Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen nauttii noista True crime-jutuista?

Vierailija
27.02.2025 |

Mietin vain kun itseä lähinnä ahdistaisi jos niitä pitäisi katsella / kuunnella, että mitä siitä ihmiset saavat? Tai millaiset ihmiset niistä nauttivat? 

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miusta ovat mielenkiintosia kunhan on tarpeeksi pahoja ihmisiä eli vähintään sarjamurhaaja kyseessä.

Noissa kiinnostaa tekotavat, syyt ja miten tutkittu. Voi ottaa mallia, jos joutuu samaan tilanteeseen

Vierailija
2/55 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nauti, mutta katson ajankuluksi. Eniten noissa kiinnostaa rikollisen mielenmaisema, miksi joku päätyy tekemään mitä on tehnyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran katson tositarinoita, mutta en nauti, vaan tahdon vain saada paremman kokonaiskuvan maailmasta, kun en jättäydy täysin  tietämättömäksi näistä. En katso ollenkaan "väkivaltaviihdettä", joka ei perustu oikeisiin dokumentoituihin tapahtumiin.

Vierailija
4/55 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumatausta tai sitten pumpulissa kasvaneet jotka on eläneet omissa maailmoissaan seinien sisällä.

Normaalia ihmisiä true crime jutut kuvottaa.

Vierailija
5/55 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorempana pakkomielle siitä, miten ihmisen pahuus syntyy, kun olin sitä itsekin todistanut enkä voinut käsittää, miksi ihmiset käyttäytyvät niin. True crimea kuluttamalla yritin selvittää pahuuden psykologiaa.

Vierailija
6/55 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. En tässä kritisoi ketään joka katsoo tai kuuntelee true crime -tuotantoja. Itse pystyisin ainoastaan miettimään millaista kauhua ja kipua uhri joutui kokemaan, joten jätän väliin.

Vierailija
7/55 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nauti tietenkään, vaan ovat vertaisterapiaa ja opettavaisia, auttavat ennakoimaan.

Vierailija
8/55 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kyllä katsottua esimerkiksi Netflixistä kaikki true crime -jutut, varsinkin sarjamurhaajia käsittelevät. Ja murhapodcastit päälle. Joka päivä saan reippaan annoksen true crimeä. Onko siinä jotain omituista?

Vierailija
9/55 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samaa. En tässä kritisoi ketään joka katsoo tai kuuntelee true crime -tuotantoja. Itse pystyisin ainoastaan miettimään millaista kauhua ja kipua uhri joutui kokemaan, joten jätän väliin.

Se uhrin kauhu ja kipu on kiihottavaa. Katotaan aina poikaystävän kaa ja ohjelman kattomine loppuu seksiin

Vierailija
10/55 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rikoksiin liittyvät jutut ovat minusta kuvottavia.

Vierailija
11/55 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen sarjamurhaajia ja saan nautintoa heidän teoistaan. Toivon, että itsekin saisin rohkeutta toteuttaa mieltymyksiäni. Noista saa vinkkejä miten ovat jääneet kiinni ja osaa itse välttää samoja mokia. 

Vierailija
12/55 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen sanavalinta "nauttia". Tai epälooginen ja omituinen päätelmä, että katsoessaan true crimea nauttisi jotenkin siitä uhrin kivun kuvittelusta. Veikkaanpa, ettei henkisesti terveelle tulisi tällainen edes mieleen.

Vierailija
13/55 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nauti, mutta katson ajankuluksi. Eniten noissa kiinnostaa rikollisen mielenmaisema, miksi joku päätyy tekemään mitä on tehnyt. 

Sanotko samaa seksistä?

Vierailija
14/55 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selviääkö se mielenmaisema noissa?

Vierailija
15/55 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että true crime jutuista kiinnostuneet ovat tavallista sensitiivisempiä ja herkempiä ihmisiä. Päinvastoin siis kuin voi kuvitella. Emme nauti siitä mitä on tapahtunut, päin vastoin. Emme voi ymmärtää maailman pahuuttaa mutta emme myöskään sulje silmiämme asioilta. 

Vierailija
16/55 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Traumatausta tai sitten pumpulissa kasvaneet jotka on eläneet omissa maailmoissaan seinien sisällä.

Normaalia ihmisiä true crime jutut kuvottaa.

Ihan turha naputella niitä alapeukkuja koska tämä on fakta.

Samanlainen fakta kuin se, että S/M seksistä höpöttävät naiset ovat traumataustaisia.

Vierailija
17/55 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea hyväksyä sitä, että raaoista rikoksista, joissa joku on joutunut kokemaan kamalia, tehdään viihdettä ja bisnestä. 

Vierailija
18/55 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että true crime jutuista kiinnostuneet ovat tavallista sensitiivisempiä ja herkempiä ihmisiä. Päinvastoin siis kuin voi kuvitella. Emme nauti siitä mitä on tapahtunut, päin vastoin. Emme voi ymmärtää maailman pahuuttaa mutta emme myöskään sulje silmiämme asioilta. 

Ettehän te kestä oikeasti sitä elämää ollenkaan vaan pakenette todellisuutta neljän seinän sisälle.

Vierailija
19/55 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nauttimista. Muutamassa tapauksessa videoilta on selvinnyt jotain uutta ja erikoista tietoa. Esimerkiksi Usan tapaukset. On pitkä väli usein ettei tule katsottua, ehkä sattumalta joku miniputki, klikkiotsikoiden /kuvan perässä. Jätän mielellään väliin ne.

Vierailija
20/55 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson niitä siksi, että ymmärtäisin, että maailma ei ole niin turvallinen, mitä luulisi.

Katson siis opetukseksi, että mitä kaikkea voikaan tapahtua. Mitkä tapahtumaketjut ovat johtaneet siihen ja olisiko sen voinut välttää.

Jos ja kun itse joutuu sitten vaarallisiin tilanteisiin, niin osaa olla järkevä ja realisti ja ymmärtää, että kaikkea pahaa voi oikeasti sattua, eikä luottaa sokeasti ihmisiin jne. ja täten voi jopa pelastautua vakavista tilanteista. Eniten taidan katsoa parisuhteisiin liittyvää True Crimeä eli miten välttyä joutumasta parisuhdeväkivallan uhriksi.

Katson siis viikottain true crimea. Eniten katson YouTubesta, siellä on kaikki maailman True Crimet, mitä kuvitella saattaa (englanniksi tosin). Kehittyypähän samalla kielitaitokin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän