Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetyksen lopettaminen kertarysäyksellä

08.03.2007 |

Hei! 9kk ikäinen tyttömme vierotti itse itsensä kertarysäyksellä noin viikko sitten ja nyt maito meinaa pakkautua rintoihin. Osaisitteko antaa helpottavia konsteja? Minulla olisi apteekissa valmiiksi kirjoitettu resepti maidontuotantoa hillitsevään lääkkeeseen mutten ole vielä hakenut sitä, kun olen kuullut että niistä tulee niin huono olo ja kokeilen mielummin selvitä tästä luonnonmukaisemmin konstein... Olen pumpannut muutaman kerran tässä viikon aikana ja näytti jo siltä että tästä selvitään, mutta viime yö oli aivan kamala ja nyt rinnoissa on pari kipeää kohtaa. Jos pumppaan koko ajan, niin eihän se maidontuotanto lopu. Häviääkö nuo maidot tuolta rinnoista itsekseen jossain vaiheessa? No varmasti joskus, mutta kauanko siihen menee aikaa? Vinkkejä ja vertaistukea ottaisin mielelläni vastaan... :) Ja kokemuksia tuosta lääkkeestäkin jos sen joudun hakemaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä siis lypsä tyhjiin asti. maidontulon pitäisi kyllä vähetä tosi paljon ihan jokusessa päivässä. lääkkeestä en sitten tiedä..

Vierailija
2/6 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kokeilemaan käsin lypsämistä ja tosiaan vain sen verran, että pahin paine helpottaa. Yksi keino on myös ottaa lämmin suihku rinnoille, jolloin saattavat herua juuri sen verran itsestään kuin tarvii ja saattaa helpottaa oloa muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumppasin juuri toisesta rinnasta 10-15ml ja paljon jäi vielä!! En osaa oikein lypsää itse ja pumpun kanssa on hankala saada hierottua noita paakkuuntuneita kohtia kun on vain kaksi kättä... Aristaa vieläkin yhdestä kohtaa. Pitää koittaa illalla lämpimässä suihkussa saada se pois. Kiitos siitäkin vinkistä! ;) Kauankohan tuota maitoa vielä tulee?

Vierailija
4/6 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi pidensin lypsyväliä johonkin 6 tuntiin, seuraavana päivänä heruminen jo vei sen pahimman paineen. silloin lypsy vain aamulla ja illalla. aamut on pahimpia, kun aikaisin herää siihen että sänky on märkä ja rintoihin koskee.

itsekin täällä pähkäilen että lypsänkö vai enkö kun viimeksi olen aamulla lypsänyt ja nyt rinnat täynnä mutta ei kipeinä, mutta tiedän että aamulla on tuskanen olo.

eiköhän tämä parissa päivässä helpota kummasti. maitoa kyllä saattaa tihkua vielä kuukausia.

ja meillä tosiaan syynä kun allergista vauvaa totutellaan pulloon ja sopivaan allergigakorvikkeeseen; omapaino on tippunut ihan liikaa allergiadieteillä. ja takana 2 muuta ihan samanlaista lopetusta allergisten muksujen kanssa.

Vierailija
5/6 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sulla taitaa olla pahempi tilanne ku mulla. Voin nukkua jo ilman liivejä ja sänky pysyy kuivana. En muistanutkaan kuinka ihanaa se on! :) Päivisinkin oon ilman liivejä ettei painaisi... Tämäniltaista pumppausta edellinen kerta oli muistaakseni maanantai-iltana. Toivottavasti huomenna ei tarvi taas pumpata. Tsemppiä sullekin momentti!! Ihanaa kun saadaan heittää kohta imetysliivit kaappiin ja pääsee rintaliiviostoksille! ;)

Vierailija
6/6 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiin@nneli:

...sulla taitaa olla pahempi tilanne ku mulla. Voin nukkua jo ilman liivejä ja sänky pysyy kuivana. En muistanutkaan kuinka ihanaa se on! :) Päivisinkin oon ilman liivejä ettei painaisi... Tämäniltaista pumppausta edellinen kerta oli muistaakseni maanantai-iltana. Toivottavasti huomenna ei tarvi taas pumpata. Tsemppiä sullekin momentti!! Ihanaa kun saadaan heittää kohta imetysliivit kaappiin ja pääsee rintaliiviostoksille! ;)

meikäläinen haaveilee ruuasta, ei niinkään liiveistä. ekaa kertaa 5 kuukauteen saan juustoa, jugurttia, leipää, kananmunaa...

tosin saattaa olla että sitten kun liivikaupoille pääsee niin pitää ostaa push up mallia *itseironia sallittu*

tsemppiä sinnekin..