Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jokaisessa reseptissä on aina kermaa?

Vierailija
27.02.2025 |

Teen paljon ruokaa ja tutkin siksi reseptejä netistä. Mutta miksi liki jokainen resepti päättyy kehoitukseen lisätä 2dl kermaa, tai vaihtoehtoisesti Koskenlaskijajuustoa tai kookosmaitoa. Joka saamarin ruoan pitää saada termit täyteläistä tai lempeää makua, tai olla Wanhan ajan ruokaa.

Toisin sanoen, ovatko kokkaajat niin kädettömiä että pilaavat jokaisen ruoan sillä kermalla. Kukaan ei tarvitse kermaa.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun innoittamana lisäsin pannulle paistettujen perunoiden ja lihapullien sekaan lorauksen ruokakermaa, curryjauhetta, sinappia, suolaa sekä chilijauhetta ja täytyy sanoa, että tulipa maistuvaa ja tuhtia ruokaa kerman ansiosta.Takuulla teen uudelleen oli se niin hyvää.

Vierailija
42/50 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun innoittamana lisäsin pannulle paistettujen perunoiden ja lihapullien sekaan lorauksen ruokakermaa, curryjauhetta, sinappia, suolaa sekä chilijauhetta ja täytyy sanoa, että tulipa maistuvaa ja tuhtia ruokaa kerman ansiosta.Takuulla teen uudelleen oli se niin hyvää.

Ethän sä kermaa edes käyttänyt :D:D:D:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli muiltaosin reseptin innostuu ottamaan kokeiluun, niin ne itselle inhokit osiot täytyy vaan vaihtaa mieleisekseen.  Ehkä kannattaakin vaihtaa, mikäli aineosa kuuluu ns. haitallisenakin prosessoituihin tai sisältävät makeutusaineita tai muita lisäaineita liiankin kanssa.  Käytä ikivanhaa hyväksi koettua, maalaisjärkeä.  Myös itse sain uutta työtä opetellen, pomolta kehoituksen ratkaista  asia maalaisjärjen kautta.  Tajusin oitis, että hän antoi mulle valtuudet ratkaista asiat itse ja luottamaan ilman vahvistusta, miten kannattaa toimia.  Ota sinäkin ap ohjat omiin käsiisi ja tee jatkossakin hyviä ruokia, alkuperäisen resetin ollessa ehkä vain kokeilemaan kannustava, mutta toteutus siten, että omat makuasiat/terveys/allergeenit huomioiden ovat 1-paikalla kaikissa ratkaisuissa.        

Vierailija
44/50 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä ihan totta. Kannattaa oikeasti katsoa kalorimäärät ja ei sen jälkeen ihmetytä miksi ihmiset on lihavia 

Vierailija
45/50 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa reseptissä ei ole kermaa.

Vierailija
46/50 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä ihan totta. Kannattaa oikeasti katsoa kalorimäärät ja ei sen jälkeen ihmetytä miksi ihmiset on lihavia 

Ennemmin kannattaa katsoa ihan muuta kuin kaloreita, jos painoa haluaa tarkkailla.

Vierailija
47/50 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö? 

Mun ruokalistalla on n50 eri ruokaa ja vain 3 on kermaisia. 

Vierailija
48/50 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samaa olen ihmetellyt minäkin. Sinänsä kerma on ihan hyvää joskus, mutta en minä sitä jatkuvasti halua syödä. 

Vierailija
49/50 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia, että sulla olisi jotakin tekemistä, puupää.

Vierailija
50/50 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sä kermaa edes käyttänyt :D:D:D:D

näinkö lukutaidoton on keskiverto vauva-palsta buumeri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan