Yrittäjät: paljonko teette firmalla liikevaihtoa ja paljonko otatte palkkana?
Olen nyt palkkatöissä valtiolla. Alani on sellainen, että yrittäjänäkin voisi toimia.
Toisinaan ahdistun näissä hommissa. Töitä ei ole tarpeeksi, että aika kuluisi. Haluaisin itse päättää, milloin lähden esim. viikoksi Lappiin vaeltamaan.
Omalla insinöörialallani pitäisi päästä yksin tekemällä 100k-150k euron liikevaihtoon. Kilpailijoita on pääosin isot jättiyritykset. Pienempi yritys pienellä hallinnolla voi olla ketterämpi, varsinkin jos ei tarvitse esim. raskasta vastuullisuusorganisaatiota, joita suursijoittajat vaativat.
Alkukustannuksia on parin tonnin edestä, kun hakee pätevyydet ja luvat (kokemus ja koulutus on riittävät)
Kommentit (29)
Ei sillä liikevaihdolla ole mitään merkitystä, jos ei siitä jää mitään käteen. Vaikka olisi miljoonan liikevaihto, mutta kulut 1,5 miljoonaa, niin ymärrät varmaan että kovasta liikevaihdosta huolimatta tällainen yritys on konkurssissa
Palkkaa otin vuonna 2010 45000 vuodessa nettona ja olen ottanut viimeiset 6 vuotta 120000 euroa. Mutta Aion myydä firmani mahdollisimman pian.
Miljoonan liikevaihto ja miljoonan otan palkkana. Loput otan osinkoina. Veroprosentti on nolla. Pimeänä tietysti teen.
No, onpas täällä rikkaita yrittäjiä. Itse tunnen vaan köyhiä yksinyrittäjiä. Heitä taitaakin olla tilastojen mukaan suurin osa. Ja veroprosentti tietenkin köyhillä huomattavasti suurempi suhteessa verrattuna näihin kikkalijoihin.
noin 13000€ ja palkkaa en ota kuin korkeintaan 100€-300€/kk. Näin on jo 4vuotta menty, eikä tulisi mieleenkään mennä vieraalle töihin orjaksi!
Vierailija kirjoitti:
Maksan palkkaa niin vähän kuin mahdollista. Koska verokarhu on heti hunajapurkilla. Enkä oikeastaan tarvitse rahaa.
Äärimmäisen oikein ja luonnollista! Tärkeintä on pitää huoli että, demarisaatanat pysyy mahdollisiman kaukana omalta lompakolta. Pakko arvostaa teikäläistä.
Nuo saatanat kyllä kuppaavat kaiken, jos niille vain mahdollisuuden antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan palkkaa niin vähän kuin mahdollista. Koska verokarhu on heti hunajapurkilla. Enkä oikeastaan tarvitse rahaa.
Äärimmäisen oikein ja luonnollista! Tärkeintä on pitää huoli että, demarisaatanat pysyy mahdollisiman kaukana omalta lompakolta. Pakko arvostaa teikäläistä.
Nuo saatanat kyllä kuppaavat kaiken, jos niille vain mahdollisuuden antaa.
Auto, puhelin, läppäri, pieni osa vaatteista, muutamia lounaita ja alkoholiostoja pystyy laittamaan firman laskuun. Yöhuonevähennys, ja kaikki mitä vaan keksit ja menee läpi niin laita verotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Miljoonan liikevaihto ja miljoonan otan palkkana. Loput otan osinkoina. Veroprosentti on nolla. Pimeänä tietysti teen.
Loistavaa.
N. 2,9milj € vaihtoa, kasvaa 10%/v ja kolme osakasta ottaa liksaa brutto 65t €/v. Plus liisariautot päälle. Osingot vaihtelee todella paljon, keskimäärin kymppi tilille mieheen. On ollut kahdenkympin vuosia ja nolla vuosia.