Suomi on lamassa - Kyllä on nyt niin, että meidän on alettava kuluttamaan ja laitettava kotimainen kysyntä liikkeelle!
Tästä ei tule enää yhtään mitään. Suomi kuihtuu. Emme voi jäädä odottamaan ulkomailta tulevaa apua. Niiden ja meidän, jolla on hiemankin ylimääräistä, on alettava kuluttamaan mielellään kotimaisia tuotteita ja palveluita, jotta saamme talouden pyörät taas liikkeelle ja kotimaisen kysynnän KASVUUN. Raha on saatava liikkeelle!
Kommentit (47)
Suomi säästi taas itsensä lamaan. No onpa yllättävää, kun kokkareet pääsivät jälleen näyttämään "talousosaamistaan".
Jokohan nyt olemme saavuttaneet sen elintason, jonka ansaitsemme? Perakikkareet ja heitä äänestäneet, huhuu..?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo rahaa kuluttaa. Tehköön ne rikkaat sen kun saivat veronaletkin. Ai ei kiinnosta, parempi laittaa massit pöytälaatikkoon Panamaan? No niinpä.
Samoin. Nyt on rikkaitten vuoro tehdä jotakin.
Rikkaiden eurot taitaa valua jonnekin muualle kuin Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Suomi säästi taas itsensä lamaan. No onpa yllättävää, kun kokkareet pääsivät jälleen näyttämään "talousosaamistaan".
Jokohan nyt olemme saavuttaneet sen elintason, jonka ansaitsemme? Perakikkareet ja heitä äänestäneet, huhuu..?
Tätähän ei siis kukaan osannut ennustaa eikä ihmiset varoittaneet kuin miljoona kertaa. Ainoat paikkansa pitävät laskelmatkin on tullut Kelalta kun se on kertonut miten paljon mikäkin nostaa toimeentulotukimenoja.
Rahaa on, mutta voin hyvin odottaa hallituksen vaihtumista ennen kuin ostan seuraavan auton tai asunnon. Nykyisiä pölhöjä en halua tukea edes alvin muodossa.
Mulla ois varaa, koska pääomatuloja sivutuloina, mutta koska olen työttömänä hallituksen ja yhteiskunnan mielestä ongelmajätettä, niin en osta mitään. Sijoitan jenkkeihin liikenevän. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.
Kuluta siinä kun on lakkoja lakon perään.Naimalakko on ainoa missä ei tule rahallista vahinkoa.
Rikkaat ovat tähän aikaan vuodesta Espanjassa tai Portugalissa, eivät he siellä voi ostaa Suomen valtion verottamia tuotteita, eli turha viesti. Laita kesällä uudestaan kun kaikki Petterin kaverit on Suomessa lomalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ois varaa, koska pääomatuloja sivutuloina, mutta koska olen työttömänä hallituksen ja yhteiskunnan mielestä ongelmajätettä, niin en osta mitään. Sijoitan jenkkeihin liikenevän. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.
Älä herranen aika laita jenkkeihin mitään.
Ei ole rahaa mikä liikkuisi. Tyhjästä on paha nyhjästä.
Saataisiinko joskus EU:sta elvytysrahaa?
Ei ole ainakaan itsellä ylimääräistä, vaikka palkkatulot 55 000 e/vuosi. Kaikki menee lapsiperheen kuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Milläs kulutat kun rikkaat eivät halua pistää rahojaan pyörittämään taloutta, eivät osta mitään, kiertävät veroja niin paljon kuin pystyvät, istuvat vain rahojensa päällä ja vaativat että palkollisten pitäisi tehdä ilmaiseksi töitä mutta samalla ostaa firman ylihinnoiteltuja tuotteita tai pelveluja, syyllistävät kuinka rahattomat eivät kuluta rahaa.
Niitä verojahan ei voisi järkeistää, ja tehdä kotimaahan investoimisesta kannattavaa ja järkevää. Eikö nyt kannattaisi tunnustaa tosiasiat ja ruveta toimimaan. Kaikki kateus ja kommunistiverot pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkit haluaa, että olet työtön. Ja köyhä. Ikuisesti. Kun he menevät alas, me menemme ylös.
En kuluta enkä halua edes tienata yhtään ylimääräistä. Aika on liian arvokasta tuhlattavaksi paskaduuneissa jotta vaan pääsee kuluttamaan. Se valhe ei enää toimi.
Nythän on niin, että tilanne on vaikea. Me viime metreillä keksittiin nostaa ALV. Kaupatkin sitten innostuivat ja nostivat hintoja. Kulutus paranee, me räkätettiin ja heiteltiin kyniä ja terottimia sinne tänne. Onneksi meillä on palkkiovirat vastaisuudessa ja niin tulee ollakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo rahaa kuluttaa. Tehköön ne rikkaat sen kun saivat veronaletkin. Ai ei kiinnosta, parempi laittaa massit pöytälaatikkoon Panamaan? No niinpä.
Samoin. Nyt on rikkaitten vuoro tehdä jotakin.
Rikkaitten vuoro on sitten tehdä jotain kun pääsemme kateus ja kommunistiveroista eroon.
Pääomat on sosialisoitu vuosien saatossa valtion pohjattomaan kitaan. Nyt ei sitten ole millä kehittää teollisuutta. Eikä ketään kiinnosta tehdä töitäkään. Talous ei kasva kulutuksella vaan viemällä tuotteita ja palveluita. Mitä korkeampi jalostusarvo sitä parempi. Kulutuksen elpyminen on seuraus talouskasvusta, ei sen syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläs kulutat kun rikkaat eivät halua pistää rahojaan pyörittämään taloutta, eivät osta mitään, kiertävät veroja niin paljon kuin pystyvät, istuvat vain rahojensa päällä ja vaativat että palkollisten pitäisi tehdä ilmaiseksi töitä mutta samalla ostaa firman ylihinnoiteltuja tuotteita tai pelveluja, syyllistävät kuinka rahattomat eivät kuluta rahaa.
Niitä verojahan ei voisi järkeistää, ja tehdä kotimaahan investoimisesta kannattavaa ja järkevää. Eikö nyt kannattaisi tunnustaa tosiasiat ja ruveta toimimaan. Kaikki kateus ja kommunistiverot pois.
Ei kannata investoida. Keskittyminen investointiin on virhe. Kannattaa ANTAA ihmisten tehdä töitä eikä sabotoida niitä. Niin se talous alkaa nousta kun lopetatte sabotoinnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksipäs ei? Hyvähän se jos sieltä saa rahaa Suomeen sijoitusvoittoina.
Me on annettu rikkaille nyt niin paljon, että heidän on velvollisuus kuluttaa. Jos kerran tienaavat sen verran kuin 100 taloutta vuodessa niin saavat ostaa sadan talouden ruuat vuoden ajan ja maksaa asumiset kun ei kerran palkkana huvita sitä rahaa maksaa tehdystä työstä. Ei se muilta palkkavarkaudella varastettu raha ole tarkoitettu omalle tilille hillottavaksi.