Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se ei tee minusta alkoholistia että juon joka päivä viiniä 🍇

Vierailija
27.02.2025 |

Asiat hoituu, en sekoile missään katuojissa.

Kommentit (67)

1/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulla on diagnoosina alkoholiriippuvuus, vaikka olen käytännössä raitis. Aivan käsittämättömän älytöntä, että näinkin voi ihmiselle käydä 😂

Asia toki oikenee koko ajan ja konitohtorin palli heilahtaa, rattaat nyt ottavat aikansa.

Vierailija
2/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä13188 kirjoitti:

Ja minulla on diagnoosina alkoholiriippuvuus, vaikka olen käytännössä raitis. Aivan käsittämättömän älytöntä, että näinkin voi ihmiselle käydä 😂

Asia toki oikenee koko ajan ja konitohtorin palli heilahtaa, rattaat nyt ottavat aikansa.

Kirjoitat kyllä juuri niin sekavasti kuin alkoholisti kirjoittaisi 🤥

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku ei ollut saanut ajokorttian uusittua kun oli erehtynyt kertomaan lääkärilleen että juo kotona viiniä. Näin meistä suomalaisista saadaan alkoholisteja...

Vierailija
4/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minä puolestani olen alkoholisti enkä ole ottanut alkoholia 12 vuoteen.

Näin se elämä koettelee.

Vierailija
5/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alkoholistin määritelmään kuulu katuojissa rypeminen. Viini ei myöskään ole yhtään parempi vaihtoehto kuin muut alkoholojuomat.

Vierailija
6/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies joi joka päivä olutta ja asiat hoitui. Paitsi että en jaksanut selvinpäin katsoa sitä kittaamista. Jos ei ole parisuhdetta, niin sittenhän ei niin väliä ole. Mutta joka päivä juominen on alkoholistista juomista, koska se pitää toistaa joka päivä.

Vierailija
7/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maksa kiittää.

Vierailija
8/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teekään, vaan se tekee, ettet voi olla juomatta sitä.

Vierailija
9/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin jo on alkoholismia, jos tarvitset lasin viiniä kerran viikossa, etkä voi ilman sitä olla. 

Vierailija
10/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään, jos olet ranskalainen.

Vierailija
11/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kaikki alkoholin nauttiminen on alkoholismia. Saksalaiset nauraa meille. Siellä on normaalia kitata muutama kolpakko olutta työpäivän jälkeen baarissa.

Vierailija
12/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja joku ei ollut saanut ajokorttian uusittua kun oli erehtynyt kertomaan lääkärilleen että juo kotona viiniä. Näin meistä suomalaisista saadaan alkoholisteja...

ööh ei viiniä kotona juoda vaan työpaikalla

Vierailija
13/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teekään, jos et juo yleensä lasillista enempää ja jos pystyt säännöllisesti todistamaan, että voit olla esim. viikon ilman.

Itse olen terveysvaikutusten vuoksi lisännyt viinin juontia ja ylipäätään vaihtanut muut alkoholijuomat viiniin. Ennen join viiniä ehkä kerran viikossa tai parina peräkkäisenä iltana kahdessa viikossa. Nykyään juon sen lasillisen mahdollisimman monena iltana ja välillä pidän pitemmän tauon. 

Vierailija
14/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, minä puolestani olen alkoholisti enkä ole ottanut alkoholia 12 vuoteen.

Näin se elämä koettelee.

Minäkin olen Jeesus vaikka en muista koska olin mutta olen joskus kuitenkin ollut. 😂

Vierailija
15/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei tee. Olet jo.

Vierailija
16/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto viini 🤮 Ennemmin juon laadukasta appelsiinimehua litran ilalla.

Vierailija
17/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkoholia on päivittäin saatava, se on riippuvuus ja puhutaan alkoholismista.

Alkoholisti ei ole sama asia, kuin joku koditon "puliukko" tai räyhäävä känniläinen, ne ovat ihan eri juttuja.

"Ei alkoholisti" on sellainen, joka ei tarvitse alkoholia lainkaan, itse juon 1-2 kertaa vuodessa kunnon kännin, viime vuonna en juonut kertaakaan kun olin sairaana kun oli pikkujoulut, siellä olisin juonut.

Vierailija
18/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia joka päivä on alkoholismia. Kannabista paljon joka päivä on ongelmakäyttöä ellei siihen ole reseptiä jolloin se on lääkekäyttöä. 

Vierailija
19/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään, jos olet ranskalainen.

Tai saksalainen, portugalilainen, espanjalainen, italialainen jne.

Vierailija
20/67 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

👵🏼.👴🏻

🧺🍇🧺

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä