Laittaako oikeasti monikin villasukkien alle ohuet puuvillaiset tms. sukat??
Kommentit (103)
Minä käytän kotona villasukkia kesät talvet. Ne lämmittää ja hengittää. Alla en käytä "puuvillasukkia". Se muovi niissä ei hengitä (elastaani). Ja jalkoja ei sitten myöskään hiosta eli ne ei hikoile.
Käytän puuvillaisia tai bambusukkia alla, en halua joutua pesemään villiksiä usein, eikä villa tunnu mukavalta iholla.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä hyödyt siinä muka katoavat? Kerrospkueutuminen antaa aina hyödyn kylmää vastaan.
Ja sellainen juttu villasukkien ihmettelijöille, että ihmisillä on erilaiset ääreisverenkierrot joten joillekin villikset ovat hyvä ja tarpeellinen juttu. Ikää myöten melkein kaikille jossain kohtaa. En nyt vielä nelikymppisenä naureskelisi.
Minä olen 65 ja aina inhonnut villasukkia. En vielä tässä iässäkään käytä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mikäli villasukat tehty kutittavasta langasta.
Ja kaikkihan ne on.
Villasukkien alla päivällä puuvillaiset tavalliset sukat, yöllä pelkät univillasukat.
Vierailija kirjoitti:
Vain dementoituneet mummat käyttää villasukkia. Taloissa on keskuslämmitys ja talvellakin voi olla paljain jaloin. Ja tennareihin ei edes villasukat mahdu.
Osta isommat tennarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes aina? En koe menettäväni mitään hyötyjä. Uudet sukat kutittavat, mutta vanhat ovat yleensä jo pehmeämmät, niitä voi käyttää ilman välisukkiakin.
Puuvillasukka ei lämmitä. Ja jos jalat vähän hikoavat, puuvillasukka imee kosteuden ja pysyy märkänä ja kylmänä jalkaa vasten eikä villasukastakaan ole enää apua.
Jos jalka hikoaa, se ei ole kylmä.
Oletko koskaan kylmästä hiestä?
Mulla on normisti jalassa sukkahousut ja tarvittaessa laitan villasukat niiden päälle. Eli kyllä.
En näe ollenkaan, miten villasukkien idea ja hyödyt menisivät pilalle. Päinvastoin, jaloilla on mukava ja lämmin olo.
Kyllä minä ainakin, meillä jääkylmä lattia ja muutenkin viileää omakotitalossa 17-18 astetta aamulla, ja villasukat on harvat niin ei ne tarpeeksi lämmitä pitää olla puuvillasukat alla.
Kotona pelkkä villasukka, ulkona ohut villa(sekoite)sukka alla.
Vierailija kirjoitti:
Armeijassa laitettiin ensin villasukat ja päälle ohuet sukat. Ne ohuet sukat imee jalkahien niin pysyy jalat ja ne villasukat kuivana. Ei tule paleltumia.
Se on kuule just päinvastoin. Eihän hikiurheilijakaan treeneissä laita ensin villapuseroa, ja sen päälle teknisen paidan!
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän kotona villasukkia kesät talvet. Ne lämmittää ja hengittää. Alla en käytä "puuvillasukkia". Se muovi niissä ei hengitä (elastaani). Ja jalkoja ei sitten myöskään hiosta eli ne ei hikoile.
Oikeissa puuvillasukissa ei ole muovia! Ja se mahdollinen elastaani on vaan sukan varressa.
Tuplasukat estävät hiertymiä ja lämmittävät. Kokeilemalla selviää paras tuplasukka kombinaatio omassa käytössä oleviin tuotteisiin.
Mulla on paraikaa villasukkien alla toiset ohuemmat sukat. En huomaa, että villasukkien lämmittävä vaikutus jotenkin tässä menisi pilalle. Näin tuntuu juuri hyvältä. Se toinen sukka suojaa arvokasta villasukkaa karhealta kantapäältäni.
Vierailija kirjoitti:
En. Mä laitan villasukan suoraan paljaaseen jalkaan ihoa vasten. Lämmittää paljon enemmän. Ja pesen villapesussa niin hyvänä pysyy kauan.
Onkohan jaloissa sitten eroja, kun oma kokemukseni on toinen. Jos se sisempi sukka on liian pieni niin sitten voi tulla kylmä, mutta jos se on sopivan kokoinen, niin on lämpimämpää kun on ensin se ja vasta sitten villasukka.
Minulla ei jalat hikoa juuri lainkaan. Selittäisikö se asiaa jotenkin?
Uskoisin, että kaikki tekevät niin. En ole käyttänyt ikinä villasukkia ilman ohuita puuvillasukkia.
Laitan aina. En tykkää mistään villaisesta ihoa vasten.
En ole koskaan kuullutkaan, että villasukkien alla pitäisi olla puuvillasukat. Villahan puhdistuu itsestään, eikä jalat hikoile niissä. Luulisi, ettei tuollainen tuplapakkaaminen edistä edes ihoterveyttä.
Villasukkia ei koskaan pidä käyttää paljaassa jalassa. En koskaan ostaisi toisen kutomia villasukkia, jotka on sovitettu paljaassa jalassa.
Mulle tehtiin allergiatestit ja lammasta näytti. Kyllä sille voi olla. Ei näemmä ammattilainen tiedä kaikkea.