Onko keski-ikäinen 70-kiloinen nainen normaalipainoinen?
Tolleen vähän pyöristäen. Vaikka en haluakaan pyöristyä.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Painan tuon ja näytän normaalipainoiselta kyllä, olen aika lihaksikas kuitenkin ja muotoja myös. Pituus 168,5cm. Vyötärö on jopa hoikka. Itellä paras olo kuitenki 66kg painoisena niin sinne yritän laihdutella
N47
Mä oon 168 cm ja painan 60kg. Olen sopivasti vähän lihaksikas ja vyötärö kans hoikka. Ainoastaan raskaana oon painanut 70 kg, eli kyllä se on itselleni liikaa.
N49
Vierailija kirjoitti:
Riippuu pituudesta. Moni on.
Ja helposti. Oma normaalipainon rajani taitaa olla n. 75 kilon kohdalla. 90-luvulla se olisi ollut vielä korkeammalla, ennen kuin Yhdysvaltojen laihdutusteollisuus lobbasi normaalipainon rajan muutoksen läpi.
Mä kyllä kadehdin niitä jotka ihan tarkoituksella pystyvät lihottamaan itsensä (jotta ei sitten vanhempana vallan kuihdu) sekä niitä jotka tuosta noin vain keski-ikäisenä hankkivat kilotolkulla lihasta, jotta on mitä menettää. Itseeni kun ei lihas tartu millään. Oon treenannut salilla kasarilta lähtien ja alle 60 mä oon aina painanut (pois lukien raskaudet) vaikka oon 170 pitkä. Ja toisaalta pelkkää rasvan keräämistä taas ei pää kestä.
No, onneksi nautin liikunnasta muutenkin ja toki oon suht vahva hyväkuntoinen, vaikka en lihaksikas olekaan. Yllättävästi muhun tarttuu kyllä voima vaikka lihas ei tartukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On + - 170-senttiselle.
Mitä vanhemoi, sitä enemmän painoa pitää olla. Siis kohtuuden rajoissa.
No ei todellakaan pidä olla!
Kyllä jostain olen lukenut, että vanhemman ihmisen bmi:n pitäisi olla noin 27.
Keski-ikä/ vaihdevuodet on yksi yleisimmistä tekosyistä syödä liikaa ja epäterveellisesti. Erityisesti keski-iässä normaalipainon ja terveellisten elämäntapojen merkitys korostuu. BMI taulukon yläpäässä olevat ovat pulskia. Sen ylittävät ylipainoisia.
Jos olet metrin pituinen, niin olet huomattavan ylipainoinen, jos olet kaksi metriä pitkä, olet anorektikko!
Vierailija kirjoitti:
jos oot persjalkainen 130cm pitkä niin saattaa tossa pari kiloa ylimääräistä olla
Entä jos on pitkäjalkainen 130 cm?
Onko silloin ok?
Tänne vastaajat monet on nuoria, ja nuorena ollaan kevyitä. Mutta keski-ikäiselle tuo on normaali. Kun ei päästä tuon yli. Joskus poliisikoulussa oli 80 kg nukke mikä pitäisi jaksaa nostaa. Se olkoon yläraja minkä yli ei saa ikinä mennä.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikä/ vaihdevuodet on yksi yleisimmistä tekosyistä syödä liikaa ja epäterveellisesti. Erityisesti keski-iässä normaalipainon ja terveellisten elämäntapojen merkitys korostuu. BMI taulukon yläpäässä olevat ovat pulskia. Sen ylittävät ylipainoisia.
Höpö höpö. Kaikki - siis kaikki - minun tuntemani 50+ ikäiset syövät terveellisesti, ja silti 80 prosentilla paino kohoaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen 70 kiloisena lihava, pituus 164cm.
65kg olisi sopiva näin 65 vuotiaana
Sinun ikäisellä BMI yläraja on 29, ei enää 25. Luiden päällä pitää olla vähän läskiä, jottei lonkat murru ja suojaa muiltakin murtumilta.
Vierailija kirjoitti:
Painan tuon ja näytän normaalipainoiselta kyllä, olen aika lihaksikas kuitenkin ja muotoja myös. Pituus 168,5cm. Vyötärö on jopa hoikka. Itellä paras olo kuitenki 66kg painoisena niin sinne yritän laihdutella
N47
Ihan mielenkiinnosta: paljonko on vyötärönympäryksesi?
Kerronpa sulle faktan:
168cm on 68kiloisena lievästi ylipainoinen ! Siis YLIPAINOINEN!
70 kiloa on normaali jos olet pitkä lähemmäs 180cm, mutta suurin ei ole, vaan 160-166cm joten painon pitäisi olla oikeasti vain 50-60kg.
n49 BMI19
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Kaikki - siis kaikki - minun tuntemani 50+ ikäiset syövät terveellisesti, ja silti 80 prosentilla paino kohoaa.
Elimistö kerää vararavintoa vanhuutta varten.
Vierailija kirjoitti:
Miten se ikä tähän liittyy?
Tosiaan liittyy, koska painavimmat ihmiset on ikäryhmässä 45-55, ja paino alkaa tosissaan nousta 40 jälkeen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun ikäisellä BMI yläraja on 29, ei enää 25. Luiden päällä pitää olla vähän läskiä, jottei lonkat murru ja suojaa muiltakin murtumilta.
Lisäksi rasvakudos tuottaa estrogeenia munasarjojen toiminnan hiivuttua. Suojaa osteoporoosilta ja monelta muulta vaivalta.
Vierailija kirjoitti:
On.
Suomalaisnaisen keskikoko on nykyään 165 cm, 72 kg, koko 42.
Vierailija kirjoitti:
168 cm normipainon yläraja on 72kg.
Valitettavasti suomalainen nainen on kolho ja isoluinen sekä tosi moni on lihava. Todella harva on siro.