Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osakesalkku vain 10 % miinuksella

Vierailija
26.02.2025 |

Muita? 

Kommentit (164)

Vierailija
41/164 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla näkyy olevan hesulin osakkeet 33% plussalla, USAlaiset 325%. Tosin kotimaiset osakkeeni on kaikki ostettu vasta koronan jälkeen, joten tietenkään eivät ole ehtineet kasvaa yhtä paljon kuin usalaiset, jotka on ostettu keskimäärin 10 vuotta sitten.

USAlaiset voi olla lähitulevaisuudessa riski, ehkä, toivottavasti ei mut voi olla mahdollista.

Kannattaa vetää usalaiset nyt suojaan kun vielä voi!

Näitähän ylämäkiä ja alamäkiä on ollut, kannattaa vaan pitää pääkylmänä, kyllä ne sieltä nousee vaikka romahdusta tuleekin. Usa tulee vielä pitkään olemaan maailmanveturina ja usa valtavaluutta markkinoilla.

Varsinkin, kun suurimmat firmat USA:n pörssissä ovat globaaleja. Kaikkialla maailmassa käytetään iphoneja, google-tilejä, microsoftin ohjelmistoja yms.

Vierailija
42/164 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää olevan 14,11 % plussalla. Arvo reilut 8 000 €. Osinkoja tulossa yli 200 € tänä vuonna, voi mennä jopa 300 € raja rikki.

Itse saan pari tonnia vuodessa OP:n tuotto-osuuksista.

Mä aloitin nollasta tasan kaksi vuotta sitten. Ostan joka kuukausi lisää osakkeita 200 - 400 eurolla. Mulla on osakesäästötili, rahastoihin en ole vielä perehtynyt ja sijoittanut.

Eikös noi op:n tuotto-suudet ole nimenomaan rahastoja?

En tiedä, kun sijoitan osakesäästötilille. Mutta arvelisin niin.

Osakesäästötilille voi ostaa vsin osakkeita, ei rahasto-osuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/164 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "nesteessä", miinuksella, miinuksella, mutta ei se mitään, viimevuonna kotiutin voittoja 170.000 euroa.

Vierailija
44/164 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10% miinuksella? Milloin aloittelit sijoittamaan? Eli kuinka pitkä sijoitushistoria sinulla on? Mulla on sijoitukset noin 270% plussalla itse.

Vierailija
45/164 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikkihan sen tietävät, tappiolliset osakkeet kannattaa myydä, ja ostaa jonkun ajan kuluttua takaisin (ainakin osa). Tietenkin jos on pohjalla myyntivoittoja, osinkoja tai vuokratuloja. 

Enkä tietenkään kehota ketään veronkiertoon, sellaiseen järkevään ja "sallittuun" verosuunnitteluun kuitenkin.

Eli ei niin paha juttu ollenkaan, vaikka onkin osakkeet 10 % tappiolla.

Vierailija
46/164 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää olevan 14,11 % plussalla. Arvo reilut 8 000 €. Osinkoja tulossa yli 200 € tänä vuonna, voi mennä jopa 300 € raja rikki.

Itse saan pari tonnia vuodessa OP:n tuotto-osuuksista.

Mä aloitin nollasta tasan kaksi vuotta sitten. Ostan joka kuukausi lisää osakkeita 200 - 400 eurolla. Mulla on osakesäästötili, rahastoihin en ole vielä perehtynyt ja sijoittanut.

Eikös noi op:n tuotto-suudet ole nimenomaan rahastoja?

En tiedä, kun sijoitan osakesäästötilille. Mutta arvelisin niin.

Osakesäästötilille voi ostaa vsin osakkeita, ei rahasto-osuuksia.

Niin? Tiedän. 

Vierailija
47/164 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikkihan sen tietävät, tappiolliset osakkeet kannattaa myydä, ja ostaa jonkun ajan kuluttua takaisin (ainakin osa). Tietenkin jos on pohjalla myyntivoittoja, osinkoja tai vuokratuloja. 

Enkä tietenkään kehota ketään veronkiertoon, sellaiseen järkevään ja "sallittuun" verosuunnitteluun kuitenkin.

Kerrotko miksi kannattaa? 

Vierailija
48/164 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri kirjoittaja, mutta tämä keino pienentää verotustasi.

Vierailija
49/164 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan käydä katsomassa ja tilanne + 9,5 %. Salkun koko n. 20 000 euroa.

No plussalla on, mutta tuossa on sijoituksia 10 vuoden ajalta. Vuosituotto ei päätä huimaa. 

Lisäksi mulla on eläkevakuutus, joka tehty vuonna 2002. Se on tappiolla 10 %. No ei siellä montaa satasta ole, mutta tässä näkee, että ei se sijoittaminen aina kannata. 

Vierailija
50/164 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö se ole plus miinus nolla? Mulla pari osaketta miinuksella, ajattelin olla rauhassa ja myydä pois kun nousevat sitten joskus. Niissä on kiinni vain satasia.

Vierailija
51/164 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö se ole plus miinus nolla? Mulla pari osaketta miinuksella, ajattelin olla rauhassa ja myydä pois kun nousevat sitten joskus. Niissä on kiinni vain satasia.

Sun kannattaisi myydä ne pois ja ostaa takaisin ja jos joskus haluat luopua niistä, niin myydä ne sitten vasta lopullisesti salakustasi.

Älä kuitenkaan myy ja osta niitä takaisin  samana päivänä, koska sen verottaja katsoo veronkiertoksi.

Se ei ole veronkiertoa, jos ostat ne takaisin vasta seuraavana päivänä. Tästä on ihan oikeuden päätös ennakkotapauksena.

Vierailija
52/164 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En piittaa niinkään onko plussalla vai ei. Juustotilillä (ost) eli osakesäästötilillä veivaan kun kaupoista menee vain välityspalkkio ja verot maksetaan sitten joskus kun ottaa rahat pois osakesäästötililtä. Laitan pari tonnia osakkeeseen ja kun +10% niin myyn ja otan sataset pois kuleksimasta. Satanen sieltä ja toinen täältä pitää mielen virkeänä. Nyt kun on tulosjulkistuksia niin laitan 10000€ osakkeeseen jonka uskon/tiedän tekevän hyvän tuloksen ja myyn 10-20% voitolla niin sieltähän tuli tonni tai kaksi. Kurssit heiluu ja pomppii päivittäin joten jos vähän on tajua missä hinnoissa osake liikkuu niin melko helppoa hommaa. Ostan toki vain sellaisia osakkeita mitkä ei harmita jos jääkin käteen. Pitkässä juoksussa varmasti häviän indekseille mutta tämä pitää mieleni virkeänä ja kiva harrastus :D

M38

Vierailija
53/164 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti ihan käydä katsomassa ja tilanne + 9,5 %. Salkun koko n. 20 000 euroa.

No plussalla on, mutta tuossa on sijoituksia 10 vuoden ajalta. Vuosituotto ei päätä huimaa. 

Lisäksi mulla on eläkevakuutus, joka tehty vuonna 2002. Se on tappiolla 10 %. No ei siellä montaa satasta ole, mutta tässä näkee, että ei se sijoittaminen aina kannata. 

Mitä ihmeen rahastoja sinulla on siinä eläkevakuutuksessa? Minulla on 2000-luvun alusta myös sellainen. Sijoitukset on 3,5-kertaistuneet.

Vierailija
54/164 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin sijoittaa 6kk sitten. Näkyy olevan nyt 5,5% plussalla. Olen kai hajauttanut salkkua vähän liikaakin ja välillä suorat osakeomistukset olivat 75% potista. Nyt ne ovat alle 50%. Esim. Japani-rahasto on tuottanut heikosti. Realisoin loppuvuonna Nesteen ja lääkefirmojen tappiot ja se teki -3,5% loven kassaan, eli joulun aikaan salkun tuotto neljältä kuukaudelta oli aika lailla 0%. Aion välttää Nesteen kaltaisia sijoituksia jatkossa.

Vierailija
55/164 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En piittaa niinkään onko plussalla vai ei. Juustotilillä (ost) eli osakesäästötilillä veivaan kun kaupoista menee vain välityspalkkio ja verot maksetaan sitten joskus kun ottaa rahat pois osakesäästötililtä. Laitan pari tonnia osakkeeseen ja kun +10% niin myyn ja otan sataset pois kuleksimasta. Satanen sieltä ja toinen täältä pitää mielen virkeänä. Nyt kun on tulosjulkistuksia niin laitan 10000€ osakkeeseen jonka uskon/tiedän tekevän hyvän tuloksen ja myyn 10-20% voitolla niin sieltähän tuli tonni tai kaksi. Kurssit heiluu ja pomppii päivittäin joten jos vähän on tajua missä hinnoissa osake liikkuu niin melko helppoa hommaa. Ostan toki vain sellaisia osakkeita mitkä ei harmita jos jääkin käteen. Pitkässä juoksussa varmasti häviän indekseille mutta tämä pitää mieleni virkeänä ja kiva harrastus :D

M38

Olen alkanut itsekin tehdä tuota OSTilla. Siirsin OSTille joulukuussa 17 tonnia ja nyt siellä on 20 tonnia. Pelailen ainoastaan sellaisilla kotimaisilla osakkeilla, joiden käteen jääminen ei harmita. Nyt on käsissä iso potti Sampoa ja Elisaa.

Vierailija
56/164 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko vääntää rautalangasta miksi kannattaa myydä tappiolla olevat osakkeet ja sitten ne takaisin? Aloittelen vasta sijoittamista niin en tajua tätä kuviota.

Vierailija
57/164 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meklarit taas puhumassa shaissea, että ihmiset tuhlaisivat vähät säästönsä 100% varmoihin osakkeisiin..niinpä niin..

Vierailija
58/164 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko vääntää rautalangasta miksi kannattaa myydä tappiolla olevat osakkeet ja sitten ne takaisin? Aloittelen vasta sijoittamista niin en tajua tätä kuviota.

Ei siinä olekaan aina mitään järkeä. 

Leikitään, että olet ostanut osaketta 1000 eurolla ja arvo on pudonnnut 800 euroon. Myyt osakkeet ja sinulle tulee verotukseen 200e luovutustappio. 

Ostat osakkeet takaisin 800 eurolla ja niiden arvo nousee 1000 euroon. Myyt ne ja sinulle tulee 200e luovutusvoitto. 

Lopputulos verojen kannalta +-0, mutta maksoit ylimääräisiä kaupankäyntikuluja. 

Vierailija
59/164 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vissiin hajautus suht ok, sillä salkku noussut edellisillasta 0,1%.

Vierailija
60/164 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M38

Saisiko tästäkin rautalankamallin.

t. Aloitteleva massimummo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme