Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittaako oikeasti monikin villasukkien alle ohuet puuvillaiset tms. sukat??

Vierailija
27.02.2025 |

Villasukkien idea ja hyödyt menee ihan pilalle.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukka paljaaseen jalkaan? Eiii..

Vierailija
62/103 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes aina? En koe menettäväni mitään hyötyjä. Uudet sukat kutittavat, mutta vanhat ovat yleensä jo pehmeämmät, niitä voi käyttää ilman välisukkiakin.

Puuvillasukka ei lämmitä. Ja jos jalat vähän hikoavat, puuvillasukka imee kosteuden ja pysyy märkänä ja kylmänä jalkaa vasten eikä villasukastakaan ole enää apua.

Ei mun jalat hikoa.

Ainakaan villasukissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kai minä nyt paljaalla räpylällä niitä villaisia hikistä, kun ei niitä kovin usein raaski pestä. Pilalle menevät liialla pyykillä ja ilman pyykkiä taas alkaisivat haista kuolemalta.

Minä kyllä pesen villasukkia ihan parin päivän käytön jälkeen. Ei ne ole muun pyykin seassa miksikään menneet, ja kuivausrummussakin pyörivät. 

Lankoina on ihan 7veljestä, nalle, ja eri merkkisiä vielä ohuempia sukkalankoja, jotka ovat osuutensa vuoksi suosikkejani, kun eivät ole liian kuumia ja mahtuvat kaikkiin kenkiin. 

Kudon itse, joten sukkia on useampia pareja, ja ne kyllä myös kestävät jatkuvasta käytöstä ja pesusta huolimatta ikuisuuden. 

Vierailija
64/103 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes aina? En koe menettäväni mitään hyötyjä. Uudet sukat kutittavat, mutta vanhat ovat yleensä jo pehmeämmät, niitä voi käyttää ilman välisukkiakin.

Puuvillasukka ei lämmitä. Ja jos jalat vähän hikoavat, puuvillasukka imee kosteuden ja pysyy märkänä ja kylmänä jalkaa vasten eikä villasukastakaan ole enää apua.

Minä taas koen, että se villasukka siinä päällä osin imee sitä kosteutta itseensä ja haihduttaa pois. Jalat pysyvät lämpimän tuntuisina. Mulla on siis kotisukkina tällainen yhdistelmä.

Vierailija
65/103 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä enää puuvillasukkia oikeastaan lainkaan, mutta itse kudottuja villasukkia en käytä sellaisenaan, koska ne hiertävät mua. Väliin ohuempi villasukka. Lämpimään vuodenaikaan käytän keinokuituisia urheilusukkia. No kesällä saatan joskus suihkun jälkeen käyttää varrettomia puuvillasukkia.

Vierailija
66/103 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita puuvillasukkia, tekninen materiaali on parasta. Puuvilla vain imee kosteuden ja on sitten nihkeä. Eikä villasukka voi pitää paljaalla jalalla, hulluksihan siitä kutinasta tulee. T. Neuloja joka on kyllä kaikki materiaalit ja langat villasukkaan kokeillut eli siitä ei ole kiinni.

Vierailija
67/103 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo koska villasukkien alle kuuluu puuvillaiset sukat. Villasukkia ei ole tarkoitettu pidettäväksi paljasta ihoa vasten. 

Vierailija
68/103 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laita puuvillasukkia, tekninen materiaali on parasta. Puuvilla vain imee kosteuden ja on sitten nihkeä. Eikä villasukka voi pitää paljaalla jalalla, hulluksihan siitä kutinasta tulee. T. Neuloja joka on kyllä kaikki materiaalit ja langat villasukkaan kokeillut eli siitä ei ole kiinni.

Niin se puuvilla imee kosteuden ja kosteus siirtyy villaan ja villa haihduttaa sen. Ja niin sen kuuluukin mennä.

Vierailija
69/103 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mene. niitä ohuita sukkia pestään koko ajan, villasukkia harvemmin ja niitä tuuletetaan,villa puhistaa itse itseään näin. puhtaus edellä

Vierailija
70/103 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillasukat mulla on aina ja siihen päälle laitan villasukan. Ei mun jalat hikoa silloin eikä puuvillasukat tule märiksi. Joskus kokeilin käyttää pelkkää villasukkaa ja kutinan lisäksi ärsytti se kylmän hien tunne.

Vierailija
71/103 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se puuvilla imee kosteuden ja kosteus siirtyy villaan ja villa haihduttaa sen. Ja niin sen kuuluukin mennä.

Mulla ei ainakaan siirry niin tehokkaasti, että puuvillasukka pysyisi kuivana. Puuvilla on kosteutta imevä materiaali, joka on kostuttuaan kylmä. Tämä ei varmastikaan ole ongelma, jos jalat eivät palele helposti. Mulla palelee, enkä siksi käytä puuvillasukkia ollenkaan.

Vierailija
72/103 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullutkaan, että villasukkien alla pitäisi olla puuvillasukat. Villahan puhdistuu itsestään, eikä jalat hikoile niissä. Luulisi, ettei tuollainen tuplapakkaaminen edistä edes ihoterveyttä.

Eihän se ole sen kummempaa tuplapakkaamista kuin käyttää villapaidan alla t-paitaa. Ja kainalot ja selkä mulla sentään hikoaa, toisin kuin jalat.

Vierailija
73/103 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain dementoituneet mummat käyttää villasukkia. Taloissa on keskuslämmitys ja talvellakin voi olla paljain jaloin. Ja tennareihin ei edes villasukat mahdu. 

on terveellistä olla ilman sukkia sisällä, varpaat pysyy terveinä.tuulettuu jne. lattialämmitys mm.

Vierailija
74/103 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain dementoituneet mummat käyttää villasukkia. Taloissa on keskuslämmitys ja talvellakin voi olla paljain jaloin. Ja tennareihin ei edes villasukat mahdu. 

miten dementia liittyy villasukkiin,entä mummot,entäs papat. mites olisi vaikka vain iäkkäät tai vanhukset käyttää, siksikin koska verenkierto on heikentynyt ja heillä on kylmä

Vierailija
75/103 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kai minä nyt paljaalla räpylällä niitä villaisia hikistä, kun ei niitä kovin usein raaski pestä. Pilalle menevät liialla pyykillä ja ilman pyykkiä taas alkaisivat haista kuolemalta.

Eli tämä välisukka on joku haisujalkojen toimintatapa? 

Kyllähän sukat pestään joka käytön jälkeen niinkuin muutkin ihoa vasten olevat vaatteet. Tuntuisi vähän hassulta pestä villasukat joka päivä mutta niin kai niiden kanssa toimitaan? Haisi tai ei. 

Vierailija
76/103 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina.

Kerrokset kun ovat vähän niin kuin kerrospukeutumisen idea.

Vierailija
77/103 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tartte pestä niin usein, kun jalkahiet imeytyy lähinnä paksuun tennissukkaan. mulla on jostain syystä jalkaterät ja pohjat jatkuvasti kylmässä hiessä, ja villasukat menee kauheasn kuntoon parissa päivässä jos ei pidä tavallista urheulusukkaa välissä. kesällä taas löysä villasukka pelkästään on ihan mukava kotioloissa.

Vierailija
78/103 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öisin pidän villasukkia paljaissa jaloissa mutta päivisin normaali puuvillasukka välissä

Ihmettelen heitä jotka käyttävät sukkia yöllä. Moni saa siitä ns levottomat jalat ja koko kehon " tuskan" Tutkijat sanovat ,että alasti kuuluisi nukkua. Sukuelimet -vaativat tuulettumista ja he jotka nukkuvat alasti nukkuvatkin kuulema syvällisempää unta.

Sullako on heikko verenkierto,oletko muutenkin vikukissa. Olethan peiton alla kuitenkin. Monikin työntää oikein jalat ulos peitosta, että keho jäähtyy.

Vierailija
79/103 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin laitan. Paljon lämpimämpinä pysyy varpaat. Käytän kotona aina villiksiä ja sisätossuja, ilman puuvillasukkaa on paljon kalseamman tuntuista

Täti työntää ne vìtun vIlLiKSeT sinne mihin ei päivä paista. 

En ymmärrä noita lyhennyksia- villis--haaaaaaa

Vierailija
80/103 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öisin pidän villasukkia paljaissa jaloissa mutta päivisin normaali puuvillasukka välissä

Ihmettelen heitä jotka käyttävät sukkia yöllä. Moni saa siitä ns levottomat jalat ja koko kehon " tuskan" Tutkijat sanovat ,että alasti kuuluisi nukkua. Sukuelimet -vaativat tuulettumista ja he jotka nukkuvat alasti nukkuvatkin kuulema syvällisempää unta.

Sullako on heikko verenkierto,oletko muutenkin vikukissa. Olethan peiton alla kuitenkin. Monikin työntää oikein jalat ulos peitosta, että keho jäähtyy.

Käytä puuvilla-alkkareilta niin ei tarvitse erikseen tuuletella sukuelimiä. Hengittävä materiaali. Toki syvälliset unet saattavat jäädä vähemmälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi