Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi levottomiin jalkoihin?

Vierailija
27.02.2025 |

Miten olette hoitaneet levottomia jalkoja? Oletteko saaneet apua rautatablettien syömisestä?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä olen lukenut keskustelupalstoilta niin mangesiumia, rautaa, kipuvoiteita, kylmää ja kuumaa vuorotellen, avantoa, joogaa, ja vaikka mitä on tarjottu avuksi. Ja kait auttanutkin monia. En vaan ite usko siihen. Lapsesta lähtien ollut, ensin vain levottomat ja sittemmin kipu joka ei anna istua eikä maata. Koitappa nukkua sitten kun ruokasi syöt seisaaltaan ettei kipu niin paljon tunnu. Liike on lääke mutta kuka sitä 24/7 nukkuakin pitää jossain välissä. Kaikki lääkärit ei noteeraa tämmöstä juttua ollenkaan. Etsi asiansa osaava neurologi hän tietää mitä lääkettä määrätään näin kivuissa olevalle. Vaikka vähemmän kipeät esittää omia ajatuksiaan ei se auta sitä joka on todella kipeä. Vain neurologin määräämät lääkkeet auttavat

Vierailija
2/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pramipexole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä olen lukenut keskustelupalstoilta niin mangesiumia, rautaa, kipuvoiteita, kylmää ja kuumaa vuorotellen, avantoa, joogaa, ja vaikka mitä on tarjottu avuksi. Ja kait auttanutkin monia. En vaan ite usko siihen. Lapsesta lähtien ollut, ensin vain levottomat ja sittemmin kipu joka ei anna istua eikä maata. Koitappa nukkua sitten kun ruokasi syöt seisaaltaan ettei kipu niin paljon tunnu. Liike on lääke mutta kuka sitä 24/7 nukkuakin pitää jossain välissä. Kaikki lääkärit ei noteeraa tämmöstä juttua ollenkaan. Etsi asiansa osaava neurologi hän tietää mitä lääkettä määrätään näin kivuissa olevalle. Vaikka vähemmän kipeät esittää omia ajatuksiaan ei se auta sitä joka on todella kipeä. Vain neurologin määräämät lääkkeet auttavat

Haittaavatko lääkkeet unta? Lopetin sifrolin hyvin vähän käytön jälkeen kun sellaista vaikutusta tuntui olevan.

Vierailija
4/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ravinto on hyvä hoito.

Vierailija
5/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis mikä ravinto, saa syödä vaikka kiviä kun syy on aivojen välittäjäaineen puutoksessa

Vierailija
6/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Sokeri ja huonot hiilarit pois, tilalle kasviksia ja hyviä rasvoja ( ei margariinia).

Vierailija
7/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu, koska jo virallinen suositus torppaa hyvän ravinnon.

Vierailija
8/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaavatko lääkkeet unta? Lopetin sifrolin hyvin vähän käytön jälkeen kun sellaista vaikutusta tuntui olevan.

Jos minulla ei olisi SIfrolia en nukkuisi ollenkaan. Tarvitsen siihen vielä lisäksi muitakin kipulääkkeitä. Siis niillä lääkkeillähän sitä unta yritetään saada.

Vierailija
9/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kiri, ota kiri, loppukiri

Harakiri, kiri, kiri, kiri, kiri

Näin huutaa jalkani turvonneet

Asfaltissa kahlanneet

Kuka vie, kuka vie ja mitä mä saan?

Mull' on levottomat jalat (levottomat jalat)

Levottomat jalat (levottomat jalat)

Levottomat

Levottomat

Koe hyvä koe paha tuli

Koe, koe rinnassasi tuli

Seinään pää ja uudelleen

Sitä rytmissä päivittäin mä teen

Levottomat

Levottomat

Ei asu sisälläni rauha eikä maistu mulle vesi

Kuulun veden alle

On kiire jo löytää paikka uus

Ja joka hetkessä lepää ikuisuus

Levottomat

Levottomat

Rauhaa, rauhaa, rauhaa, rauhaa

Rantarauhaa

Näin huutaa pääni hädissään

Mutta jalat vie ja taas mennään

Levottomat

Levottomat

Vierailija
10/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko jonkin lääkkeen haittavaikutusta ?

Vierailija
11/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalat ambutoitava välittömästi.

Niin varmaankin sehän se auttaa, mutta kun se voi oireilla käsivarsissakin, mitä sitten tehdään?

Vierailija
12/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lämpövesipullo sänkyyn, eivät jalat sätki niin paljon. Sellaisen muovisen saa noin 10 eurolla. Voit toki testata auttaako lämpö vaikka laittamalla johonkin muovipulloon kuumavesihanasta vettä ja lämmitä sillä jalkopää peiton alta. Älä polta itseäsi.

Vierailija
13/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis mikä ravinto, saa syödä vaikka kiviä kun syy on aivojen välittäjäaineen puutoksessa

Oikea ravinto vaikuttaa myös aivoihin.

Kiviä syömällä se ei onnistu.

Vierailija
14/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla oireilee nuo levottomat jalat ap?

Vierailija
15/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassisen kone.

Vierailija
16/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ihminen jolla tosiaan on tämä vaiva ei taida ravinnosta eikä rautalääkkeiden syömisestä mitään apua saada. Eikä levottomat jalat laulu kerro tästä vaivasta aivan eri levottomuudesta. Turhaan aivan turhaan on kertoa mikä auttaa kun on niin paljon viisaita jotka paremmin tietävät kuin se joka on kärsinyt 60 vuotta tästä vaivasta

Vierailija
17/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on moneksi vois vain ajatella

Vierailija
18/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas liikunta auttaa vähän, mutta se apu tarkoittaa väsymystä ja nukahtamista. Itse levottomuus ei häviä minnekään. Lämpötyyny tai -pullo lievittää hieman kipuja. Muttei sekään auta siihen, että tiettyyn aikaan illasta ei voi olla paikallaan ollenkaan. Eli teatterissa käynti ym. ei enää onnistu, täysin mahdotonta pysyä paikoillaan. Aika kumma vaiva.

Vierailija
19/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kuulla, että tilanteesi on mennyt jo noin pahaksi. Olen lukenut, että tämä vaiva pahenee vuosien saatossa, joten tilanne pelottaa, koska nytkään ei mistään tunnu löytyvän apua. 

Vierailija
20/77 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyrica auttaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme