Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyy kyllä nostaa hattua ihmisille, jotka pystyvät tekemään jalkahoitajan työtä

Vierailija
26.02.2025 |

Ja koskettelemaan jotain sienisiä jalkoja ja keltaisia varpaankynsiä. Itseäni oksettaa jo kirjoittaa nuo sanat.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi ensin käyvän lääkärissä jos kyseisiä ongelmia eikä ole kotikonsteilla saanut hoidettua.

Onhan jalkahoitajilla koulutus mitenkä toimia ja hanskat käsissä. Voivat he ohjata asiakkaan ensin lääkäriinkin.

Vierailija
2/20 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niillä hanskat kädessä. Enemmän mua ällöttää suuhygienistien työ. En voisi kuvitellakaan ronkkivani kenenkään suuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo ole pahimmasta päästä, ei edes sisäelimiin kajota. Eikä se jalka- ja kynsisieni nyt niin kauheaa ole. Minullakin on kynsisieni. Olen itse viilannut kynnen niin ohueksi, että se on ihan ohut. Ei näy sieni päälle ellei tiedä.

Vierailija
4/20 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niillä hanskat kädessä. Enemmän mua ällöttää suuhygienistien työ. En voisi kuvitellakaan ronkkivani kenenkään suuta. 

Jos tulee joku jolla haisevat mädäntyneet hampaat. 😂

Vierailija
5/20 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo ole pahimmasta päästä, ei edes sisäelimiin kajota. Eikä se jalka- ja kynsisieni nyt niin kauheaa ole. Minullakin on kynsisieni. Olen itse viilannut kynnen niin ohueksi, että se on ihan ohut. Ei näy sieni päälle ellei tiedä.

Sisäelimiin kajoamisesta saa sentään kunnon korvauksen. Ja mua oksettaa ihmisten jalat muutenkin.

Ap

Vierailija
6/20 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa olen ajatellut. Muakin oksettaa pelkkä ajatus ja kun mun mies sanoi, ettei oikein saa varpaankynsiään leikattua, lupasin maksaa jalkahoitajalla käynnin.  Näin hiljattain vanhusten hoitolaitoksessa käydessäni sellaisia varpaankynsiä, että ihmettelen, miten hoitajatkaan kestävät niitä nähdä päivittäin. Melkein pahin painajainen, jos itselleni tulee joskus sellaiset 

Vierailija
7/20 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hoida sientä pois? Ällöttää nää ihmiset, joilla muhii sieni jaloissa vuosikaudet ja käyvät yleisissä saunoissa ja uimahalleissa ilman kenkiä ja tartuttavat tautiaan ympäriinsä.

Vierailija
8/20 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jalkahoitajan työ ole sen kummempaa kuin parturi-kampaajankaan työ. Onhan sitä kamalia hilseisiä päänahkojakin tai sieniä, silsaa voi olla sielläkin.

Vierailija
9/20 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisäelimiin kajoamisesta saa sentään kunnon korvauksen. Ja mua oksettaa ihmisten jalat muutenkin.

Ap

Ainakaan tavanomainen ongelma ei ole inhota jalkoja. Mutta mikäs siinä. Eihän juuri sinun ole pakko olla juuri jalkahoitaja. Itse ajattelen sitä aika leppoisana ja mukavana työnä. Ei omaa kokemusta, mutta näin mietin.

Vierailija
10/20 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa olen ajatellut. Muakin oksettaa pelkkä ajatus ja kun mun mies sanoi, ettei oikein saa varpaankynsiään leikattua, lupasin maksaa jalkahoitajalla käynnin.  Näin hiljattain vanhusten hoitolaitoksessa käydessäni sellaisia varpaankynsiä, että ihmettelen, miten hoitajatkaan kestävät niitä nähdä päivittäin. Melkein pahin painajainen, jos itselleni tulee joskus sellaiset 

Vanhuksille jätetään juuri sitä varten rahaa hoivamaksusta, että sillä voi vaikka tilata jalkahoitajan  tai kampaajan käymään kerran kuukaudessa, ja vieläkin jää rahaa, yleensä on lista johon voi lattaa nimensä, niin käyvät koko hoivapaikan läpi käydessään esim. kampaajat.

Vierailija
11/20 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hoida sientä pois? Ällöttää nää ihmiset, joilla muhii sieni jaloissa vuosikaudet ja käyvät yleisissä saunoissa ja uimahalleissa ilman kenkiä ja tartuttavat tautiaan ympäriinsä.

Onhan sitä yritetty, mutta ei ole niin helppo juttu. Olen kotona hionut, kuten kerroin. Ei ole rahaa laittaa satasia lasereihin. Sisäinen lääkityskin toimii vain osalle ja minulle se ei sovellu, koska vaikuttaa maksaan niin paljon. Kynsisieni on enimmäkseen kosmeettinen vaiva ja kynttä voi hioa pois.

Vierailija
12/20 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaakin siis käydäkkin säännöllisesti aika ajoin jalkahoitajalla niin ei pääse tulemaan sellaisia ja siinä välillä itsekkin kotihoitaa. Jalkahoitajalta saa hyvät kotihoito ohjeetkin.

Ongelmia tuleekin jos ei pystytä itse niitä yhtään hoitamaan eikä käydä jalkahoitajallakaan.

Vierailija
13/20 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sitä yritetty, mutta ei ole niin helppo juttu. Olen kotona hionut, kuten kerroin. Ei ole rahaa laittaa satasia lasereihin. Sisäinen lääkityskin toimii vain osalle ja minulle se ei sovellu, koska vaikuttaa maksaan niin paljon. Kynsisieni on enimmäkseen kosmeettinen vaiva ja kynttä voi hioa pois.

Ei ole mikään kosmeettinen vaan tarttuva.

4. Miten kynsisieni tarttuu? 

Kynsisieni tarttuu joko ihmiseltä itseltään esimerkiksi varvasväleistä kynsiin tai toisilta ihmisiltä paikoissa, joissa oleillaan paljain jaloin. Tällaisia paikkoja ovat esimerkiksi uimahallit, kylpylät ja yleiset pesutilat. Tartunnan voi joskus saada myös perheen yhteisistä kynsienhoitovälineistä.

https://www.aava.fi/artikkelit-ja-tiedotteet/artikkelit/miten-kynsisien…

Kynsisienen riskitekijöitä ovat:

korkea ikä

jalkasieni

diabetes

vaurioitunut kynsi

paljain jaloin käveleminen julkisissa tiloissa, kuten uimahalleissa ja pukuhuoneissa

huonosti hengittävien sukkien ja kenkien käyttäminen

https://www.terveystalo.com/fi/tietopaketit/kynsisieni

Vierailija
14/20 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Tein pitkään jalkahoitaja töitä (nyt eläkkeellä) ja kaikenlaisia jalkoja ja kynsiä tuli nähtyä. Usein jalkojen huono kunto oli seurausta perushoidon laiminlyönneistä. Ei vain väitetty jalkahygieniasta tai yleensäkään jalkojen hoidosta. Samat asiat joutui jankkaamaan ihmisille vuodesta toiseen. Outoja uskomuksia oli myös jalkasienestä ja -kynsisienestä.

Vierailija
15/20 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa, mitä tarkoittaa kosmeettinen haitta. 

Toki se tarttuu. Sille ei voi mitään. 

Vierailija
16/20 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhuksille jätetään juuri sitä varten rahaa hoivamaksusta, että sillä voi vaikka tilata jalkahoitajan  tai kampaajan käymään kerran kuukaudessa, ja vieläkin jää rahaa, yleensä on lista johon voi lattaa nimensä, niin käyvät koko hoivapaikan läpi käydessään esim. kampaajat.

Tai maksaa lääkkeet tai pesetttää pyykit ja voi tilata kampaajan tai jalkahoitajan. Oikeasti se raha joka "jätetään" ei monellakaan riitä noihin mainitsemiisi.  Vai ihan virkistysrahaa ,  olisikin.

Vierailija
17/20 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran ollut asiakkaana. Siinä katselin kun tähti kähmi ja pohdin että mikä saa ihmisen kyseiseen ammattiin. En ole keksinyt muuta syytä kuin jalkafetissi.

Vierailija
18/20 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hanskat, suusuoja, ja visiiri. Kyllä ne suojaa. Ajattele, miten kiva olo tulee, kun saa puhtaat jalat. 

Vierailija
19/20 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran ollut asiakkaana. Siinä katselin kun tähti kähmi ja pohdin että mikä saa ihmisen kyseiseen ammattiin. En ole keksinyt muuta syytä kuin jalkafetissi.

Mä voisin olla. Musta olisi kiva nähdä, kun jalat raikastuu. Ei ole sen kummempi kuin muukaan työ. Jalkojenhieromisesta tulee hyvä olo toiselle. 

Vierailija
20/20 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suolihuutelia sitten unelmahomma?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme