Kuka huolehtii lapsettomista vanhuksista?
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011034047.html?utm_medium=promobox&utm_…
Pitäisikö heidän veroja korottaa vai mitä pitäisi tehdä? Lapsettomilla on yksinäinen vanhuus.
Kommentit (67)
ei kukaan. ei niistäkään ollu huolehtimaan uusista veronmaksajista :D
millanen luuseri laskee muitten varaan tulevaisuutensa ?
Verorahoilla palkatut hoitajat. Niillä verorahoilla, jota lapsettomat ovat nettomaksaneet, kun eivät itse käytä lapsiperheille suunnattuja palveluita ja tukia.
Vierailija kirjoitti:
Täyttä utopiaa että kukaan lähtisi töiden jälkeen usean sadan kilometrin automatkalle auttamaan ikääntyneitä vanhempiaan arjessa.
En lähde edes 2 km päähän.
Sen verran kalliit palvelut on maksettu.
M55
En ole hoitanut dementoituneita vanhempiani enkä halua itse enää elää jos en itse ole kyvykäs hoitamaan asioitani. Jos en pysty asumaan yksin, niin tipun vaikka ikkunasta mielummin kuin lähden jonnekin hoivalaitokseen vaipoissa makaamaan.
N63
Kristillisdemokraatit rukoilevat heidän puolestaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi reilua, jos lapsettomaksi päättäneet maksaisivat isomman maksun eläkesäätiöön
Ne lapsettomat ovat jo työikäisenä maksaneet muiden lasten perhevapaat, tarhat, koulutuksen ja terveydenhuollon.
Lapsista on isot kulut ja paljon työtä.
Perussuomalaiset jauhavat kissin ja minkinruuaksi kokoomuslaiset hyppivät suohon tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi reilua, jos lapsettomaksi päättäneet maksaisivat isomman maksun eläkesäätiöön
Ne lapsettomat ovat jo työikäisenä maksaneet muiden lasten perhevapaat, tarhat, koulutuksen ja terveydenhuollon.
Lapsista on isot kulut ja paljon työtä.
Joka ilta ja viikonloppu pitää tehdä lämmintä ruokaa ja pestä pyykkiä ja vahtia lapsia.
Ei ole välttämättä koskaan omaa aikaa.
Siinä vaiheessa, kun lapsettomuudesta mätkäistään vero, niin minä ja puolisoni muutamme välittömästi ulkomaille. Olemme molemmat lääkäreitä, joten Suomi tuskin tarvitsee meidän työpanostamme saati verorahojamme. Adios!
Lapsia tehneet tupla vero ja töihin jokainen elättää itse omat lapsensa omin raviin eikä yhteiskunnan rahoilla.
Kyllä täällä ennenkin 4 lapsen äidit on tehtaassa töitä tehnyt eikä kotona lihonut.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia tehneet tupla vero ja töihin jokainen elättää itse omat lapsensa omin raviin eikä yhteiskunnan rahoilla.
Lapsettomille vanhan piian vero niinkuin aikaisemmin oli.
Juu varmaan toi bordellin käyvä ukko sen lapset sitä hoitaa tai bordelli lapset tai niitten ulkomaalaisten aviottomat tai tilapäis lapset kuin omatkaan. Turkin gigoloa kukaan sen lapsista hoida kun se yökerhoista vanhenee työkyvyttömäksi .
Otetaan nyt nää lapsilisät pois heti näiltä kun ukot ei viitsi ruokaa lapsilleen ostaa palkastaan. Työkkäristä.
Huostaan otetut lapset oikeasti kuuluu niiden isät hoitaa syöttää vaatettaa. Katsos miehiä sun kakaras on huostaanotettu et sä viitsi maksaa elatusmaksuja edes.
Veljeni ei osallistu äitini asioiden hoitoon, vaikka asuu alle kilometrin päässä. Jos veljeni olisi ainoa lapsi, jäisi äiti vaille monenlaista. Minä olen äidille järjestänyt kuntoutuspaikan kun hän kaatui kotona monta kertaa viikon sisällä, uuden asunnon kun ei voinut asua kaksikerroksisessa enää, hoitanut muuton ja vanhan asunnon tyhjentämisen. Hoidan hänen raha-asiansa, olen hoitanut yksityistä kotihoitoa, hankkinut tarvikkeita, ollut yhteyshenkiö kotihoidon kanssa jne. jne.
Ei se, että on lapsia takaa vielä turvallista vanhuutta. Itse olen lapseton, mutta olen sijoittanut pitkään, jotta pystyn ostamaan palveluita vanhempana. Toivottavasti vain pää pysyy kirkkaana.
Jossain nettijutussa oli ehdotus jostain perhekodista, mutta kuka sellaista pitää. En minä ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Verorahoilla palkatut hoitajat. Niillä verorahoilla, jota lapsettomat ovat nettomaksaneet, kun eivät itse käytä lapsiperheille suunnattuja palveluita ja tukia.
kerro lisää valtavista eduista, joita perheet saavat veronmaksajilta.
Olen 16-vuotiaan poikani yksinäinen isä. Saan hänestä Kelasta noin 160 euroa kuukaudessa etuudet, mutta hänellä on tarpeita kaikessa (ruoka, kankaat jne.) jo aikuisena. Selvisikö kukaan aikuinen 160 eurolla? Palkkani menee periaatteessa kahdelle aikuiselle. On loogista, että hän maksaa eläkemaksunsa ihmisille, jotka olivat nousevia tulevia veronmaksajia, ei niille, jotka pitivät helpompaa elämää.
En usko, että ymmärrätte täysin kulujen tasoa, joita lapsiperheet maksavat. Jos joku ei halua täyttää velvollisuuttaan yhteiskuntaa kohtaan, lasten kasvattamiseen, hänen tulee maksaa rahalla. Se on loogista.