Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: työtön filosofian maisteri: -se jatkuva nöyryytys ja alentuvuus, jota työttömänä kohtaa, on täysin sietämätöntä

Vierailija
26.02.2025 |

Ihmisarvoisen kohtelun ei pitäisi olla työstä kiinni, mutta sitä se todellakin on, työtön maisteri avautuu

-Tuntemattomat ihmiset kokevat asiakseen kertoa, kuinka sinun tulisi ottaa itseäsi niskasta kiinni. Hallitus leikkaa ihmisiä kilometritehtaalle, ja päälle valtiovarainministeri naljailee, että kuritukset kohdistuvat vain niihin, jotka voivat tehdä tilanteelleen jotain, työtön maisteri pukahtaa

-Työtöntä ei kunnioita kukaan. Työllisyyspalveluiden silmissä olet ongelma, jota on valvottava ja patistettava kuukausittain. Sinulle annetaan kaavamaisia tehtäviä ja määrätään tapaamisaikoja kysymättä aikatauluistasi, työtön maisteri harmittelee

-Jos et ilmesty paikalle sinulle määrättyyn aikaan kuin vanki, sinua rangaistaan. Oletus on, että työttömänä sinulla ei ole suunnitelmia eikä muuta elämää ja aikasi on vapaasti käytettävissä, työtön maisteri laukoo

Kommentit (322)

Vierailija
301/322 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoushommia voisi löytyä. Ainakin 20 vuotta sitten pääsi siivoamaan ja oli ihan mukavaakin hommaa välillä. Mutta ehkäpä nykyään ei pääse tai sitten hakijoita on niin paljon että mahkut aika ohuet saada työpaikka.

Vierailija
302/322 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki aina voi mennä töihin

Toki hakea voi ja pitääkin - jopa useammin kuin työkkärin määräämä minimi. Mutta ylläri olisi jos saisi kutsun haistatteluun. 

Tämä oli paras pe vitsi kyllä: kutsun haastatteluun eikun haistatteluun:):):)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/322 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoushommia voisi löytyä. Ainakin 20 vuotta sitten pääsi siivoamaan ja oli ihan mukavaakin hommaa välillä. Mutta ehkäpä nykyään ei pääse tai sitten hakijoita on niin paljon että mahkut aika ohuet saada työpaikka.

Ei muuten pääse siivoamaan enää! Ei oo paikkoja. Itselläni on maisteritutkinto ja svtyön kokemusta, joten teen kahta osapäivätyötä, en ole työtön, onneksi. 

Vierailija
304/322 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että vanki jos pitää silloin tällöin käydä työkkärin tapaamisessa jos pyydetään. Kyllä minunkin pitää olla sorvin ääressä joka arkipäivä 8-16 paitsi ne 4 viikkoa vuodessa joihin olen 2 kuukautta etukäteen anonut kesälomaa plus 5 talvilomapäivää. Ja sinne töihin on mentävä vaikka ei aina jaksaisi, paitsi jos on oikeasti sairas.

Vierailija
305/322 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä maisterina opiskelin toisen työllistävän tutkinnon. Kustansin opintojen aikaisen elämäni ihan itse tekemällä osa-aikaista työtä ensin ja sen jälkeen sijaisena oman alan töitä. 5 vuotta kesti. Minulla on myös lapsia, nekin hoitui siinä sivussa. Nyt on vakityöpaikka. Valitsin opiskelualan sen mukaan, mikä tällä hetkellä työllistää. En valittanut mihinkään lehteen, enkä odottanut hallitusta apuun, ratkaisin oman ongelmani ihan itse. 

Vierailija
306/322 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä minua kukaan alentanut tai nöyryyttänyt kun en joka paikassa mainostanut kyltti kaulassa olevani työtön kun sitä joskus olin.

Vierailija
307/322 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin on outoa, että varataan vaan aika kysymättä yhtään mitään ja jos sinne ei mene niin saa karenssin. Mullekin kilahti vaan puhelimeen tällainen viesti reilu viikko ennen tuota ajankohtaa.

"Hei! Sinulle on varattu aika työnhakukeskusteluun, työllistymissuunnitelman päivittäminen ke 14.2.25 klo 11.00"

Työttömän pitää olla työmarkkinoiden käytettävissä. Työssäkäyvät painaa yleensä töitä maanantaista perjantaihin 8-16 ja sinä et pääse yhteen keskellä arkipäivää olevaan tapaamiseen viikon päästä? Sorry nyt jos oletkin Pattayalla 2kk lomalla, mutta silloin et ole työmarkkinoiden käytettävissä.

Vierailija
308/322 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menis töihin niin ei tarvitsisi valittaa.

Vierailija
309/322 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä maisterina opiskelin toisen työllistävän tutkinnon. Kustansin opintojen aikaisen elämäni ihan itse tekemällä osa-aikaista työtä ensin ja sen jälkeen sijaisena oman alan töitä. 5 vuotta kesti. Minulla on myös lapsia, nekin hoitui siinä sivussa. Nyt on vakityöpaikka. Valitsin opiskelualan sen mukaan, mikä tällä hetkellä työllistää. En valittanut mihinkään lehteen, enkä odottanut hallitusta apuun, ratkaisin oman ongelmani ihan itse. 

Ooh, olet todellakin ansainnut mitalin. Kerrotko meille vähemmän fiksuille, mikä opiskeluala kannattaa juuri nyt valita? Sellainen jolla voi jo nyt tehdä osa-aikaista työtä ja joka työllistää 50+-ikäisen varmasti valmistumisen jälkeenkin. Mielellään niin että työstä saatavalla palkalla myös elää.

Vierailija
310/322 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen komea ja täydellinen. En tarvitse työtä. 🤣

Vierailija
311/322 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ko. maisteri on ollut vain epäonnekas. Tosin myös miltä alalta hän on valmistautunut, saattaa vaikuttaa ennakkoasenteisiin. Myös virkailijoissa on suuria eroja. Puolisoni kokemukset ovat täysin päinvastaiset yhtä virkalijaa lukuunottamatta. Hänet vaihdettiin toiseen muutamassa viikossa. Asiallista käytöstä pitää osata myös vaatia.

Vierailija
312/322 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin joitakin vuosia työtön enkä muista mitään nöyryyttämistä. Tosin siitä on 20 vuotta aikaa, ehkä systeemit ovat sitten muuttuneet niin paljon.

Vierailija
313/322 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työllistämispalvelut toimivat vähän samaan tapaan kuin pyromaanit auttavat tuhottavan omaisuuden omistajia saamaan korvauksia palovakuutukista. Suurin piirtein sama prosenttiosuus hyötyy avusta kuin työllistämispalveluissa.

Työllistämispalvelut haittaa suurimman osan  elämää, koska nimenomaan "niillä tuloksettomien kustannusten" - selittelyillä on leimattu kaikki työttömät työllistämiskelvottomiksi.

Puhutaan koko iän kestävästä oppimisesta -> pistetään karenssi jos työtön edes kehtasi yrittää opiskella yksittäistä kurssia yhtään missään anomatta ennalta lupaa jotain komitealta joka ei työttömän asioista tiedä mitään eikä sitä edes kiinnosta mutta joka haluaa päättää asiasta työttömän puolesta.

Puhutaan työttömän aktivoinnista -> pistetään karenssi jos työtön edes ajattelee oma-aloitteisesti tekevänsä mitään muuta kuin istuvansa kotona täyttämässä työhakemuksia.

Heitellään karensseja someaktiivisuuden ja muiden mutuilujen perusteella kun sehän on selvästi taiteilija, yrittäjä, joku vapaaehtoistyötä tekevä tai mökillä eikä neukkukuutiossaan homehtumassa odottamassa työllistymistään.

Oikeasti työkkärin ja työministeriön ainoa todellinen tarkoitus on työllistää ministeriön ja virastojen oma porukka. Työttömille tuosta sekoilusta, kyyläämisestä ja kontrolloinnista on 100% vain haittaa.

Työministerit aloittaa muuten usein (paitsi demarit) sillä asenteella että nyt uudistetaan ministeriön touhut. Sitten noille selviää että samalla katoaa oma ministerinhomma täysin tarpeettomana ja sitten se uudistus jääkin vain johonkin uuteen kivaan aktivointi-kyykytys hankkeeseen koska ainahan työkkäriin mahtuu yksi lisää niiden sadan entisen jatkoksi. 

Vierailija
314/322 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon sydämeni pohjasta jokaiselle työtöntä potkivalle, ilkeästi kommentoivalle ja ihmisarvoa millään tavoin alentavalle ihmiselle työttömyyttä. Toivottavasti tulet olemaan työtön, koska selvästi tarvitset sen herätyksen. 

Vierailija
315/322 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muka on noin tehokkaat työllistämispalvelut, että säännöllisesti ollaan yhteyksissä? Ehkä kannattaa yrittää ottaa se apu mitä noista saa ja loput antaa mennä ohi korvien. Olosuhteiden vanki voi olla, mutta että työllistämispalveluidenkin? Eihän se työttömyys tietenkään mukavaa aikaa ole, siitä samaa mieltä, mutta ehkä niitä oikeasti hyviä auttavia keinoja on vaikea keksiä. 

Vierailija
316/322 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että vanki jos pitää silloin tällöin käydä työkkärin tapaamisessa jos pyydetään. Kyllä minunkin pitää olla sorvin ääressä joka arkipäivä 8-16 paitsi ne 4 viikkoa vuodessa joihin olen 2 kuukautta etukäteen anonut kesälomaa plus 5 talvilomapäivää. Ja sinne töihin on mentävä vaikka ei aina jaksaisi, paitsi jos on oikeasti sairas.

Sinä saat palkkaa siitä, olet tehnyt työsopimuksen työnantajasi kanssa. Kuinka tyhmiä ihmiset ovat. Sinunkaltaisesi pitäisi alistaa tapaamaan aina sossu kerran kuukaudessa jotta saat sen lapsilisän tilillesi.

Vierailija
317/322 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa sinulle! Monelle ei näin hyvä tuuri käy, että saa edes opintojen oheen töitä. Joka paikkakunnalla niitä ei ole.

Vierailija
318/322 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin on outoa, että varataan vaan aika kysymättä yhtään mitään ja jos sinne ei mene niin saa karenssin. Mullekin kilahti vaan puhelimeen tällainen viesti reilu viikko ennen tuota ajankohtaa.

"Hei! Sinulle on varattu aika työnhakukeskusteluun, työllistymissuunnitelman päivittäminen ke 14.2.25 klo 11.00"

Työttömän pitää olla työmarkkinoiden käytettävissä. Työssäkäyvät painaa yleensä töitä maanantaista perjantaihin 8-16 ja sinä et pääse yhteen keskellä arkipäivää olevaan tapaamiseen viikon päästä? Sorry nyt jos oletkin Pattayalla 2kk lomalla, mutta silloin et ole työmarkkinoiden käytettävissä.

Työtön on oikeutettu käymään lääkärissä, työhaastattelussa, päiväsaikaan tapahtuvissa harrastuksissa jne  eikä sosiaalinen elämä ole kielletty. Vaikka sinäkin niin haluaisit ei työttömyys mikään vankila ole.

Vierailija
319/322 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin joitakin vuosia työtön enkä muista mitään nöyryyttämistä. Tosin siitä on 20 vuotta aikaa, ehkä systeemit ovat sitten muuttuneet niin paljon.

No todellakin ovat. Ei sinun parikymmentä vuotta sitten ollut työttömyytesi ole mitenkään vertailukelpoinen nykyajan kyykytykselle.

Vierailija
320/322 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ooh, olet todellakin ansainnut mitalin. Kerrotko meille vähemmän fiksuille, mikä opiskeluala kannattaa juuri nyt valita? Sellainen jolla voi jo nyt tehdä osa-aikaista työtä ja joka työllistää 50+-ikäisen varmasti valmistumisen jälkeenkin. Mielellään niin että työstä saatavalla palkalla myös elää.

Kuuletko? Ei kuulu vastausta. Jännä juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän