Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: työtön filosofian maisteri: -se jatkuva nöyryytys ja alentuvuus, jota työttömänä kohtaa, on täysin sietämätöntä

Vierailija
26.02.2025 |

Ihmisarvoisen kohtelun ei pitäisi olla työstä kiinni, mutta sitä se todellakin on, työtön maisteri avautuu

-Tuntemattomat ihmiset kokevat asiakseen kertoa, kuinka sinun tulisi ottaa itseäsi niskasta kiinni. Hallitus leikkaa ihmisiä kilometritehtaalle, ja päälle valtiovarainministeri naljailee, että kuritukset kohdistuvat vain niihin, jotka voivat tehdä tilanteelleen jotain, työtön maisteri pukahtaa

-Työtöntä ei kunnioita kukaan. Työllisyyspalveluiden silmissä olet ongelma, jota on valvottava ja patistettava kuukausittain. Sinulle annetaan kaavamaisia tehtäviä ja määrätään tapaamisaikoja kysymättä aikatauluistasi, työtön maisteri harmittelee

-Jos et ilmesty paikalle sinulle määrättyyn aikaan kuin vanki, sinua rangaistaan. Oletus on, että työttömänä sinulla ei ole suunnitelmia eikä muuta elämää ja aikasi on vapaasti käytettävissä, työtön maisteri laukoo

Kommentit (322)

Vierailija
241/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä sinut yleistetään niiden ihmisten sekaan joilla on ongelmia oli se sitten elämänhallinta tai vaikka alkoholin kulutus. 

Muistan kuinka virkailijan kanssa sovimme päivää tapaamiseen. Olen aamu ihminen ja herään aina aikaisin aamulla, mutta virkailija kysyi "sopisiko kello 10? Oletko hereillä siihen aikaan jo?" Totesin, että varmaan joku työtön ei ole mutta minä olen aamu ihmisenä jo 7 jälkeen hereillä. Ei ollut vaikea arvata, että jos yksi työtön nukkuu puoleen päivään asti, silloin ihmisten mielestä kaikki muutkin nukkuvat.

Olen se tavallinen työtön joka kilpailee työpaikoista niiden työpaikan vaihtajien kanssa, ei työttömien kanssa, koska meihin kohdistuu se leima. Työpaikat menevät työpaikan vaihtajille. Olisinpa tajunnut tämän, ennen kuin se määräaikainen sopimus päättyi, että työttömänä olet eri sijalla. 

Osa hoitajista valvoo yöt ja nukkuu päivät.

Ei mitään elämänhallintaa.

Ja voidaan mennä baariin katsomaan kuka siellä on klo 2.00 yöllä lauantai iltana, kuuluvat kuntouttavaan työtoimintaan, hemmetin alkoholisteja.

Vierailija
242/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se kaupungin yhden yksikön johtaja riekkuu kännissä baarissa lauantai yöllä.

Ihan pimee, seko ihminen, täysi alkoholisti joka pitää laittaa kuntouttavaan työtoimintaan.

Ethän siis johtajana käy viikonloppuisin baareissa tai pubeissa, joku otta susta vielä kännikuvia älypuhelimella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö nämä sosiaaliohjaajat itse baareissa ja pubeissa, että joku voi ottaa kännäyskuvia älypuhelimella?

Vierailija
244/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisit ajaa yöllä autolla.

Eikö yöllä kuulu nukkua ja herätä aikaisin aamulla.

Ja sama pelastajat ja hoitajat.

Eikö niin.

Yöllä nukutaan ja aamulla herätään aikausin.

Vierailija
245/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön maisteri, jos osaat saksaa, hae Saksaan töihin. Töitä löytyy :) 

Vierailija
246/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä nyt johtaja ihmisenä mene perjantaina tai lauantai iltana baariin tai pubiin olutta, siideriä tai lonkeroa tai viiniä juomaan.

Vai oletko alkoholisti?

Etkä osta olutta kaupasta.

Johtaja herää myös joka lauantai ja sunnuntai aamulla klo 7.00, että on elämänhallinta kunnossa.

Vierailija
247/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietä sinä johtaja kaikki perjantai ja lauantai illat kotona. 

Susta voi joku ottaa kännikuvia älypuhelimella. 

Olet alkoholisti. 

Sut pitää laittaa kuntouttavaan työtoimintaan.

Ja mitä teet baarissa klo 1.00 yöllä lauantaina, silloin kuuluu nukkua. Sulla on elämän hallinta ihan hukassa. 

Vierailija
248/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos parturi ei anna kuittia 130 euron kestoväristä ja leikkauksesta niin tehdään siitä rikosilmoitus.

Parturi saa kiittää palstan kirjoittajaa, joka haukkuu työttömiä hönöiksi.

Ei parturilla ole omistusasuntoa joten no hätä.

Kuinka isot ne peruspäivärahan työttömyyskorvaukset oikein olikaan, jos sulla on varaa noin kalliisiin parturikäynteihin?

Vierailija
249/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nykypäivänä tarvitsee filosofiaa yhtään mihinkään. Kannattaa opetella jotain hyödyllisempää kun lähtee opiskelemaan.

Filosofian yksikössä opetetaan paljon muutakin kuin teoreettista filosofiaa. Kieliä tai historiaa lukenut valmistuu nimikkeellä hum.kandi -> filosofian maisteri. 

Vierailija
250/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos parturi ei anna kuittia 130 euron kestoväristä ja leikkauksesta niin tehdään siitä rikosilmoitus.

Kuinka isot ne peruspäivärahan työttömyyskorvaukset oikein olikaan, jos sulla on varaa noin kalliisiin parturikäynteihin?

Saan ansiosidonnaista. 

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa 3 lapsen vanhemmalle. 

Ja omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. 

Toimeentulotukea, ei saa jos on kesämökki. 

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026.

Ja 200 000 tekee töitä ilman työehtosopimusta esim. kauneudenhoitoala, kuntokeskukset, lehtien myynti ja pieneläin klinikat. 

Tiedätkö, että osa työttömistä saa vanhemmiltaan rahaa parturiin. 

Vierailija
251/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet Kuntokeskuksessa töissä eikä ole työehtosopimusta. 

Eli potkulaki koskee sua. Sua ei voi suojata työehtosopimuksella, kun sitä ei ole.

Potkulaki tulee  voimaan 1.1.2026, sen aikataulu oli jo ilmoitettu.

Kuntosalijäbä. 

Vierailija
252/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla työttömistä isovanhemmat ostaa lapsille uusia polkupyöriä ja maksaa harrastuksia sun muuta. Kaikilla ei.

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta ja eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia vuodessa. 

Vierailija
253/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat ostaa työttömän lapselle merkki vaatteita ja naapurit juoruaa, että sossu maksoi. 

Suomalaiset on välillä tyhmää sakkia. 

Vierailija
254/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmat ostaa työttömän lapselle merkki vaatteita ja naapurit juoruaa, että sossu maksoi. 

Suomalaiset on välillä tyhmää sakkia. 

Sossu osti meille Marimekon verhot. 

Ai että. 

Taidan piruuttani sanoa naapurin mummolle, että sossu osti meille Marimekon verhot. 🤣

Vierailija
255/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo, olen eri mutta olen 53v. ja minulla on säästöjä sekä perittyä rahaa. Ihme käsitys että kaikki työttömät on jotain persaukisia ressukoita.

Vierailija
256/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso naapurin mummo. Sossu osti mun lapselle Helly Hansenin uuden takin. 

Vierailija
257/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo, olen eri mutta olen 53v. ja minulla on säästöjä sekä perittyä rahaa. Ihme käsitys että kaikki työttömät on jotain persaukisia ressukoita.

Niin, työttömät ei koskaan myöskään käy määräaikaisussa töissä ja osta niillä palkkarahoilla vaatteita. 

Ollaan vaan kotona oltu 18-66 ikävuodet ja sossu ostelee sitä sun tätä aina. 

Vierailija
258/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso naapurin mummo. Sossu osti mun lapselle Helly Hansenin uuden takin. 

Mummojen juorukerho uskoo mitä vaan. 

Siitä voisi tulla hauskaa. 

Vierailija
259/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, työttömät ei koskaan myöskään käy määräaikaisussa töissä ja osta niillä palkkarahoilla vaatteita. 

Ollaan vaan kotona oltu

Jos jossain välissä lähdetään joka aamu johonkin 6 kuukautta niin se on vaan sossun maksama kylpylä jakso. Eli mennään aina aamulla kylpylään uimaan ja nukutaan hotellihuoneessa  myös päivällä ja tullaan illaksi omaan kotiin. 

Vierailija
260/322 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen toi vaatteita, mutta voin sanoa naapureille, että sossu antoi shoppailu rahaa. 

Sitten kun ne irtisanotaan töistä niin ne menevät sossuun vaatimaan shoppailu rahoja. 

Eikö olisi hauska juttu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan