HS: työtön filosofian maisteri: -se jatkuva nöyryytys ja alentuvuus, jota työttömänä kohtaa, on täysin sietämätöntä
Ihmisarvoisen kohtelun ei pitäisi olla työstä kiinni, mutta sitä se todellakin on, työtön maisteri avautuu
-Tuntemattomat ihmiset kokevat asiakseen kertoa, kuinka sinun tulisi ottaa itseäsi niskasta kiinni. Hallitus leikkaa ihmisiä kilometritehtaalle, ja päälle valtiovarainministeri naljailee, että kuritukset kohdistuvat vain niihin, jotka voivat tehdä tilanteelleen jotain, työtön maisteri pukahtaa
-Työtöntä ei kunnioita kukaan. Työllisyyspalveluiden silmissä olet ongelma, jota on valvottava ja patistettava kuukausittain. Sinulle annetaan kaavamaisia tehtäviä ja määrätään tapaamisaikoja kysymättä aikatauluistasi, työtön maisteri harmittelee
-Jos et ilmesty paikalle sinulle määrättyyn aikaan kuin vanki, sinua rangaistaan. Oletus on, että työttömänä sinulla ei ole suunnitelmia eikä muuta elämää ja aikasi on vapaasti käytettävissä, työtön maisteri laukoo
Kommentit (322)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ala väärä? Kaupan kassaksi voi mennä sillä välin jos ei töitä löydy ja samalla hakea mieleisempiä töitä.
Kaupan kassaksi ei vaan mennä. Satoja hakijoita.
Pelkästään Helsingissä on 34000 työtöntä menossa Alepan kassalle.
Niinpä. Tuon kassakommentin kirjoittaja ei ole kovin vahvasti kosketuksissa tosielämään.
Vierailija kirjoitti:
Tuomo haiskahtaa epämääräiseltä, hän kuuluu esimerkiksi Young European Federalists-porukkaan, mikä yrittää korjata EU:n ongelmia lisäämällä EU:ta.
Muita puuhia on syytellä suomalaisia karjalaisten kansanperinteen kulttuurisesta omimisesta, ilmoittaa että mikään määrä ilmastoimia ei voi olla liikaa ja että niitä ei voi tehdä liian nopeasti.
Luonnollisestikin hän on ollut Vihreiden eduskuntavaaliehdokkaana.
En kehota menemään hänen sivuilleen, sieltä saa luonnollisestikin p*rnoa ja ruton.
Aina kun työtön pääsee julkisuuteen kertomaan onelmista, niin työttömyydestä loisivat tahat alkavat vaivoja säästelemättä etsimään, keksimään ja heittämään paskaa...
Vierailija kirjoitti:
Miten työkkärin virkailija voisi tietää, että työttömällä on kehitysvamma, jos ei ole diagnoosia?
Lääkärit ja terveydenhoitajat ovat jättäneet diagnoosit tekemättä.
Se on vaan laiska koulussa. Tulee vähän huonoja numeroita.
Esim. minä PORILAINEN työtön tradenomi Hönö-Tönö-Temu Tiainen joudun aina uuteen työpaikkaan, kun kuulemma olen liian hidas niin en pääse samaan työpaikkaan koskaan takaisin.
Aivot väsyvät enkä pysty ymmärtämään asioita ja tekemään yhtä nopeasti kuin muut.
En käsitä miten joku voi päästä tosta vaan nuorena työkyvyttömyyseläkkeelle.
Itsellä paljon pitkiä sairaalajaksoja lapsena ja tajuttomuuskohtauksia.
Miten voi päästä jo 20 - vuotiaana sairaseläkkeelle.
Minä olen kohta 50. Kävin muutaman kurssinkin 5 kertaan, siis saman kurssin, tutkinto oli muuten valmis. Mutta kun aivot ei toimi niinkuin muilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli pääaineena tällä maisterille?
Sosiolingvistiikka.
Mitä se on ja millaiseen työhön se valmistaa?
Keskustelu työllisyyspalvelujen laadusta ja tarkoituksenmukaisuudesta on todella tärkeä, vaikkakin paljon ymmärtämättömyyttä on luettavissa tästäkin ketjusta. Jos muutosta halutaan, valituksen kohteena pitäisi olla lainsäätäjät - ei yksittäiset toimistot saati yksittäiset virkailijat, joiden on pakko noudattaa pykäliä ja sovittuja palveluprosesseja. Läheltä seuranneena olen kauhistellut, millaisen paineen alla toimistoissa työskennellään. Asiakasmäärä on suuri. Liian suuri. Ja se on harmillista, että vain pieni osa virkailijan työstä näkyy suoraan työnhakijalle. Kaikkien tavoite joka tapauksessa on, että työpaikka tai muu ratkaisu, esim. kuntoutus tai eläke, löytyisi ja että sitä hakiessa toimeentulo olisi jollakin tavoin turvattu.
Olin monta vuotta työtön ylioppilas enkä koskaan huomannut mitään nöyryytystä ja alentuvuutta. Se oli vielä sitä aikaa, kun työtön joutui käymään usein työkkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin totta. Miten kelpasin työelämään vuodesta 1989 vuoteen 2024? Nyt en kelpaa enää mihinkään minne olen hakenut. Ainut syy minkä keksin on ikäni joka on yli 50.
Osaamisesi on jäänyt vuoteen 1989. Ei työnantajia kiinnosta ikäsi.
Ihan akateemisesta mielenkiinnosta, missä vaiheessa itse olet lopettanut kaiken uuden oppimisen? Heti valmistuttuasi, ilmeisesti siis?
Jollei sitten lausumasi kosketa vain "niitä muita", ei missään nimessä itseäsi. Missä tapauksessa oeltkin säälittävä kakslnaamainen m * lkku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nöyryytyshän on kauhea koska uhrina on maisteri. Jos työtöntä duunaria nöyryytetään niin sehän on ihan normaalia.
No duunari voi myös kirjoittaa omista kokemuksistaan. Useimmat niistä, jotka avautuvat kokemastaan julkisesti ja omalla nimellä, taitavat olla korkeakoulutettuja.
No, kun kaikki ovat aina tienneet, että työkkärissä kyykytetään. Vain korkeakoulututet urputtavat siitä julkisesti.
Tämä muuten pitää pitkälti paikkansa. Duunari on tottunut päähänpotkintaan, eikä pidä yhtään sen ihmeellisempänä, että vlttuilu jatkuu tuollakin luukulla.
Korkeakoulutettu sen sijaan lähtee sinisilmäisenä "kyllä omilla kyvyillä etenee" ja kokkareita äänestäen toiveikkaana maailmalle. Kun sitten käykin niin, että mihinkään ei kelpaakaan, joka valkokaulusduuniin on kilometrien jonot ja alkaa valjeta, että vain verkostoilla pärjää, murenee maailmankuva ja valitus alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se pakollinen TE-toimiston kanssa asiointi lähennä ärsyttävä riesa, joka pitää vain sietää samalla kun ihan itse omin neuvoin ja omin pikku kätösin etsii uutta työtä. Uusi työ löytyy TE-toimistosta huolimatta, ei sen avulla.
Juuri näin. Tuon kanssa pitää asioida taiten. Asioida kuitenkin pitää, jos aikoo hikiset korvaukset saada henkensä pitimiksi.
Älkää kertoko tuonne yhtään mitään muuta kuin mitä kysytään ja mikä on pakko. Pitäkää loitolla kaikesta tekemisestä ja toimittakaa vähäeleisesti kaikki se mitä pyydetään, ei tippaakaan enempää.
Yrittäkää olla joutumatta mihinkään, mitä nämä tyrkyttävät, silä etenkin koulutetulla ja normaalikuntoiselle työttömälle täältä ei löydy yhtään mitään, mistä oikeasti on hyötyä, pelkästään haitallista p*zkaa, joka on kaikki pois tehokkaasta työnhausta. Lisäksi vltutuksen, turhautumisen ja murhanhimon määrä joissakin "aktivoinneissa" vie valtavasti energiaa, joka sekin on poissa tehokkaasta omasta työnhausta.
Tuo oma työnhaku onkin sitten ainoa omaehtoinen tekeminen ja aktiivisuus, mikä työttömälle sallitaan. Kaikesta muusta rangaistaan. Työttömällehän työllistymisen pitää vain tapahtua, sen eteen ei saa tehdä itse mitään muuta.
Lyhyen miehen pitäisi mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Työllisyyspalveluiden käyttö on ihan vapaaehtoista. Ei niihin kukaan pakota.
Olipa outo kommentti.
Tämä tilanne on ollut jo pitkään. Ensimmäisen geneerisen amk-tutkinnon jälkeen 100 hakemusta ja vain pienipalkkaista pätkätyötä tarjolla. No sitä piti sitten mennä yliopistoon varmasti työllistävälle alalle. Samalla sitten osa-aikaista opiskelujen ohella. Nyt on vakituinen työ. Tässä sivussa opiskeltu myös lisäpätevyys. Ja taas opiskellaan lisää töiden ohella.
Ymmärrä vain kuvio: koko ajan kannattaa opiskella ja tehdä itsestään moniosaaja. Kannattaa käyttää aikaa ja tutustua mitä opiskella.
yhdellä tutkinnolla olet usein riskissä koko ajan, jos se ei satu olemaan kovalta alalta. Näin.
Itsekin maisteri FM ympäristötieteet ja tkt kandi+jonkin verran maisterin kursseja(tein samaan aikaan molempia)
5v olin töissä, yt:t, nyt yli 2 vuotta hakenut töitä eikä ole päässyt YHTEENKÄÄN haastatteluun.
Haen sekä oman alan että muiden töitä sekä "amistasoisia" koska on myös amistutkinto x2
Sanoisin, että Suomessa ei yksinkertaisesti ole työtä niitä haluaville, joillekin on mutta useimmiten ei, jos olet jo työtön
+90% töistä menee suhteilla ja jos ne puuttuu niin minkäs teet kun keskivertokallut palkkaa niitä extroverttipärisijäjuoppotuttujaan
Vierailija kirjoitti:
Toki aina voi mennä töihin
Ei voi jos ei ole työtä mihin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nöyryytyshän on kauhea koska uhrina on maisteri. Jos työtöntä duunaria nöyryytetään niin sehän on ihan normaalia.
No duunari voi myös kirjoittaa omista kokemuksistaan. Useimmat niistä, jotka avautuvat kokemastaan julkisesti ja omalla nimellä, taitavat olla korkeakoulutettuja.
No, kun kaikki ovat aina tienneet, että työkkärissä kyykytetään. Vain korkeakoulututet urputtavat siitä julkisesti.
Tämä muuten pitää pitkälti paikkansa. Duunari on tottunut päähänpotkintaan, eikä pidä yhtään sen ihmeellisempänä, että vlttuilu jatkuu tuollakin luukulla.
Korkeakoulutettu sen sijaan lähtee sinisilmäisenä "kyllä omilla kyvyillä etenee" ja kokkareita äänestäen toiveikkaana maailmalle. Kun sitten käykin niin, et
Ei mulle ole v-tuiltu. Olen korkeakoulutettu ja duunari. Ikinä en ole äänestänyt Kokoomusta. Enkä ole sinisilmäinen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tilanne on ollut jo pitkään. Ensimmäisen geneerisen amk-tutkinnon jälkeen 100 hakemusta ja vain pienipalkkaista pätkätyötä tarjolla. No sitä piti sitten mennä yliopistoon varmasti työllistävälle alalle. Samalla sitten osa-aikaista opiskelujen ohella. Nyt on vakituinen työ. Tässä sivussa opiskeltu myös lisäpätevyys. Ja taas opiskellaan lisää töiden ohella.
Ymmärrä vain kuvio: koko ajan kannattaa opiskella ja tehdä itsestään moniosaaja. Kannattaa käyttää aikaa ja tutustua mitä opiskella.
yhdellä tutkinnolla olet usein riskissä koko ajan, jos se ei satu olemaan kovalta alalta. Näin.
Mites se nyt onkaan, hallitus juuri päätti helpottaa ja lisätä työttömien mahdollisuuksia opiskeluun?
Hyvin nöyränä annat kaikki tietosi jonnekin rekisteriin josta kuka tahansa nakkikioskin pitäjä voi niitä tiirailla, pidät yhteyttä johonkin holhoojaan että saat sen 600 euroa tilillesi joka sekin maksetaan kahden kuukauden päästä siitä kun ilmoitit itsesi työnhakijaksi. Kyllä jokainen tekisi pari päivää töitä viikossa tuon 600 eteen ja valitsee vapauden kuin tämän kyttäämisen ja kontrollin.
Menisi tämä maisteri töihin, niin ei tarvitsi valittaa. Ensin työkokeiluun kierrätyskeskukseen, sitten palkkatuella kirpputorille. Kyllä siinä pääsee elämänsyrjään kiinni. Kyllä vika on maisterissa itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin totta. Miten kelpasin työelämään vuodesta 1989 vuoteen 2024? Nyt en kelpaa enää mihinkään minne olen hakenut. Ainut syy minkä keksin on ikäni joka on yli 50.
Osaamisesi on jäänyt vuoteen 1989. Ei työnantajia kiinnosta ikäsi.
Kuinka kehtaat väittää tuntemattomalle ja asiaa tuntematta noin?
Kuinka joku kehtaa väittää että ainoa syy olisi hänen ikänsä?
Kaikkien etu, että joku työtön uskaltaa tuoda ongelmaa julkisuuteen. Tuossa käy selväksi, että väitteet, joiden mukaan työttömät eivät viitsi opiskella on täyttä propagandaa.