Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittaako oikeasti monikin villasukkien alle ohuet puuvillaiset tms. sukat??

Vierailija
27.02.2025 |

Villasukkien idea ja hyödyt menee ihan pilalle.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooooooooooooooooooo! Menen kuselle.

Vierailija
22/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Puhtaat puuvillasukat vaihdan villasukkien alle päivittäin. Muuten niitä saisi olla pesemässä yhtenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin laitan. Paljon lämpimämpinä pysyy varpaat. Käytän kotona aina villiksiä ja sisätossuja, ilman puuvillasukkaa on paljon kalseamman tuntuista

Minusta tämä on päinvastoin.

Ap

Vierailija
24/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villasukat, käteinen, läpällinen puhelinkotelo, hätävara ja yleinen hysteria. 

#mummot

Sekä vyöruusurokotus ja ennakkoäänestys. 🤣

Vierailija
25/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin laitan. Paljon lämpimämpinä pysyy varpaat. Käytän kotona aina villiksiä ja sisätossuja, ilman puuvillasukkaa on paljon kalseamman tuntuista

Täti työntää ne vìtun vIlLiKSeT sinne mihin ei päivä paista. 

Minulla on parempi idea. Ne villikset venytettynä sinun päähäsi ja muovipussi päälle. Se on kaikille parempi vaihtoehto.

Olenkin aina tiennyt että noin mukavia te villasukkia pitävät vanhat tantat olette. 

Vierailija
26/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes aina? En koe menettäväni mitään hyötyjä. Uudet sukat kutittavat, mutta vanhat ovat yleensä jo pehmeämmät, niitä voi käyttää ilman välisukkiakin.

Puuvillasukka ei lämmitä. Ja jos jalat vähän hikoavat, puuvillasukka imee kosteuden ja pysyy märkänä ja kylmänä jalkaa vasten eikä villasukastakaan ole enää apua.

Minä käytän alimmaisena Pirkan polvisukkia tmv, taitavat olla polyamidia. Märkyys imeytyy villaan ja villasukat on sitten helppo tuulettaa.

Vierailija
27/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain dementoituneet mummat käyttää villasukkia. Taloissa on keskuslämmitys ja talvellakin voi olla paljain jaloin. Ja tennareihin ei edes villasukat mahdu. 

Keskuslämmitys joo, ja se lämpö säädetään 18 asteeseen, ettei yhtiön tarvitse maksaa liikaa lämmityskuluja. Sinä voit säätää omakotitalossa lattialämmityksen täysille, mutta suurempi osa suomalaisista ei voi vaikuttaa asumislämpötilaansa.

Oli ihan sinun oma valintasi muuttaa siihen vetoiseen neukkukuutioon missä asut. 

Vierailija
28/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule kun olen allerginen villalle, mutta kengissä käytän pakkasella myös villasukkia 

Allerginen villalle ? ?

Ehkä vain villa kutiaa. Tuskin  pestylle villalle voi olla allerginen 😁😁 Nyt vaan väännetään  joka asiasta allergiaa

Enkä koskaan ole kuullut että lampaalle  olisi kukaan allerginen. Tiedän kyllä mille eläimille  voi olla allerginen

t. Eläinalan ammattilainen

Vierailija
29/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes aina? En koe menettäväni mitään hyötyjä. Uudet sukat kutittavat, mutta vanhat ovat yleensä jo pehmeämmät, niitä voi käyttää ilman välisukkiakin.

Puuvillasukka ei lämmitä. Ja jos jalat vähän hikoavat, puuvillasukka imee kosteuden ja pysyy märkänä ja kylmänä jalkaa vasten eikä villasukastakaan ole enää apua.

Jos jalka hikoaa, se ei ole kylmä. 

Vierailija
30/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täti työntää ne vìtun vIlLiKSeT sinne mihin ei päivä paista. 

Minulla on parempi idea. Ne villikset venytettynä sinun päähäsi ja muovipussi päälle. Se on kaikille parempi vaihtoehto.

Olenkin aina tiennyt että noin mukavia te villasukkia pitävät vanhat tantat olette. 

Arvaa mitä? En käytä, jalat olisivat ruvella alussukkienkin kanssa, enkä tykkää siitä asiasta yhtään.

Vierailija
31/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän työsaappaissa villasukkia ja niitä on kahdet päällekkäin. Jos puuvillaa tms laitan ihoa vasten ja sen päälle villasukan, niin varpaat jäätyy näin talvella. Ja tämä on fakta, se puuvilla ei lämmitä vaikka sen päällä olisi villaa. Eli ensin alle ohut merinovillasukka ja sen päälle paksumpi villasukka. Mulla on kumisaappaat jalassa nelisen tuntia yhteen menoon ja töissä lämmintä 0-5 astetta silloin kun olen sisätiloissa. Ulkona lumessakin joutuu käymään.

Vierailija
32/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule kun olen allerginen villalle, mutta kengissä käytän pakkasella myös villasukkia 

Allerginen villalle ? ?

Ehkä vain villa kutiaa. Tuskin  pestylle villalle voi olla allerginen 😁😁 Nyt vaan väännetään  joka asiasta allergiaa

Enkä koskaan ole kuullut että lampaalle  olisi kukaan allerginen. Tiedän kyllä mille eläimille  voi olla allerginen

Kyllä villalle voi olla allerginen siinä missä lampaallekin. Minulla on ihan allergiatesteissä todettu eläinallergia, joka kattaa myös lampaat. Sori siitä "ammattilainen". 

Vierailija
33/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allerginen villalle ? ?

Pitäiskö sinun sitten opiskella asiaa enemmän? Kyllä se villa allergisoi, oli se likainen tai pesty.

Vierailija
34/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain dementoituneet mummat käyttää villasukkia. Taloissa on keskuslämmitys ja talvellakin voi olla paljain jaloin. Ja tennareihin ei edes villasukat mahdu. 

Keskuslämmitys joo, ja se lämpö säädetään 18 asteeseen, ettei yhtiön tarvitse maksaa liikaa lämmityskuluja. Sinä voit säätää omakotitalossa lattialämmityksen täysille, mutta suurempi osa suomalaisista ei voi vaikuttaa asumislämpötilaansa.

Oli ihan sinun oma valintasi muuttaa siihen vetoiseen neukkukuutioon missä asut. 

Ihan itsehän asun omakotitalossa, mutta kaikilla ei ole sama tilanne. Ei voi tuomita ja määritellä toimintoja turhiksi tai vanhentuneiksi ja perustella sitä pelkästään omalla tilanteella. 18 astetta on minimilämpö taloyhtiöissä, eivätkä kaikkien jalat sitä kestä ilman villasukkia.

Vierailija
35/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän työsaappaissa villasukkia ja niitä on kahdet päällekkäin. Jos puuvillaa tms laitan ihoa vasten ja sen päälle villasukan, niin varpaat jäätyy näin talvella. Ja tämä on fakta, se puuvilla ei lämmitä vaikka sen päällä olisi villaa. Eli ensin alle ohut merinovillasukka ja sen päälle paksumpi villasukka. Mulla on kumisaappaat jalassa nelisen tuntia yhteen menoon ja töissä lämmintä 0-5 astetta silloin kun olen sisätiloissa. Ulkona lumessakin joutuu käymään.

Ei ole fakta. Fakta on se, että ihmiset ovat erilaisia ja se, mikä toimii sinulle, ei toimi kaikille. Minulla ei ole ikinä jäätynyt varpaat, vaikka harrastan pilkkimistä jopa -20 asteen pakkasessa ja jalassani on puuvillasukka+villasukka+talvikumisaapas. 

Vierailija
36/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puuvillaasukkia, vaan tarvittaessa laitan alle toiset, ohuemmat villasukat. Niin on nytkin.

Vierailija
37/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mä laitan villasukan suoraan paljaaseen jalkaan ihoa vasten. Lämmittää paljon enemmän. Ja pesen villapesussa niin hyvänä pysyy kauan.

Vierailija
38/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä missä niitä käytän. Tälleen kotona ei oo alussukkia. 

Vierailija
39/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allerginen villalle ? ?

Villa-allergia on ihan todellinen. Olen kärsinyt siitä 60 vuotta. Todettu ihan allergiatestissä lääkärissä. Mille hyvänsä eläimelle voi olla allerginen. 

Vierailija
40/103 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä hyödyt siinä muka katoavat? Kerrospkueutuminen antaa aina hyödyn kylmää vastaan.

Ja sellainen juttu villasukkien ihmettelijöille, että ihmisillä on erilaiset ääreisverenkierrot joten joillekin villikset ovat hyvä ja tarpeellinen juttu. Ikää myöten melkein kaikille jossain kohtaa. En nyt vielä nelikymppisenä naureskelisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan