Onko keski-ikäinen 70-kiloinen nainen normaalipainoinen?
Tolleen vähän pyöristäen. Vaikka en haluakaan pyöristyä.
Kommentit (77)
Keskimittaisen naisen olisi suotavaa painaa muutama kilo vähemmän. Tuo 70kg taitaa mennä useimmilla pienen ylipainon puolelle.
Mutta yleisesti ottaen tuon kokoinen nainen on "normaali", sillä valtaosa suomalaisista on ylipainoisia.
Olen keski-ikäinen ja pitäisin itseäni ylipainoisena, jos painaisin 70 kiloa. Tuon verran olen painanut ainoastaan toisen raskauden loppuvaiheessa. Pituutta on 167 cm. Nykyisellä lihastasolla sopiva paino itselleni on ihan vähän reilu 60 kg. Ihan siinä en ole, mutta koska tilanne on ollut jo vuosia tasapainossa, antaa olla näin.
Normaalipaino, jos on yli 170. Ylipainoa, jos on lyhempi. Itse 171 ja paino 68. Hyvin sopiva.
N44
Vierailija kirjoitti:
Normaalipaino, ylipaino, sairaalloinen lihavuus, yms. ovat terveydellisiä määreitä. Ne ovat kelvottomia kauneuden kannalta. Joku 168 cm ja 70 kg on aivan hirvittävä läski, BMI 24,8, vaikka onkin normaalipainoinen.
Alla on kauneudelliset määreet BMI asteikolta luettuna (siis Beauty Mass Index, lasketaan samoin kuin terveydellinen BMI).
alle 18 = söpöpainoinen
18 ... 20 = kaunispainoinen
20 ... 22 = siedettäväpainoinen
22 ... 25 = rumapainoinen
25 ... 30 = järkyttäväpainoinen
yli 30 = kammottavapainoinenBMI = paino (kg) / pituus (m) / pituus (m)
Olipas tökerö trollaus. BMI on tilastollinen tapa käsitellä ihmisten painon ja pituuden suhdetta, ja se yrittää olla jotenkin suhteessa ihmisten terveyteen. BMI 18,5 - 24,9 on normaali paino sekä miehille että naisille.
Kauneus lienee varsin katoavaista, ja riippuu kulttuureista. Ja lopuksi, vain itseään voi muuttaa, ei muita.
Ihan sellainen keskivertopainoinen keski-ikäinen nainen. Miehillähän sitä massaa on keskimäärin parikymmentä kiloa enemmän...
Mä oon 85kg ja normaalipainoinen, kun olin 60kg olin alipainoinen. Vinkki: pituus ratkaisee.
Suomalaisten naisten keskipituus on n. 163cm. Tuon pituisena 70kg bmi 26,3 tarkoittaa lievää ylipainoa, eli keskimäärin 70 kiloinen suomalainen nainen on hieman yli normaalipainon, mutta ei vielä lihava.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten naisten keskipituus on n. 163cm. Tuon pituisena 70kg bmi 26,3 tarkoittaa lievää ylipainoa, eli keskimäärin 70 kiloinen suomalainen nainen on hieman yli normaalipainon, mutta ei vielä lihava.
Suomalaisen naisen keskipituus on 167 cm. Eli puolet naisista on tuolla painolla normaalipainoisia, puolet lievästi ylipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen keski-ikäinen ja pitäisin itseäni ylipainoisena, jos painaisin 70 kiloa. Tuon verran olen painanut ainoastaan toisen raskauden loppuvaiheessa. Pituutta on 167 cm. Nykyisellä lihastasolla sopiva paino itselleni on ihan vähän reilu 60 kg. Ihan siinä en ole, mutta koska tilanne on ollut jo vuosia tasapainossa, antaa olla näin.
Olisihan tuo 70kg sinun pituudellasi jopa 0,5kg yli perinteisten normaalipainon rajojen. Vähän on taas vääristynyt kehonkuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule riippuiskohan ihan vaikka pituudesta 🙄
No keskimäärin.
1 kilo lisää niin keskimääräiselle suomalaiselle naiselle se on jo ylipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalipaino, ylipaino, sairaalloinen lihavuus, yms. ovat terveydellisiä määreitä. Ne ovat kelvottomia kauneuden kannalta. Joku 168 cm ja 70 kg on aivan hirvittävä läski, BMI 24,8, vaikka onkin normaalipainoinen.
Alla on kauneudelliset määreet BMI asteikolta luettuna (siis Beauty Mass Index, lasketaan samoin kuin terveydellinen BMI).
alle 18 = söpöpainoinen
18 ... 20 = kaunispainoinen
20 ... 22 = siedettäväpainoinen
22 ... 25 = rumapainoinen
25 ... 30 = järkyttäväpainoinen
yli 30 = kammottavapainoinenBMI = paino (kg) / pituus (m) / pituus (m)
Olipas tökerö trollaus. BMI on tilastollinen tapa käsitellä ihmisten painon ja pituuden suhdetta, ja se yrittää olla jotenkin suhteessa ihmisten terveyteen. BMI 18,5 - 24,9 on normaali paino sekä miehille että naisille.
Kauneus lienee varsin katoavaista, ja
Missi kisojen osanottajilla BMI on 18-19?
Tunsin itseni lihavaksi tuossa painossa. Olen 167cm pitkä. 65kg on itselleni sellainen raja minkä yli en halua enää mennä, noin 59-63kg on ihan ok paino minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen naisen keskipituus on 167 cm. Eli puolet naisista on tuolla painolla normaalipainoisia, puolet lievästi ylipainoisia.
Ei ole, ihan THL:n tilastoista tuo 163. Tilasto on kyllä 8 vuotta vanha jo, mutta en usko suomalaisten venyneen neljää senttimetriä tuon jälkeen.
https://www.terveytemme.fi/finterveys/html/ft17_tt2_3_pituus.html
Olen 67-vuotias, pituus 167cm, vyötärö 72 cm, lantio 94. Painan 60 kg. Tämä on minulle asettunut, sopiva paino joka tuntuu ja näyttää hyvältä.
Ap, vyötäröindeksi on BMI:n ohella hyvä mittari. Mieluummin selvästi normaalipainon alarajalla kuin ylä. Lihaskuntoa on tärkeä pitää yllä, samoin liikkuvuutta ja tasapainoa. Nämä ovat 3 eri asiaa.
Jos suomalaisten naisten keskiarvoon vertaa niin tuo on vielä laiheliini
Vierailija kirjoitti:
On + - 170-senttiselle.
Mitä vanhemoi, sitä enemmän painoa pitää olla. Siis kohtuuden rajoissa.
No ei todellakaan pidä olla!
Keskimittainen keski-ikäinen nainen näyttää automaattisesti tantalta, jos vaaka näyttää 70 kg. Vyötärö tuppaa katoamaan ja ne kilot ovat alleissa, mahassa, lantiolla ja reisissä.
Eri asia jos on timmi treenattu vartalo. Silloin 70 kg:ssa on enimmäkseen lihasta eikä läskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On + - 170-senttiselle.
Mitä vanhemoi, sitä enemmän painoa pitää olla. Siis kohtuuden rajoissa.
Olen 175 cm ja painan 53 kg, olen jo kuuskyt. Olen ollut näin hoikka lähes koko aikuisikäni. En usko, että painonnousu toisi terveyshyötyjä. Syön terveellisesti, nytkin aamupalaksi ruisleipää ja manteleita ja kahvia plus jotain muuta.
Tais olla joku tutkimus, että vanhemmille ihmisille on terveellisempää olla esim. 5kg ylipainoinen kuin että ois kovin hoikka. Minä olen alkanut nyt keski-ikäisenä kasvattaa lihasmassaa ihan tarkoituksella, koska jos ei tee mitään, niin lihakset katoavat ja niiden tilalle tulee rasvaa, mikä on vanhetessa huono juttu. Tavoitteena on, että pysyn normaalipainon ylärajalla niin, että rasvaprosentti ei kuitenkaan karkaa. Näin varmistan sen, että jos joudun jostain syy
Vanhemmille = 75+ ja eteenpäin. Kuusikymppisethän on vielä duunissakin. Ja tutkimustulos perustui esimerkiksi siihen, että jos kaatuu, rasva suojaa luita. Parasta olisi tietenkin harrastaa raskasta lihaskunto- ja tasapainoliikuntaa kuin olla ylipainoinen.
BMI on 70-kiloisella normaali ( 18.5 - 25.0 ) mikäli pituus on välillä 167-194 cm. Mikäli pituus on tätä enemmän, on alipainoinen. Jos pituus on vähemmän, ollaan ylipainon puolella.