta nyt saa tuoda oman mielipiteen esiin.

En ymmärrä tätä beigevillitystä. Samat ihmiset dissaa harmaata, mutta mun mielestä mennään ojasta allikkoon, kun ennen kaikki oli täysin harmaata ja valkoista ja nyt kaikki vedetään beigellä ja valkoisella.  Vihreää tottakai mukaan vähän, koska se on muotia. Muutama vuosi eteenpäin niin nämä beigellä sisustajat juoksevat sopulilaumana ostamaan seuraavaa muotia ja äkkiä kaikki uusiksi, koska beigehän on nolo.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talon ulkopuolella oleva seinävalaisin, joka valaisee vain seinää tiimalasimaisesti.

Se että se lamppu on peitetty niin että valo ohjaantuu ylös-alas auttaa näkemään pimeässä paremmin. Jos valonlähde on suoraan näkyvissä, se häikäisee. 

Vierailija
22/61 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ovatko niinkään trendejä mutta sälekaihtimet ikkunoissa on kauheat sekä makuuhuoneissa seinän mittaiset melamiinikaapistot.

Vaikka olen 50-luvulla syntynyt mummeli, olen samaa mieltä sälekaihtimista. En ole koskaan ymmärtänyt niitten funktiota: Verhot voi vetää eteen, jos ei halua, että joku katsoo ikkunasta sisään. Verhot puolestaan voi pitää auki, mikäli toivoo päivänvaloa sisälle. Myös melamiinikaapistorivistöstä olen samaa mieltä. Muutin muutama vuosi sitten uuteen kerrostalohuoneistoon, jossa sellaiset kököttivät valmiina ja tietty valkoisina. Maalautin makuuhuoneet ja kaapistojen ovet + vetimet vaihdettiin ja maalattiin samalla värillä kuin makkarit. Nyt ei enää tarvitse nukkua sairaalamaisissa olosuhteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ehkä sisustustrendi, mutta loft-tyyliset asunnot joissa on jotain 4 metriä korkea avoin olohuone ja koko seinän levyiset ikkunat.

Näitä katsellessa aina mietityttää kuka pesee ne viisi metriä korkeat ikkunat? Eihän sinne edes tikkailla uskalla kiivetä. Pitäisi jotkut rakennustelineet pystyttää, että voi turvallisesti pestä ikkunat ylös saakka. Samoin lampun vaihto sinne olohuoneen kattoon. Tämmöiset ihan käytännön perusasiat. Onko näitä mietitty ollenkaan?

Vierailija
24/61 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa kattoa tai hyvin tummaa kattoa en ymmärrä. Madaltaa tilaa ja tekee tunkkaisen. Ehkä joissain harvoissa kohteissa voi olla hyvän näköinen, mutta tätä näkee välillä aika tavallisissakin huonekorkeuksissa ja kodeissa.

Vierailija
25/61 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne feikki tikapuut seinää vasten nojaamassa.

En vain ymmärrä.

Nämä olivat muotia noin 20v sitten. Eivät ole mikään nykyajan sisustustrendi, eikä edes enää viime vuosien trendi.

Vierailija
26/61 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ovatko niinkään trendejä mutta sälekaihtimet ikkunoissa on kauheat sekä makuuhuoneissa seinän mittaiset melamiinikaapistot.

Vaikka olen 50-luvulla syntynyt mummeli, olen samaa mieltä sälekaihtimista. En ole koskaan ymmärtänyt niitten funktiota: Verhot voi vetää eteen, jos ei halua, että joku katsoo ikkunasta sisään. Verhot puolestaan voi pitää auki, mikäli toivoo päivänvaloa sisälle. Myös melamiinikaapistorivistöstä olen samaa mieltä. Muutin muutama vuosi sitten uuteen kerrostalohuoneistoon, jossa sellaiset kököttivät valmiina ja tietty valkoisina. Maalautin makuuhuoneet ja kaapistojen ovet + vetimet vaihdettiin ja maalattiin samalla värillä kuin makkarit. Nyt ei enää tarvitse nukkua sairaalamaisissa olosuhteissa.

Verhot ovat oleellinen osa huoneen ilmettä, valoa ja tyyliä. Suurimpaan osaan sopii kevyet verhot ja ne eivät kyllä peitä mitään. Paksut peittävät verhot tekee tilasta usein raskaan ja tunkkaiset. Makuuhuoneissa ymmärrän nämä. Sälekaihtimet voi vetää ylös, jos niitä ei käytä. Verhot ikkunan edessä on tunkkaisen ja epäsiistin näköistä.

Vierailija
27/61 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rimaseinä.

Vierailija
28/61 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne feikki tikapuut seinää vasten nojaamassa.

En vain ymmärrä.

Minkä ikäinen sä olet? Nämä oli muotia silloin, kun olin lapsi. Äidillä oli olkkarissa sellaiset tikkaat. Siis minun lapsuudenkodissani. Nyt olen 32 vuotias.

Vierailija
29/61 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rimaseinä.

Juuri oli kylässä paikassa jossa oli trendikkäästi yksi seinä päällystetty pystyrimoilla. Vai onko oikea termi sormipaneeli? Anyway, kun istuin tarpeeksi kauan katse seinään päin niin ne rimat alkoivat "vilkkua" silmissä ja tuntui kuin olisi tullut epilepsiakohtaus.

Vierailija
30/61 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talon ulkopuolella oleva seinävalaisin, joka valaisee vain seinää tiimalasimaisesti.

Se että se lamppu on peitetty niin että valo ohjaantuu ylös-alas auttaa näkemään pimeässä paremmin. Jos valonlähde on suoraan näkyvissä, se häikäisee. 

Ja tämä typerältä näyttävä tiimalasiko on ainoa keino valaista epäsuorasti? Näitä valoja näkee sellaisillakin seinillä tokan kerroksen tuntumassa, ettei valon tarkoitus olen valaista ulkona liikkuvalle tietä.

Vierailija
31/61 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaiskaappi. Meille tuli uuteen taloon sellainen  ja en vielä viiden vuoden asumisen jälkeen ole oikein ymmärtänyt sitä, miksi se olisi jotenkin kätevä.  Edellisessä kodissa ei ollut aamiaiskaappia ja ei ollut yksikään kodinkone pöydällä näkyvissä, paitsi kahvinkeitin.  Kahvinkeitin on nykyäänkin tasolla, ei aamiaiskaapissa.

Vinyylilattia. Taitaa olla kyllä jo vähän pois menevä trendi. Edellisessä kodissa oli 22v vanha laminaatti, joka oli miltei priimakunnossa. Nyt tämä nykyinen vinyylilankku alkaa 5v jälkeen olla keittiössä ja eteisessä vaihtokunnossa. Laittaisin nyt parketin ja jos vähän edullisempi pitäisi laittaa, niin laminaatti. Ei ikinä enää vinyyliä.

Palasohvat ja kuplasohvat. Tuskin tarvitsee edes perustella.

Vierailija
32/61 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä nämä suurikokoiset kirjat pinossa pöydällä ja niiden päällä viherkasvi. Tai sama setti lattialla. 

Vierailija
33/61 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsinojaton sohva.

Vierailija
34/61 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti googlettaa tuo feikkitikapuut. En ole ikinä kuullut tai nähnyt. Eivät taida olla sisustustrendi, koska en ole koskaan nähnytkään.

Vierailija
35/61 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamiaiskaappi. Meille tuli uuteen taloon sellainen  ja en vielä viiden vuoden asumisen jälkeen ole oikein ymmärtänyt sitä, miksi se olisi jotenkin kätevä.  Edellisessä kodissa ei ollut aamiaiskaappia ja ei ollut yksikään kodinkone pöydällä näkyvissä, paitsi kahvinkeitin.  Kahvinkeitin on nykyäänkin tasolla, ei aamiaiskaapissa.

Vinyylilattia. Taitaa olla kyllä jo vähän pois menevä trendi. Edellisessä kodissa oli 22v vanha laminaatti, joka oli miltei priimakunnossa. Nyt tämä nykyinen vinyylilankku alkaa 5v jälkeen olla keittiössä ja eteisessä vaihtokunnossa. Laittaisin nyt parketin ja jos vähän edullisempi pitäisi laittaa, niin laminaatti. Ei ikinä enää vinyyliä.

Palasohvat ja kuplasohvat. Tuskin tarvitsee edes perustella.

Onko ollut joku huonolaatuinen vinyylilankku? Meillä on ollut 4v ja ihan priima. Otettiin se ihan vaan koiran takia ettei olisi liukas ja pysyy siistin näköisenä plus on lämpimämpi kuin laminaatti. Eteisessä on isoa laattaa. 

Vierailija
36/61 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ehkä sisustustrendi, mutta loft-tyyliset asunnot joissa on jotain 4 metriä korkea avoin olohuone ja koko seinän levyiset ikkunat.

Näitä katsellessa aina mietityttää kuka pesee ne viisi metriä korkeat ikkunat? Eihän sinne edes tikkailla uskalla kiivetä. Pitäisi jotkut rakennustelineet pystyttää, että voi turvallisesti pestä ikkunat ylös saakka. Samoin lampun vaihto sinne olohuoneen kattoon. Tämmöiset ihan käytännön perusasiat. Onko näitä mietitty ollenkaan?

Samoin akustiikka-asiat on unohdettu kokonaan.

Vierailija
37/61 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkkä sana trendi kertoo, että kyseessä ei ole mikään pysyvä ja aikaa kestävä asia. Noita nyt tulee ja menee solkenaan. Turha jokaista höpsötystä on miettiä.

Vierailija
38/61 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskialtaan taso puuta. Mikä idea puu menee huonoksi kosteudesta.

Vierailija
39/61 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskialtaan taso puuta. Mikä idea puu menee huonoksi kosteudesta.

Samoin ne pienenpienet lavuaarit keittiöissä ja kylpyhuoneissa. Eivät toimi käytännössä. Siinäpähän pyyhit tasot sen jälkeen kun olet putsannut meikit nassusta.

Vierailija
40/61 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remppa vai muutto Suomessa näkee aivan ihmeellisiä ja epäkäytännöllisiä ratkaisuja Markolta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän