Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meri-Tuulia, 37, ja Sonia, 52, kertovat, kuinka elämänlaatu parani Suomeen verrattuna: löytyi huippupalkkaista työtä ja Tinder-rakkautta.

Vierailija
26.02.2025 |

Vau. Kaikkea sitä mistä suomalaiset naiset unelmoivat.

Meri-Tuulia, 37, ja Sonia, 52, tekivät sen, josta moni suomalainen nyt haaveilee, ja lähtivät etätöihin Espanjaan. He kertovat, kuinka elämänlaatu parani Suomeen verrattuna: löytyi huippupalkkaista työtä, Tinder-rakkautta ja ihanaa vapaa-aikaa.

Tällä alalla on paljon työpaikkoja, huippupalkka ja täysi etätyömahdollisuus Meri-Tuulia elää nyt unelmaansa Espanjassa

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011041980.html

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri-Tuulia tapasi paikallisen puolisonsa Oscarin Tinderissä.

https://images.sanoma-sndp.fi/7f4ff9cc348e6811fac2c3e65047c21c/normal/1…

Vierailija
2/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalaismiehet 💞

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri-Tuulia, 37, ja Sonia, 52, tekivät sen, mistä moni suomalainen haaveilee he muuttivat Espanjaan etätöihin ja samalla heidän elämänlaatunsa parani huomattavasti. Heidän mukaansa Espanjan aurinkoinen ilmasto, edullisemmat elinkustannukset ja rennompi elämäntyyli ovat tehneet arjesta nautittavampaa kuin Suomessa.

Meri-Tuulia asuu Barcelonassa ja työskentelee amerikkalaisessa teknologiayrityksessä. Hän on onnistunut nostamaan palkkansa 2,5-kertaiseksi verrattuna edelliseen työpaikkaansa ja kertoo, että hänen alallaan voi tienata jopa 80 000200 000 euroa vuodessa. Vaikka hänen työpäivänsä saattavat venyä aikaerojen vuoksi, hän nauttii siitä, että voi täysin itse hallita aikataulujaan. Asuminen on Espanjassa myös halvempaa hän maksaa kolmen makuuhuoneen ullakkoasunnostaan vain 850 euroa kuussa, mikä olisi Helsingissä lähes mahdoton löytää vastaavan kokoisesta asunnosta.

Vierailija
4/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri-Tuulia ei löytänyt Espanjasta vain unelmatyötä ja aurinkoista ilmastoa, vaan myös komean ja karismaattisen Oscarin, jonka hän tapasi Tinderissä. Toisin kuin suomalaiset miehet, Oscar on romanttinen, huomaavainen ja sosiaalinen hän avaa ovia, tuo kukkia ilman syytä ja pitää huolen siitä, että elämä on muutakin kuin arjen puurtamista. He elävät aktiivista elämää, jossa illalliset, matkat ja spontaanit treffit ovat osa arkea. Oscar tukee Meri-Tuulian menestyksekästä uraa ja arvostaa häntä tasavertaisena kumppanina, mikä Espanjan perinteisessä kulttuurissa ei ole itsestäänselvyys.

Vierailija
5/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonia muutti miehensä kanssa Esteponaan Etelä-Espanjaan myytyään kotinsa Porvoossa. Hän työskentelee tanskalaisessa yrityksessä etänä ja käy muutamana päivänä viikossa toimistolla, jossa tapaa muita kansainvälisiä työntekijöitä. Esteponassa hän on löytänyt aktiivisen sosiaalisen elämän, käy säännöllisesti ulkona syömässä ja harrastaa padelia sekä kuntosalilla käyntiä. Ravintoloissa syöminen on huomattavasti edullisempaa kuin Suomessa, ja esimerkiksi tapaksen ja viinilasillisen saa hintaan, joka Suomessa tuskin riittäisi kahvikuppiin.

Meri-Tuulia ja Sonia kokevat, että Espanjassa arki tuntuu enemmän elämältä, koska sosiaalinen elämä on aktiivisempaa ja ihmiset tapaavat toisiaan myös arkisin, toisin kuin Suomessa, jossa moni elää vain viikonloppuja ja lomia varten. Espanjassa he voivat spontaanisti lähteä ulos ystävien kanssa ilman, että sitä tarvitsee suunnitella viikkoja etukäteen.

Vierailija
6/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
7/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ovat töissä ja mitä tekevät?

Vierailija
8/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea kokemuksia Espanjaan muutosta! Itsekin olen nyt muutaman vuoden ajan viettänyt syksykauden Espanjassa. Terveysvaikutukset ovat aika kiistattomat, kun saa skipata flunssakierteet, astman pahemisvaiheen ja nauttia valosta ja lämmöstä.

Jos ei minulla olisi kouluikäisiä lapsia, viettäisin Suomessa ainoastaan kesät ja muun ajan Espanjassa. Lasten etu menee kuitenkin etusijalle, heillä on Suomessa kaverit, harrastukset ja vapaus liikkua itsenäisesti. Espanjassa kavereita ei tavata vapaa-ajalla eivätkä voi liikkua lapset kodin ulkopuolella ilman aikuisia. 

Muutoin arki Espanjassa on todella mielekästä. Jatkuva hyvä keli antaa paljon mahdollisuuksia liikkumiseen ja harrastamiseen. Ja tapahtumia ja juhlia on aina jossain. Ruoka ja asuminen ei ole enää niin paljon halvempaa Suomeen verrattuna, esim neljän hengen ravintolassa syöminen maksaa keskivertoravintolassa 50-60€. Sen sijaan jos käy vaikkapa yksin viinilasillisella ja tapaksilla, voi selvitä 10 eurolla, mikä Suomessa on mahdottomuus.

Vierailija
9/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiinnostavampaa tietää mihin maahan suomesta miehet voisi mennä ja missä saisi seksiä ja rahaa? Suurin osa työttömistä on miehiä. Huomattavasti enemmän on miehiä seksin ja työn tarpeessa.

Vierailija
10/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuka yllättyi, että aurinkoisessa ja lämpimässä ilmastossa ihmiset voivat paremmin? 

Vierailija
11/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateeksi käy. Ei muuta kuin nauttikaa, naiset! 🌞🌴

Vierailija
12/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka yllättyi, että aurinkoisessa ja lämpimässä ilmastossa ihmiset voivat paremmin? 

Kuka yllättyi että valkoinen nainen saa seksiä ja töitä etelän maissa?

Vierailija
13/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu maailma jossa eletään kun valkoisella pillulla avautuu ovi kuin ovi ja elämä on ihanaa.

Vierailija
14/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että ovat onnellisia. Sitä kai soisi kaikille ihmisille 

Itse olen omaan elämääni tyytyväinen Suomessa. Minulla on ihana mies ja liittoa takana 38 vuotta. Olen saanut elää sellaista jaksoa, ettei Suomessa ole ollut sotaa. En ole ollut päivääkään työttömänä. 

Talvesta tykkään ja olen kotihiiri, joten en kaipaa sosiaalista elämää

Toivottavasti me kaikki löydämme paikan, missä olla onnellisia. Minä olen omassa elämässäni

Vierailija
15/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteen. Seksiä saa missä vaan. Mutta miehillehän ei parisuhde merkitse mitään, vain pillunsaanti. Parisuhdekin on pillunsaantia varten.

Vierailija
16/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjalaismiehet 💞

Haisevia hellemaiden munia, hyi. Eivät ole edes ympärileikattuja, sehän minimivaatimus hellemaiden roikoille

Vierailija
17/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä kun minä 51v saan jo Suomessa milloin vaan vaikka olen hailakka ja ilman meikkejä

Vierailija
18/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassu maailma jossa eletään kun valkoisella pillulla avautuu ovi kuin ovi ja elämä on ihanaa.

No jo on katkeraa narinaa😁

Vierailija
19/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa liian aktiiviselta ja sosiaaliselta elämältä yrityksineen illanviettoineen. Ilmasto kiva siellä, vuoret eivät, mutta suomalainen haluaa latautua omassa rauhassaan.

Vierailija
20/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meri-Tuulia tapasi paikallisen puolisonsa Oscarin Tinderissä.

https://images.sanoma-sndp.fi/7f4ff9cc348e6811fac2c3e65047c21c/normal/1…

Hä? Onhan noita irakilaisia ihan koto-Suomessakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä