Suunnittelen Grönlannin matkaa kesäksi. Onko parempi omatoimimatka vai opastettu?
Opastettu kalliimpi, mutta oon lukenut, että enemmän saa irti matkasta, jos tekee retkiä eli, jos ei kiertomatkaa, silloin pitää nähdä enemmän vaivaa ite eikä joka tapauksessa kuitenkaan paljon halvemmalla saa sitä. Toisaalta hirvittää hinnat, kun yksin matkustavalle yli 4000 euroa viikon matka. En oo ikinä käyttänyt noin paljon rahaa viikon reissuun ja joskus haaveillut Havaijin matkasta, joka sekin taitaa olla halvempi. Nykyään vain toive matkakohteesta muuttunut arktisempaan suuntaan, kun kuumuus aiheuttaa jo Suomessa terveysongelmia niin vielä enemmän Havaijilla.
Kommentit (22)
Jos rahaa on, silloin ehdottomasti opastettu matka ja jos oikeasti haluaa käydä Grönlannissa niin mikä ettei.
Katso YouTubesta Qs Greenland-kanavan videoita, mukava nainen ja informatiivista, innostavaa sisältöä :)
Vierailija kirjoitti:
Muista hakea ajoissa ESTA.
Ehdit ensin. :D
Vierailija kirjoitti:
Eihän Grönlanti kuulu Yhdysvalloille, vaikka onkin maantieteellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Grönlanti kuulu Yhdysvalloille, vaikka onkin maantieteellisesti.
Oletko uutisia lukenut tämän vuoden puolella?
Vierailija kirjoitti:
Katso YouTubesta Qs Greenland-kanavan videoita, mukava nainen ja informatiivista, innostavaa sisältöä :)
Valitsisitko opastetun matkan vai omatoimisen?
Usa valtaa sen äkkiä. Aiotko tosiaan matkailla siellä ristitulessa.
Minä menisin Nuukiin omatoimisesti, ja katsoisin siellä, myydäänkö kivoja retkiä. Ilmeisesti siellä turismi on nousussa.
Havaijilla olen käynyt, hienoa oli ainakin Oahulla. Nuuk olisi kanssa kiinnostava.
Mitä aiot siellä tehdä? Kivääri mukaan jääkarhujen varalta.
Grönlanti on 3x USAn kokokoinen eli 2.166.000 neliökilometriä. En tiedä turismi-infran laajuudesta. Oletan kuitenkin, että ensikertalainen saa opastetusta matkasta enemmän vastinetta rahoilleen.
En menisi vain viikoksi noin kauas. 2 ihan vähintään. Ostaisin lennot, jotain opastettuja kierroksia ja lisäksi vain majoitus ja omaa aikaa jossain. Se on iso saari.
Vierailija kirjoitti:
Minä menisin Nuukiin omatoimisesti, ja katsoisin siellä, myydäänkö kivoja retkiä. Ilmeisesti siellä turismi on nousussa.
Havaijilla olen käynyt, hienoa oli ainakin Oahulla. Nuuk olisi kanssa kiinnostava.
Riitäisiköhän, jos kävisi pelkästään siellä?
Vierailija kirjoitti:
Grönlanti on 3x USAn kokokoinen eli 2.166.000 neliökilometriä. En tiedä turismi-infran laajuudesta. Oletan kuitenkin, että ensikertalainen saa opastetusta matkasta enemmän vastinetta rahoilleen.
Se juuri kun ihan vieras kohde eikä lennot ja majoituskaan mitä halpoja niin kuluja tulee joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riitäisiköhän, jos kävisi pelkästään siellä?
Grönlannissa ei ole teitä, joten jokainen siirtymä vaatii laivamatkan/lennon. Jokainenhan päättää itse, mitä haluaa, mutta minusta tutustuminen Nuukiin olisi jo aika olennaista. Sehän on kuitenkin paikka, missä moni grönlantilainen oikeasti elää.
Vierailija kirjoitti:
Juu, turisteja lennätetään katsomaan miten jää sulaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään, vaan USA on monta kertaa isompi.
Vierailija kirjoitti:
En menisi vain viikoksi noin kauas. 2 ihan vähintään. Ostaisin lennot, jotain opastettuja kierroksia ja lisäksi vain majoitus ja omaa aikaa jossain. Se on iso saari.
Miten niin kaukana? Puolessa välissä New Yorkiin, eli ei kovin kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa sen pinta-alasta on jäätikön peitossa, eikä siellä ole ole juurikaan nähtävää. Kun olet yhden jäätikön nähnyt, olet nähnyt ne kaikki.
Opastetun ite valitsisin. Onhan tuo aika paljon, mutta varmasti kokemuksen arvoinen.