Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkona, että lapseni äiti tekee uudesta poikaystävästään lapselleni isähahmon

Vierailija
28.02.2025 |

Meillä on 4-vuotias poika. Olen ihan kunnollinen isä ja rakastan lasta valtavasti. Vaimoni halusi viime vuonna erota, ja aloitti aktiivisen vieraannuttamisen heti. 

Hän muutti lapsen kanssa kauas, jotta vuoroviikko-vanhemmuus ei ole mahdollista Hän pyrkii pitämään tapaamiset mahdollisimman harvoina ja lyhyinä. 

Nyt olen lapselta kuullut, että äidillä on uusi poikaystävä, jonka hän on heti tuonut vahvasti lapsen elämään mukaan. Koska tiedän lapsen äidin haluavan erottaa minut lapsesta, olen lähes varma, että hän haluaa tehdä tästä uudesta miehestä hänelle isähahmon. 

Kommentit (295)

Vierailija
21/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja sinä voisit luopua työpaikastasi (tuskinpa sinulla sitä edes on), ja muuttaa lähemmäs lapsesi kotia. (provohan tämä sun aloitus on ja ei sulla mitään exää tai lasta edes ole)

Vierailija
22/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni hän ei olisi saanut muuttaa kauaksi, sinä olisit voinut vaatia että lapsi pysyy myös sinun lähelläsi. 

Minä sinun tilanteessa muuttaisin perästä ja vaatisin viikko-viikko. Johon sinulla on isänä oikeus ja johon erityisesti lapsella on oikeus  

Nainen voi muuttaa tuollaisessa tilanteessa vapaasti.

Nainen? Isätkin muuttavat monesti mahdollisimman kauaksi omista lapsistaan. Turha kohdentaa vain yhteen sukupuoleen.

Lapseni isä vieraannutti ihan itse itsensä lapsestaan. Edes viranomaiset saaneet häntä tapaamisiin.

Lapsella on molemmat vanhemmat ja isä on isä vaikka huonokin isä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla taas laiskan siittäjän uhriutumiskertomus.

Vierailija
24/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

et kai missään tapauksessa anna hänelle yksinhuoltajuutta, sitten olet kusessa. Mullakin poika sanoi 5vuotiaana että hänellä on kaksi isää, pidettiin pikku "palaveri" ja tähän aiheeseen ei ole palattu sen jälkeen. Hänellä on yksi isä, ja äidillä on uusi mies.

Meillä taas vieraannutettiin kovilla otteilla. Lapsi sekosi. Vieraannuttaja voitti. Lienee tyyppitapaus.

Vierailija
25/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

et kai missään tapauksessa anna hänelle yksinhuoltajuutta, sitten olet kusessa. Mullakin poika sanoi 5vuotiaana että hänellä on kaksi isää, pidettiin pikku "palaveri" ja tähän aiheeseen ei ole palattu sen jälkeen. Hänellä on yksi isä, ja äidillä on uusi mies.

Osalla lapsista on kaksi äitiä ja osalla lapsista on kaksi isää. Maailma ei ole mustavalkoinen.

Vierailija
26/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, ap, että yhteishuoltajuus on automaattinen, ellei muusta sovita tai oikeudesta on päätös? Onko teillä yhteishuoltajuus? Jos ei, niin äiti voi muuttaa lapsen kanssa minne haluaa. Jos on, niin oletteko sopineet, asuuko lapsi vain äidin luona vai molempien luona? Jos vain äidin, niin äiti voi muuttaa lapsen kanssa minne haluaa. Jos molempien, niin äiti ei voi tehdä lapsen muuttoilmoitusta ilman allekirjoitustasi. Koska äiti on jo muuttanut ja mitä ilmeisimmin tehnyt lapsestakin muuttoilmoituksen, niin hänellä oli lupa muuttaa lapsen kanssa. Nyt sulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin sopia exäsi kanssa tapaamisten hoitaminen. 

Vierailija
27/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla äideistä on myös bonuslapsia ja osalla lapsista on bonusäiti. Kumma että kukaan ei ole kertonut saaneensa bonusisän.

Vierailija
28/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hellanlettas! Isä oli mustasukkainen. Onneks isällä on nyt parempi olla!

Kauhistuttaa ajatellakin, millanen teidän ns. palaveri oli. 

Vierailija
29/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on järkyttäviä kommentteja: unohda se lapsi, mene elämässä eteenpäin ja hanki uusia lapsia jonkun toisen kanssa. Teettekö te itsekin niin? Onko teilläkin ex-lapsia?

Vierailija
30/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se äidin syytä ole, jos lapsi etsii isähahmoa, ja jos uusi kumppani sattuu olemaan sympaattinen.

Äiti on syyllinen vain välimatkaan, ja kun ei ole tietoa, että miksi hän muutti, niin vaikea tuomita sitäkään heti. Uusi työpaikka, vai mikä syy?

No ei kai nyt uusi työpaikka voi olla hyväksyttävä syy muuttaa niin kauas lapsen isästä, ettei vanhemmuuden jakaminen onnistu. Itse asiassa mikään ei ole siihen riittävä syy. 

Ap

Jaa että exäsi olisi pitänyt jäädä paikoilleen sinun takiasi ja hylätä työmahdollisuus. Sinä olet todella itserakas rasittava omaan napaasi tuijottaja. Kyllä sen äidinkin pitää kerryttää eläkettään työtä tehden.

Ei vaan muuttaa itse sen työn perässä jos se on niin tärkeää, ja jättää lapsi asumaan sinne missä asui aiemminkin, eli minun luo.  On äärimmäisen itsekästä juosta työn perässä, jos sen hinta on se, että lapsi ei saa kunnon suhdetta toiseen vanhempaan. Tällaiset asiat kun pitäisi aina ratkaista lapsen etu edellä. 

Tosin tässä tapauksessa ei ollut kyse työstä, vaan tosiaan halusta omia lapsi itselle. 

Vierailija
31/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se äidin syytä ole, jos lapsi etsii isähahmoa, ja jos uusi kumppani sattuu olemaan sympaattinen.

Äiti on syyllinen vain välimatkaan, ja kun ei ole tietoa, että miksi hän muutti, niin vaikea tuomita sitäkään heti. Uusi työpaikka, vai mikä syy?

No ei kai nyt uusi työpaikka voi olla hyväksyttävä syy muuttaa niin kauas lapsen isästä, ettei vanhemmuuden jakaminen onnistu. Itse asiassa mikään ei ole siihen riittävä syy. 

Ap

Jos ei saa töitä lähempää, niin olisi oltava työttömänä?

Vierailija
32/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kova kovaa vastaan. Tapaamisoikeus on sinun ja lapsen välinen juttu, ja lapsen äiti ei sitä säätele, tai jos säätelee, asiaan pitää puuttua.

Juuri näin. Lapsenlapselleni kävi näin, äiti yritti ujuttaa lapsen elämään poikakaveriaan jota lapsen piti kutsua eräällä isä- lempinimellä(en sano ettei tunnisteta). Lapseen vaikutettiin monin tavoin. Onneksi lapsen isä eli poikani on fiksu eikä liikaa asiassa hermostunut ja hyvä suhde lapseen säilynyt koko ajan. Nyt on esiteini ja isä on erityisen tärkeä luottohenkilö lapselle.

Vierailija
33/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän se kuuluukin olla jos ei ole hoitanut lapsiaan, Vanhemmalla on aina vastuut lapsistaan juuri se johtaa eroon useiten

Vierailija
34/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni hän ei olisi saanut muuttaa kauaksi, sinä olisit voinut vaatia että lapsi pysyy myös sinun lähelläsi. 

Minä sinun tilanteessa muuttaisin perästä ja vaatisin viikko-viikko. Johon sinulla on isänä oikeus ja johon erityisesti lapsella on oikeus  

Kai sitä ihmisellä on oikeus muuttaa minne haluaa, mutta lapsen asuminen on asia, joka ratkaistaan lapsen edun mukaan. Lapsen edun mukaista voi olla, että saa asua tutulla paikkakunnalla, pysyä vanhassa koulussa jne. 

Vierailija
35/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on järkyttäviä kommentteja: unohda se lapsi, mene elämässä eteenpäin ja hanki uusia lapsia jonkun toisen kanssa. Teettekö te itsekin niin? Onko teilläkin ex-lapsia?

Joo, toki kun muuta ei voi tehdä. Vieraannutetut ex-lapset ovat rasitteita. Niistä lähinnä maksetaan, mutta normaalia kanssakäymistä ei ole eikä koskaan myöhemminkään enää tule.

Vierailija
36/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi et sitten itse muuta perässä? Jos ei kerran edes työpaikka ole riittävä syy sille, ettei vanhemmuuden jakaminen onnistu. 

Vierailija
37/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos ei saa töitä lähempää, niin olisi oltava työttömänä?

Ero on sellainen asia, että siinä on mietittävä lapsen etua tällaisissakin ratkaisuissa. Kyllä yhteyden vaaliminen molempiin vanhempiin on lapsen edun mukainen ratkaisu, jollei toinen vanhempi ole ihan hirviö. 

Vierailija
38/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaa että exäsi olisi pitänyt jäädä paikoilleen sinun takiasi ja hylätä työmahdollisuus. Sinä olet todella itserakas rasittava omaan napaasi tuijottaja. Kyllä sen äidinkin pitää kerryttää eläkettään työtä tehden.

Ei vaan muuttaa itse sen työn perässä jos se on niin t

No mikä sinua estää muuttamasta lähemmäs mielikuvituslastasi? Mitä väliä sillä on jääkö työpaikka taaksesi. Olisi hyvin itserakasta olla jättämättä työpaikkaa taakse isänä ja olla ajattelematta lapsen parasta.

Vierailija
39/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi et sitten itse muuta perässä? Jos ei kerran edes työpaikka ole riittävä syy sille, ettei vanhemmuuden jakaminen onnistu. 

Hyvä idea!

Vierailija
40/295 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa muuttaa ihan minne haluaa. Kaverini ex-mies muutti etelästä aivan pohjoiseen pari vuotta sitten  ja maksattaa lasten lentelyt edestakaisin pienituloisella kaverillani. No, oikeuteen ovat menoissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi