Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko keski-ikäinen 70-kiloinen nainen normaalipainoinen?

Vierailija
28.02.2025 |

Tolleen vähän pyöristäen. Vaikka en haluakaan pyöristyä. 

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti suomalainen nainen on kolho ja isoluinen sekä tosi moni on lihava. Todella harva on siro.

Vierailija
42/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painan tuon ja näytän normaalipainoiselta kyllä, olen aika lihaksikas kuitenkin ja muotoja myös. Pituus 168,5cm. Vyötärö on jopa hoikka. Itellä paras olo kuitenki 66kg painoisena niin sinne yritän laihdutella

N47

Mä oon 168 cm ja painan 60kg. Olen sopivasti vähän lihaksikas ja vyötärö kans hoikka. Ainoastaan raskaana oon painanut 70 kg, eli kyllä se on itselleni liikaa.

N49

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu pituudesta. Moni on. 

Ja helposti. Oma normaalipainon rajani taitaa olla n. 75 kilon kohdalla. 90-luvulla se olisi ollut vielä korkeammalla, ennen kuin Yhdysvaltojen laihdutusteollisuus lobbasi normaalipainon rajan muutoksen  läpi.

Vierailija
44/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä kadehdin niitä jotka ihan tarkoituksella pystyvät lihottamaan itsensä (jotta ei sitten vanhempana vallan kuihdu) sekä niitä jotka tuosta noin vain keski-ikäisenä hankkivat kilotolkulla lihasta, jotta on mitä menettää. Itseeni kun ei lihas tartu millään. Oon treenannut salilla kasarilta lähtien ja alle 60 mä oon aina painanut (pois lukien raskaudet) vaikka oon 170 pitkä. Ja toisaalta pelkkää rasvan keräämistä taas ei pää kestä. 

No, onneksi nautin liikunnasta muutenkin ja toki oon suht vahva hyväkuntoinen, vaikka en lihaksikas olekaan. Yllättävästi muhun tarttuu kyllä voima vaikka lihas ei tartukaan. 

Vierailija
45/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se ikä tähän liittyy?

Vierailija
46/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On + - 170-senttiselle.

Mitä vanhemoi, sitä enemmän painoa pitää olla. Siis kohtuuden rajoissa.

No ei todellakaan pidä olla! 

Kyllä jostain olen lukenut, että vanhemman ihmisen bmi:n pitäisi olla noin 27.

Vierailija
47/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikä/ vaihdevuodet on yksi yleisimmistä tekosyistä syödä liikaa ja epäterveellisesti. Erityisesti keski-iässä normaalipainon ja terveellisten elämäntapojen merkitys korostuu. BMI taulukon yläpäässä olevat ovat pulskia. Sen ylittävät ylipainoisia. 

Vierailija
48/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet metrin pituinen, niin olet huomattavan ylipainoinen, jos olet kaksi metriä pitkä, olet anorektikko!

Vierailija
49/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos oot persjalkainen 130cm pitkä niin saattaa tossa pari kiloa ylimääräistä olla

Entä jos on pitkäjalkainen 130 cm?

Onko silloin ok?

Vierailija
50/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne vastaajat monet on nuoria, ja nuorena ollaan kevyitä. Mutta keski-ikäiselle tuo on normaali. Kun ei päästä tuon yli. Joskus poliisikoulussa oli 80 kg nukke mikä pitäisi jaksaa nostaa. Se olkoon yläraja minkä yli ei saa ikinä mennä.

Vierailija
51/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikä/ vaihdevuodet on yksi yleisimmistä tekosyistä syödä liikaa ja epäterveellisesti. Erityisesti keski-iässä normaalipainon ja terveellisten elämäntapojen merkitys korostuu. BMI taulukon yläpäässä olevat ovat pulskia. Sen ylittävät ylipainoisia. 

Höpö höpö. Kaikki - siis kaikki - minun tuntemani 50+ ikäiset syövät terveellisesti, ja silti 80 prosentilla paino kohoaa. 

Vierailija
52/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 70 kiloisena lihava, pituus 164cm.

65kg olisi sopiva näin 65 vuotiaana

Sinun ikäisellä BMI yläraja on 29, ei enää 25. Luiden päällä pitää olla vähän läskiä, jottei lonkat murru ja suojaa muiltakin murtumilta.

Vierailija
53/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painan tuon ja näytän normaalipainoiselta kyllä, olen aika lihaksikas kuitenkin ja muotoja myös. Pituus 168,5cm. Vyötärö on jopa hoikka. Itellä paras olo kuitenki 66kg painoisena niin sinne yritän laihdutella

N47

Ihan mielenkiinnosta: paljonko on vyötärönympäryksesi? 

Vierailija
54/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa sulle faktan: 

168cm on 68kiloisena lievästi ylipainoinen ! Siis YLIPAINOINEN!

70 kiloa on normaali jos olet pitkä lähemmäs 180cm, mutta suurin ei ole, vaan 160-166cm joten painon pitäisi olla oikeasti vain 50-60kg.

n49 BMI19

Vierailija
55/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Kaikki - siis kaikki - minun tuntemani 50+ ikäiset syövät terveellisesti, ja silti 80 prosentilla paino kohoaa. 

Elimistö kerää vararavintoa vanhuutta varten. 

Vierailija
56/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se ikä tähän liittyy?

Tosiaan liittyy, koska painavimmat ihmiset on ikäryhmässä 45-55, ja paino alkaa tosissaan nousta 40 jälkeen..

Vierailija
57/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ikäisellä BMI yläraja on 29, ei enää 25. Luiden päällä pitää olla vähän läskiä, jottei lonkat murru ja suojaa muiltakin murtumilta.

Lisäksi rasvakudos tuottaa estrogeenia munasarjojen toiminnan hiivuttua. Suojaa osteoporoosilta ja monelta muulta vaivalta.

Vierailija
58/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On.

Suomalaisnaisen keskikoko on nykyään 165 cm, 72 kg, koko 42.

Vierailija
59/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

168 cm normipainon yläraja on 72kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme