Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkyvyttömyyseläke brutto 2965€/kk netto 2225€/kk

Vierailija
27.02.2025 |

Saan työkyvyttömyyseläkettä työtapaturman johdosta, jossa dominantti käsi murtui pahasti. Pirstalemurtuma, josta jäi pysyvä kipu ja vamma. Työkyvyttömyyseläke, joka myönnetty toistaiseksi  on netto 2225€/kk. Mitä mieltä eläkkeen määrästä? Pidän itse normaali suuruisena. Pärjään sillä ja sopeutan menoja tulojen mukaan. En tupakoi enkä käytä alkoholia. Oma velaton kerrostalo kaksio. 

Tulisitko toimeen tuolla rahalla? 

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paska ,itsellä eläke 4800 euroa ja tiukkaa tekee jokapäiväinen leipä.

Vierailija
22/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuo on vaan toistaiseksi.  Veljelläni oli vastaava homma, eläke 3200€/kk. Meni alle 10 vuotta kun putosi "normaaliksi" 2500 €/kk.  Itse olen ollut 11v tk eläkkeellä ja päätös oli "jatkuva työkyvyttömyys eläke" (ELO yhtiö)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan eläkettä 900e kuukaudessa. Toimeentulotukeen en ole oikeutettu. Vuokraan menee asumistuen jälkeen 350e kuukaudessa. Joitain lääkkeitä joudun olemaan ostamatta, ei ole varaa. Esimerkiksi lääke virtsankarkailuun on liian kallis.

Olisit oikeutettu kansaneläkkeeseen jos saat noin vähän työeläkettä. Raja taitaa olla yksin asuvalle jotain 1500e kk. Eli kansaneläkettä saa työelääkkeen päälle jos työeläke jää tuon rajan alle.

Ne on yhteensä mulla 900e.

Vierailija
24/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen toimeen paljon pienemmilläkin tuloilla, tällä hetkellä nettotulot 1400 euroa kk ja sillä on elettävä. Asunto on kyllä velaton, mutta hirvittää kun on tulossa putkiremontti että millä maksan nousevan vastikkeen. Tulot tippuvat tuostakin kun ansiosidonnaisen seuraava porrastus iskee eikä töitä ole tiedossa, vaikka kuinka hakisi sataa paikkaa per päivä. Asumistukea ei omistusasuntoon saa ja asunnon myymistä on turha yrittää putkiremontin vuoksi. Muutenkin vanha kämppä.

Vierailija
25/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä olet päässyt eläkkeelle? Mulla dominantin käden toimintakyky meni myös pirstakeleisessa murtumassa, seurauksena tuli vaikea nivelrikko. Silti ei tietoakaan eläkkeestä. Opiskelen uutta ammattia jossa ei tarvita juuri yhtään käsiä. 

Vierailija
26/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä olet päässyt eläkkeelle? Mulla dominantin käden toimintakyky meni myös pirstakeleisessa murtumassa, seurauksena tuli vaikea nivelrikko. Silti ei tietoakaan eläkkeestä. Opiskelen uutta ammattia jossa ei tarvita juuri yhtään käsiä. 

Minä taas pääsin tk-eläkkeelle, vaikka meni ei-dominantti käsi hermovaurion takia, eli käsi ei toimi juuri lainkaan. Ensin olin vuoden kuntoutustuella, sitten tk-eläke, nyt jo vanhuuseläkkeellä syksystä alkaen. Mulla ikä oli syynä siihen, että sain helposti eläkkeen. Työni oli lisäksi sellainen, että yksikätisesti en olisi sitä voinut tehdä. Olin 60-v. tuolloin.

Vierailija
27/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 53 vuotias. Olin 46 vuotias, kun tapaturma kävi. Aamuin ja illoin särkylääkkeet. Lääkärin hoidossa. Vakuutusyhtiö hoitaa kaikki mikä liittyy käden vammaan. 19 vuotta jäi työelämästä pois. 

Minä käyn työssä ja syön 15 lääkettä joka ja päivä. Työhaluttomuus ajaa ihmiset työkyvyttömyys eläkkeelle. Lääkkeet on keksitty sitä varten, että töissä pystyy käymään. 

Vierailija
28/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas pääsin tk-eläkkeelle, vaikka meni ei-dominantti käsi hermovaurion takia, eli käsi ei toimi juuri lainkaan. Ensin olin vuoden kuntoutustuella, sitten tk-eläke, nyt jo vanhuuseläkkeellä syksystä alkaen. Mulla ikä oli syynä siihen, että sain helposti eläkkeen. Työni oli lisäksi sellainen, että yksikätisesti en olisi sitä voinut tehdä. Olin 60-v. tuolloin.

Olisit voinnut tehdä muuta työtä. Vaikka vasemmalla kädelläsi. 

Vierailija
29/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok no sulla on toki ikä syynä. Olin minäkin vuosia kuntoutustuella ja mun ammatti on siis suuhygienisti jota todellakaan ei voi yksikätisesti tehdä. Kuntoutusraha on 1900€ nettona ja toki jos töihin vaan pääsen niin nettotulot nousee kyllä mukavasti, kuntoutusrahassa on korkea veroprosentti (27).

Vierailija
30/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 53 vuotias. Olin 46 vuotias, kun tapaturma kävi. Aamuin ja illoin särkylääkkeet. Lääkärin hoidossa. Vakuutusyhtiö hoitaa kaikki mikä liittyy käden vammaan. 19 vuotta jäi työelämästä pois. 

Minä käyn työssä ja syön 15 lääkettä joka ja päivä. Työhaluttomuus ajaa ihmiset työkyvyttömyys eläkkeelle. Lääkkeet on keksitty sitä varten, että töissä pystyy käymään. 

Ei mulla lääkkeet tuo yhtään toimintakykyä käteen. Se on jäykkä koska nivel on kipujen vuoksi luudutettu. Sitä ei katsopas pysty lääkkeellä tai jumpalla vetreyttämään tuon operaation vuoksi. 

Vierailija
31/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap:lla on paljon kipuja. Se vähän kompensoi tyhmyyttä ja trollaamistarvetta.

Vierailija
32/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osatyökyvyttömyyseläke 700e/kk brutto, ei muita tuloja

Vierailija
33/80 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 hengen perhe tulee toimeen 2000e nettotuloilla. 

Vierailija
34/80 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen toimeen paljon pienemmilläkin tuloilla, tällä hetkellä nettotulot 1400 euroa kk ja sillä on elettävä. Asunto on kyllä velaton, mutta hirvittää kun on tulossa putkiremontti että millä maksan nousevan vastikkeen. Tulot tippuvat tuostakin kun ansiosidonnaisen seuraava porrastus iskee eikä töitä ole tiedossa, vaikka kuinka hakisi sataa paikkaa per päivä. Asumistukea ei omistusasuntoon saa ja asunnon myymistä on turha yrittää putkiremontin vuoksi. Muutenkin vanha kämppä.

Tää on just se kauhuskenaario mitä pelkään. Eihän esim pelkällä työmarkkinatuella pysty maksamaan asumista ja ruokaa ym. Se että asumistuki poistettiin omistusasujilta jättää kyllä ihmisiä aivan kohtuuttomiin tilanteisiin. Ei kaikkia asuntoja tuosta noin vaan myydä ja tällainen remontti on sitten se viimeinen niitti. Toivottavasti saat töitä!

Vierailija
35/80 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ruoka tehtaalla töitä. Olin ravitsemustyöntekijä nimikkeellä. Bruttopalkka silloin noin 2100€/kk ja netto 1650€/kk. Tk- eläkkeen maksaa työnantajan vakuutusyhtiö ja päätöksellä toistaiseksi, joten päätös lopullinen. Tapaturma sattui -18. Käsi kipeä ja lääkkeet aamuin illoin. Työvuosia jäi tekemättä 19 vuotta. Eläke korkea kun vakuutusyhtiö hoitaa sen. 

AP

Vierailija
36/80 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi tarkoittaa lopullinen. Ei päättymispäivää. 

AP

Vierailija
37/80 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää kateutta ja katkeruutta sinulta. Ymmärrän sinua ja paijaan päätäsi. 

AP

Vierailija
38/80 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on trolli, joka retostelee suurella eläkkeellä saadakseen nuoret ikäluokat digiraivon valtaan.  Pelkästä käden murtumasta pysyvä työkyvyttömyyseläke, joopa joo. Onhan vielä toinen käsi, jalat ja suu, joilla voi tehdä töitä.

Vierailija
39/80 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkyvyttömyyseläke netto on hiukan yli 1000 euroa/kk. Että en voi käsittää noin isoa summaa.

Vierailija
40/80 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työkyvyttömyyseläke netto on hiukan yli 1000 euroa/kk. Että en voi käsittää noin isoa summaa.

No se johtuu juuri siitä tapaturmasta ja vakuutusyhtiön maksamasta eläkkeestä. Ei normaalieläke, edes työkyvyttömyyseläke, ap:n palkalla ole alkuunkaan tuota luokkaa vaan jäisi tasolle, jolla saa lisäksi kansaneläkettä. Itselläni on näin, mutta en kadehdi AP:tä. Ei kyllä haittaisi, vaikka saisin yhtä hyvää eläkettä kuin hän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme