Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se ei tee minusta alkoholistia että juon joka päivä viiniä 🍇

Vierailija
27.02.2025 |

Asiat hoituu, en sekoile missään katuojissa.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä13188 kirjoitti:

Ja minulla on diagnoosina alkoholiriippuvuus, vaikka olen käytännössä raitis. Aivan käsittämättömän älytöntä, että näinkin voi ihmiselle käydä 😂

Asia toki oikenee koko ajan ja konitohtorin palli heilahtaa, rattaat nyt ottavat aikansa.

Kirjoitat kyllä juuri niin sekavasti kuin alkoholisti kirjoittaisi 🤥

No painu helvettiin itkemään jos ei maistu.

Vierailija
42/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholilla ei ole mitään positiivisia terveysvaikutuksia. Vain negatiivisia.

Ei pidä paikkaansa. Alkoholi piristää verenkiertoa, lämmittää ja rentouttaa. Se myös nostaa mielialaa ja edistää ihmisen sosiaalisuutta. Eikö mielenterveys ole terveyttä? Eläkeläisporukoissa on tapana kokoontua yhteen, viettää iloista aikaa ja nauttia joku lasillinen. Solmia ystävyyssuhteita ja huolehtia toinen toisistaan. Alkoholilla on nimenomaan se sosiaalinen ulottuvuus, ujompikin uskaltaa nauraa yhdessä toisten kanssa. 

Olisiko vanhuksen terveellisempää itkeskellä yksin? Purra selleriä ja nostella puntteja kun ei kipeillä nivelillä enää lenkkeily suju? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli. Minki oon juonu pullon Jallua päiväs vuodesta 1988. Enkä oo alkoholisti.

👴🏻👀🤫🤐🤫👵🏼😡

Juurikin näin, noinhan se menee.

Vierailija
44/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, minä puolestani olen alkoholisti enkä ole ottanut alkoholia 12 vuoteen.

Näin se elämä koettelee.

Koulussa luennon alkoholista joitain vuosia sitten piti henkilö joka oli raitistunut ja sanoi olevansa alkoholisti. Minä sanoin että eihän ihminen ole alkoholisti jos on raitistunut. Hän vastasi: " kaikki entiset alkoholistit on hautausmaalla"

Olen myös ymmärtänyt saman tv-dokumentista Femmanilla missä yksi ruotsinkielinen kertoi omasta tapauksestaan, että jos henkilö on kerran alkoholisoitunut, hän on alkoholisti lopun elämäänsä. Sekin henkilö oli raitistunut alkoholisti ja hänellä oli muutenkin ihan hyvä introspektio asian suhteen.

Vierailija
45/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin jo on alkoholismia, jos tarvitset lasin viiniä kerran viikossa, etkä voi ilman sitä olla. 

On tämä kyllä maailmankaikkeuden tyhmimpien juttujen paikka, voi taivas. No entä yksi karkkipussi viikossa, perinteinen karkkipäivä, kun ilman ei halua olla, onko merkki pahasta sokeririippuvuudesta. Eikun hoitoon vaan. Saatana vieroitushoitoon jopa.

Vierailija
46/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Heh, minä puolestani olen alkoholisti enkä ole ottanut alkoholia 12 vuoteen.

Näin se elämä koettelee.

Koulussa luennon alkoholista joitain vuosia sitten piti henkilö joka oli raitistunut ja sanoi olevansa alkoholisti. Minä sanoin että eihän ihminen ole alkoholisti jos on raitistunut. Hän vastasi: " kaikki entiset alkoholistit on hautausmaalla"

Olen myös ymmärtänyt saman tv-dokumentista Femmanilla missä yksi ruotsinkielinen kertoi omasta tapauksestaan, että jos henkilö on kerran alkoholisoitunut, hän on alkoholisti lopun elämäänsä. Sekin henkilö oli raitistunut alkoholisti ja hänellä oli muutenkin ihan hyvä introspektio asian suhteen.

P.S. Tietysti tiedän useita alkoholisteja myös irl, miehiä ja naisia. Suomessa heitä aina löytyy duunarista tohtoriin.

Ja noinhan se heillä juuri menee, että elämänsä loppuun asti on raitistuneillakin alkoholisteilla ainainen vaara uudelleen "repsahtaa" juomaan, valitettavasti. Ei se addiktiotaipumus vaikuta aivoista poistuvan keillään, joilla se on kerran sinne pesiytynyt.

Vierailija
47/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään kuuskymppisestä näkee jo ihan olemuksesta ja liikkeistä ja puheesta, että alkoholia on nautittu viikoittain vuosikausia. Vaikutukset aivoihin on melkoisia. 

"Kroonisen alkoholin käytön seurauksena valkoinen aivoaines ohenee, ja henkinen suorituskyky heikkenee. Usein todetaan heikentymistä muistissa, aloitteellisuudessa, päättelykyvyssä ja motoriikassa. Juomisen lopettaminen parantaa olennaisesti suorituskykyä. Mutta jos muutokset ovat isoja, täydellistä palautumista ei enää tapahdu. Hyvin runsaan juomisen jälkeen nämä muutokset voivat jäädä pysyviksi.

Pitkäaikaisessa käytössä lisäksi pikkuaivojen toiminta vaurioituu. Pikkuaivot säätelevät liikkeiden koordinaatiota ja tasapainoa. Alkoholi aiheuttaa niissä solumassan vähenemistä. Lopulta seuraa tilanne, jossa tasapainoa on vaikea säilyttää hämärässä ja ilman näköaistin apua. Portaissa, kapeilla käytävillä ja ihmisvilinässä liikkuminen vaikeutuu. Käsien yhteistoiminta ja puhelihasten toimintakin voivat joskus vaikeutua. Kun tällainen tilanne on päässyt syntymään, siihen ei ole hoitokeinoa."

Vierailija
48/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko muitakin myrkkyjä päivittäin? 

Vierailija
49/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin jo on alkoholismia, jos tarvitset lasin viiniä kerran viikossa, etkä voi ilman sitä olla. 

On tämä kyllä maailmankaikkeuden tyhmimpien juttujen paikka, voi taivas. No entä yksi karkkipussi viikossa, perinteinen karkkipäivä, kun ilman ei halua olla, onko merkki pahasta sokeririippuvuudesta. Eikun hoitoon vaan. Saatana vieroitushoitoon jopa.

Juuri näin. Suomi ja alkoholi, eikö täällä koskaan opita löysäämään tuota tiukkkaa pipoa ja nauttimaan elämästä, sen viinilasinkin kanssa. Turhantärkeilijät itseään korostavat kyllä löytävät tiensä näille palstoille, aina oikeassaolevat moralisoijat. Oi Suomi!

Vierailija
50/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sitä jo.

Vierailija
51/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä jos juo alkoholia, niin juominen menee määrissä nopeasti suurkulutuksen puolelle. 

Vierailija
52/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin, viini on viisasten juoma.

Vierailija
53/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join viime viikonloppuna litran punaviiniä kun halusin. Oli hyvää. En ole alkoholisti. 

Vierailija
54/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin lasi viiniä päivittäin kuin kireä pipo. Niin se vain on.

Vierailija
55/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Itse pidän itseäni alkoholistina, kun ennen joka viikonloppu piti saada viiniä. Järjestin menoni niin, että joka lauantai-ilta olin kotona ja avasin pullon. Viikolla en juonut, mutta ajattelin koko ajan sitä hetkeä, kun saan viinilasin käteeni. Lopetin, kun sairastuin, muuten jatkaisin varmaan vieläkin. Silloin minäkin ajattelin, että en ole alkoholisti, nyt ajattelen toisin. 

Vierailija
56/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä sitä hanapakkauksen vlopun aikana vetäsee.

Vierailija
57/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Sitten italiassa, espanjassa jne. kaikki ovat alkoholisteja. Suomalaisilla on täysin kieroutunut suhde alkoholiin. 

Vierailija
58/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kirjoitettu 

Vierailija
59/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kardiologi sanoi, että voisin juoda punaviiniä joka päivä. En juo koska en käytä.alkoholia, enkä.tykkää punaviinin mausta. Juon rypälemehua.

Vierailija
60/67 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisimi mitataankin sillä, että mitä tapahtuu kun yrität yhtenä päivänä olla juomatta ja toisaalta taas raitistuneilta, että mitä tapahtuu kun juot sen yhden lasillisen 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi