Onko teidän työpaikalla perjantaipulloarvontaa?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen havainto silloiselta työpaikaltani joskus 90-luvulla, mutta sitten tuli jostain ylemmältä taholta kielto.
Mä ainakin kyseenalaistin ko käytännön. Sanoin että LOTTO mutta ei mitään pullopelejä!
Oli Helsingin kaupungilla vuonna 2014, kun olin siellä määräaikaisena. Olin kuulemma erittäin outo, kun en harrastanut alkoilua yhtään.
Perjantai pilde arvonta on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Meillä töissä ei ole alkoholisteja lainkaan.
Eikä muitakaan työllistettyjä. 🙂
Muuten olisin antanut peilin, mutta kun olen itse ollut työllistettynä vaikken käytä alkoholia yhtään. Ja en ole ikinä ollut tuollaisessa työpaikassa missä arvottaisiin perjantaipulloja, edes metallipajalla eli mies vastaisella alalla ei tuollaista ollut, olin siellä ennen kuin terveys meni
Eräällä työpaikalla veikattiin alkuviikosta perjantain keskipäivän lämpötila. Panoksena pullo. Voittaja sai aina 5-10 pulloa viinaa.
Näistä aiheutuneet niin fyysiset kuin psyykkisetkin piirteet alkoivatkin näkymään ennen pitkää työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli, minä kielsin sen, kun kuulin siitä. T: HR
Nyt ne vain arpovat sen sitten jossain työpaikan ulkopuolella josta sinä et tiedä.
Joo, mitä jokainen tekee vapaa-ajallaan on tosiaan heidän oma ongelmansa, ei minun.
Oli, mutta se kiellettiin johtoportaasta.
Vierailija kirjoitti:
🧓🏻
Työsuojelullisessa mielessä arveluttavaa, että työpaikalla kannustetaan päihteiden käyttöön.
Parissa paikassa oli, mutta molemmat oli exclusiivisia tietyn porukan juttuja. Siihen pääsi vain jos oli näin parempien suosiossa.
Vierailija kirjoitti:
Et taida pystyä sellaista kieltämään jos se ei vie työaikaa eikä oo järjestetty työajalla vaikka työporukkaa olisikin mukana.
Vierailija kirjoitti:
niin ja kuka officen tytöistä on sitä tarjoomassa.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä käytännössä järjestetään?
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Meillä töissä ei ole alkoholisteja lainkaan.
Eikä muitakaan työllistettyjä. 🙂
Miten työllistäminen liittyy alkoholismiin?!? Itse absolutisti ja hakenut palkkatukea.
Oli mutta loppui kun korona vei kaikki etätöihin
Ei kai nyt saatana etanolia kukaan juo!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Saattaisi työterveys olla erittäin kiinnostunut tällaisesta toiminnasta. Muutenkin ovat kuulemma kuulustelleet joiltain parin oluen juomisesta silloin tällöin.
Lastensuojelu samoin. Vanhemman päihteidenkäyttö on aina huoli.
Ei ole. Jokainen tuo omat viinat.