Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko keski-ikäinen 70-kiloinen nainen normaalipainoinen?

Vierailija
28.02.2025 |

Tolleen vähän pyöristäen. Vaikka en haluakaan pyöristyä. 

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pituudesta. Moni on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pituus on suurinpiirtein 170-190cm

Vierailija
4/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule riippuiskohan ihan vaikka pituudesta 🙄

Vierailija
5/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On + - 170-senttiselle.

Mitä vanhemoi, sitä enemmän painoa pitää olla. Siis kohtuuden rajoissa.

Vierailija
6/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pituudella se on lievä ylipaino. Monelle ihan ok.

Vierailija
7/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On + - 170-senttiselle.

Minä en enää suostu tähän. Siksi aloitin keton kaksi viikkoa sitten, kolme kiloa on nyt lähtenyt. Neljän kilon päästä olen normaalipainoinen, 72 kiloa. 

N51

Vierailija
8/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule riippuiskohan ihan vaikka pituudesta 🙄

No keskimäärin. 

Vierailija
9/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70 kiloisena lihava, pituus 164cm.

65kg olisi sopiva näin 65 vuotiaana

Vierailija
10/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olin vielä 70-kiloisena ylipainoinen. Mutta olenkin vain 161 cm pitkä.

Vierailija
11/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on 130 cm.pitkä, niin on, jos on 201 cm pitkä niin ei. Tämä on suhteuttamis- ja päättelyajattelutehtävä. Vastaava voisi olla vaikka että onko täpötäysi lautasellinen ruokaa paljon vai vähän. Jos lautanen on erittäin pieni (halk. < 10 cm) ei, mutta jos lautanen on syvä, (ja halk. 40 cm) on. Kaikki vähän riippuu mistä roikkuu, eli monista muista muuttujista.

Janan normi on suora viiva kahden pisteen välillä, mutta elävä elämä on vähän muutakin, daiju.

Vierailija
12/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pituudesta. Mä olen tuon painoisena 4kg ylipainoinen, mutta kun olen rakenteeltani lihaksikas, niin mä en näytä kovin pahalta, ainakaan ikäisekseni :D Nyt kun painan 76kg niin näytän, mulla onkin toi 70kg tavoitteena kesäloman alkuun. Vielä 3 vuotta sitten painoin ton 70kg ja se oli mulla ns. aikuispainona pitkän aikaa. 

Vierailija
13/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan kohtuuden rajoissa. Hyvä jos pysyy tuossa painossa, mutta moni tahtoo lihoa enemmän. Tietysti pituus ratkaisee.

Vierailija
14/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan tuon ja näytän normaalipainoiselta kyllä, olen aika lihaksikas kuitenkin ja muotoja myös. Pituus 168,5cm. Vyötärö on jopa hoikka. Itellä paras olo kuitenki 66kg painoisena niin sinne yritän laihdutella

N47

Vierailija
15/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On + - 170-senttiselle.

Olen 175 cm ja painan 53 kg, olen jo kuuskyt. Olen ollut näin hoikka lähes koko aikuisikäni. En usko, että painonnousu toisi terveyshyötyjä. Syön terveellisesti, nytkin aamupalaksi ruisleipää ja manteleita ja kahvia plus jotain muuta. 

Vierailija
16/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On + - 170-senttiselle.

Olen 175 cm ja painan 53 kg, olen jo kuuskyt. Olen ollut näin hoikka lähes koko aikuisikäni. En usko, että painonnousu toisi terveyshyötyjä. Syön terveellisesti, nytkin aamupalaksi ruisleipää ja manteleita ja kahvia plus jotain muuta. 

Tais olla joku tutkimus, että vanhemmille ihmisille on terveellisempää olla esim. 5kg ylipainoinen kuin että ois kovin hoikka. Minä olen alkanut nyt keski-ikäisenä kasvattaa lihasmassaa ihan tarkoituksella, koska jos ei tee mitään, niin lihakset katoavat ja niiden tilalle tulee rasvaa, mikä on vanhetessa huono juttu. Tavoitteena on, että pysyn normaalipainon ylärajalla niin, että rasvaprosentti ei kuitenkaan karkaa. Näin varmistan sen, että jos joudun jostain syystä vanhempana pakkolepoon esim. sairastumisen takian, niin minä en kuihdu ihan heikoksi. 

Vierailija
17/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysytte tällaisia asioita tällä palstalla? Netissä on helppokäyttösiä lasukureita ja oppaita itsearviota varten (painoindeksilaskuri, ohjeet vyötärön ympäryksen mittaukseen, painonpudotuslaskurit jne.).Kehon tilanteen kokonaisvaltaisen arvioinnin saa kehon koostumusmittauksesta jollaisia on aika usein tarjolla ihan ilmaiseksikin esimerkiksi apteekkien ja muiden tahojen teemapäivillä eikä mittaus maksa kuntosaleillakaan montaa kymppiä.

Vierailija
18/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene arvioimaan muiden painoa tai missä painossa tuntuu ok. Painonpudotuksessa kestää aikansa, sehän ei samantien tipahda kaikilla. Ja terveys edellä.

Vierailija
19/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oot persjalkainen 130cm pitkä niin saattaa tossa pari kiloa ylimääräistä olla

Vierailija
20/77 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko BMI:n mukaan normaalipainoinen riippuu pituudesta. Itse olisin lievästi ylipainoinen sen mukaan tuolla painolla, mutta toisaalta se että on lievästi ylipainoinen keski-iässä on niin tavallista, eikä lievä ylipaino ole iso terveysriskikään, joten en asiasta murehtisi ollenkaan. Itse olen paljon enemmän ylipainoinen, eikä tavoite laihdutuksessakaan ole edes normaalipaino, painonhallintalääkärin mukaan epärealistista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi