Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meri-Tuulia, 37, ja Sonia, 52, kertovat, kuinka elämänlaatu parani Suomeen verrattuna: löytyi huippupalkkaista työtä ja Tinder-rakkautta.

Vierailija
26.02.2025 |

Vau. Kaikkea sitä mistä suomalaiset naiset unelmoivat.

Meri-Tuulia, 37, ja Sonia, 52, tekivät sen, josta moni suomalainen nyt haaveilee, ja lähtivät etätöihin Espanjaan. He kertovat, kuinka elämänlaatu parani Suomeen verrattuna: löytyi huippupalkkaista työtä, Tinder-rakkautta ja ihanaa vapaa-aikaa.

Tällä alalla on paljon työpaikkoja, huippupalkka ja täysi etätyömahdollisuus Meri-Tuulia elää nyt unelmaansa Espanjassa

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011041980.html

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli onnellinen, kun unohdin miehet. Elämä on mahtavaa. En tiedä miksi suhteita hehkutetaan. Vanhat naiset saavat vaan pissatulehduksia likaisista yhdynnösitö ja nuoremmat tauteja. Ei oo sen arvoista. N38

Vierailija
22/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva lukea kokemuksia Espanjaan muutosta! Itsekin olen nyt muutaman vuoden ajan viettänyt syksykauden Espanjassa. Terveysvaikutukset ovat aika kiistattomat, kun saa skipata flunssakierteet, astman pahemisvaiheen ja nauttia valosta ja lämmöstä.

Jos ei minulla olisi kouluikäisiä lapsia, viettäisin Suomessa ainoastaan kesät ja muun ajan Espanjassa. Lasten etu menee kuitenkin etusijalle, heillä on Suomessa kaverit, harrastukset ja vapaus liikkua itsenäisesti. Espanjassa kavereita ei tavata vapaa-ajalla eivätkä voi liikkua lapset kodin ulkopuolella ilman aikuisia. 

Muutoin arki Espanjassa on todella mielekästä. Jatkuva hyvä keli antaa paljon mahdollisuuksia liikkumiseen ja harrastamiseen. Ja tapahtumia ja juhlia on aina jossain. Ruoka ja asuminen ei ole enää niin paljon halvempaa Suomeen verrattuna, esim neljän hengen ravintolassa syöminen maksaa keskivertoravintolassa 50-60€. Sen sijaan jos käy vaikkapa yksin viinilasillisella ja tapaksilla

Hei, olisi kiva lukea enemmän kokemuksista lasten kanssa Espanjassa. Miksi eivät voi liikkua itsenäisesti? Onko siellä niin vaarallista? Omissa mielikuvissa Espanja on tuntunut aika turvalliselta. Ollaan myös mietitty ulkomaille muuttoa, ei vaan olla keksitty kivaa maata, jossa olisi lasten kanssa hyvä olla. Mies liputtaa Espanjan puolesta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nää naiset tekee työkseen, millä alalla?

Vierailija
24/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottovoittoa odotan.

Vierailija
25/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuli onnellinen, kun unohdin miehet. Elämä on mahtavaa. En tiedä miksi suhteita hehkutetaan. Vanhat naiset saavat vaan pissatulehduksia likaisista yhdynnösitö ja nuoremmat tauteja. Ei oo sen arvoista. N38

Sama

Vierailija
26/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on oikeasti hyvä ettei lapset kuleksi yksinään/porukoissa ympäriinsä vapaa-ajalla vaan perheen kanssa vietetty aika on numero yksi. Käytöstavoista sen huomaa jos vertaa espanjalaislapsia kotimaisiin... Suomalaisten lasten suut voisi pestä saippualla, monella ei ole mitään tapoja. Kasvatus jätetään koululle ja yhteiskunnalle.

Vierailija
27/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva lukea kokemuksia Espanjaan muutosta! Itsekin olen nyt muutaman vuoden ajan viettänyt syksykauden Espanjassa. Terveysvaikutukset ovat aika kiistattomat, kun saa skipata flunssakierteet, astman pahemisvaiheen ja nauttia valosta ja lämmöstä.

Jos ei minulla olisi kouluikäisiä lapsia, viettäisin Suomessa ainoastaan kesät ja muun ajan Espanjassa. Lasten etu menee kuitenkin etusijalle, heillä on Suomessa kaverit, harrastukset ja vapaus liikkua itsenäisesti. Espanjassa kavereita ei tavata vapaa-ajalla eivätkä voi liikkua lapset kodin ulkopuolella ilman aikuisia. 

Muutoin arki Espanjassa on todella mielekästä. Jatkuva hyvä keli antaa paljon mahdollisuuksia liikkumiseen ja harrastamiseen. Ja tapahtumia ja juhlia on aina jossain. Ruoka ja asuminen ei ole enää niin paljon halvempaa Suomeen verrattuna, esim neljän hengen ravintolassa syöminen maksaa keskivertoravintolassa 50-60€. Sen sijaan jos

Se nyt vaan on tosi epänormaalia ulkomailla, että lapset jätetään oman onnensa nojaan. Suomessahan se on yleisesti hyväksyttyä vaikka kaikkia pahoja onnettomuuksia käy kaiken aikaa... kun kukaan ei vahdi.

Vierailija
28/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa jutussa nuo naiset eivät ole espanjalaisfirmoissa töissä. Jos onnistuu saamaan töitä ei-espanjalaisesta firmasta niin sit siellä voi elää hulppeasti. Niillä paikallisilla on huonot palkat, ihan kuten Suomessa.

Vierailija
29/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhua saa mitä vaan.Eihän suuressa maailmassa ole koskaan mitään vähemmän kivaa eihän?

Vierailija
30/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjalaismiehet 💞

Minäkin tykkään, mutta siellä vuoden asuneena, ne on keskimäärin sellaisia noin 170-senttisiä. Kun tällä palstallakin niin usein paasataan siitä miten pituus on tärkeää, niin miten se ei vaikka espanjalaisten tai italiaanojen kohdalla yhtäkkiä olekaan.

Vierailija
31/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa siis suunnitella itse aikataulunsa. Mikähän tuollainen työpaikka on, Luulisi että it-alalla on aika stressi ja asiakkaat haluaa tavaran ulos silloin kun on sovittu. Kuulostaa vähä lalalalalaa-meiningiltä.

Vierailija
32/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espanjalaismiehet 💞

Minäkin tykkään, mutta siellä vuoden asuneena, ne on keskimäärin sellaisia noin 170-senttisiä. Kun tällä palstallakin niin usein paasataan siitä miten pituus on tärkeää, niin miten se ei vaikka espanjalaisten tai italiaanojen kohdalla yhtäkkiä olekaan.

Pohjoisitalialaiset miehet on pitkiä. Lyhyet on siitä Roomasta alaspäin.

Vierailija
33/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa siis suunnitella itse aikataulunsa. Mikähän tuollainen työpaikka on, Luulisi että it-alalla on aika stressi ja asiakkaat haluaa tavaran ulos silloin kun on sovittu. Kuulostaa vähä lalalalalaa-meiningiltä.

Joo kyllä, mutta toisaalta ei ole mitään väliä mihin vuorokauden aikaan työnsä tekee. Esim. itse yökyöpelinä usein teen työpäivän jotain klo 14-22. Ja toisaalta ne aikataulut on laadittu keskivertotyöntekijän nopeuden mukaan. Jos on tosi nopea, kuten itse näin 20 vuoden työkokemuksen jälkeen olen, niin teen usein koodaushommat noin kolmasosassa siitä ajasta, mikä työlle on aikataulutettu. Lopun voi roikkua vaikka täällä vauvalla.

Vierailija
34/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meri-Tuulia tapasi paikallisen puolisonsa Oscarin Tinderissä.

https://images.sanoma-sndp.fi/7f4ff9cc348e6811fac2c3e65047c21c/normal/1…

Meri-Tuulia on kaunis nainen. Kyllä tuollainen saa espanjalaismiesten päät pyörimään ja pyörälle. 

Vierailija
35/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten naiset jaksavat parisuhteissa. Jos pitää koko ajan rytkyttää makkarissa. Eikö se uuvuta. Kumiko.

Vierailija
36/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espanjalaismiehet 💞

No katsos, espanjalaisuus ja italialaisuus ovat aika iso lisä pituuteen, veikkaisin + 10 cm. Näin se menee 😎

Vierailija
37/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutoin arki Espanjassa on todella mielekästä. Jatkuva hyvä keli antaa paljon mahdollisuuksia liikkumiseen ja harrastamiseen. Ja tapahtumia ja juhlia on aina jossain. Ruoka ja asuminen ei ole enää niin paljon halvempaa Suomeen verrattuna, esim neljän hengen ravintolassa syöminen maksaa keskivertoravintolassa 50-60€. Sen sijaan jos käy vaikkapa yksin viinilasillisella ja tapaksilla

Minnepäin Espanjaa suunnittelet muuttoa?

Vierailija
38/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalaisille kelpaa huonommatkin suomalaiset naiset. Ja pari tonnia on hyvä palkkaa kela-tukiin verrattuna.

Vierailija
39/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjalaisille kelpaa huonommatkin suomalaiset naiset. Ja pari tonnia on hyvä palkkaa kela-tukiin verrattuna.

Blondit lähinnä kelpaa. Mutta hassua oli kyllä huomata, että siellä esim. mun kaveri joka on huomattavan lihava, oli miesten parissa paljon suositumpi kuin minä, koska hän on blondi ja minä taas tummatukkainen eikä ihokaan ole kalpeanvaalea. Suomessa asia on ihan toisin päin, miehet lähestyy mua mutta harvemmin häntä. 

Vierailija
40/73 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäuskottava tarina. Ukko viiskymppinen muka hyväpalkkaisissa töissä, mutta asuu silti vuokralla. Ei myöskään sanota tytön koulutusta tai ammattia sen tarkemmin. Ja kolmanneksi Espanjan palkat eivät ole todellakaan hyvät. Selkeästi huonommat kuin Suomessa.