Muita jotka ei enää edes haaveile työllistymisestä?
Itse katson vaan ennen työnhakuvelvoitteen aikarajan umpeutumista kaksi paikkaa, joihin lähetän cv:n. Muuten en edes katso työpaikkoja.
Kommentit (11)
Olin töissä viimeksi 2013, tää loi tässä. #Petosjytky.
Vierailija kirjoitti:
Vuodesta 2017 hakenut töitä, usko alkaa hiipua, mutta unelma ei.
Mitä olet tehnyt tuona aikana? Itse olen hakenut töitä vuodesta 2020.
Ap
Jotenkin ajattelin, että paremmalla koulutuksella työllistyisi paremmin, mutta näköjään asia onkin toisinpäin. Kilpailu työpaikoista on todella kovaa.
Ap
Syksyllä tulee 60v täyteen. Työnhakija velvoite näkyy jatkuvan 4 hakemusta kuussa. Minä tiedän ja työkkäri tietää ettei minua kukaan palkkaa. Tässä istuksin käsieni päällä koska mitään ei voi/saa tehdä ja pienestäkin oma-aloitteellisuudesta seuraa karenssi tai tuet katkeaa lopullisesti. Tajuttiinkohan hallituksessa mitä tehdyt muutokset oikeasti tarkoittavat ikääntyneiden kohdalla.
Onhan tämä absurdia, itsellä pitkä työkokemus ja kaksi korkeakoulututkintoa.
Lopetin töiden hakemisen siinä 2005 suunnilleen.
Olen ollut 15v työtön, tuntuu jotenkin ahdistavalta koko ajatus työelämästä. Mulle riittää, että saan olla rakkaitteni seurassa.
61 tuli mittariin, yli vuoden lomautettuna. Ei kelpaa enää pitkän linjan it-alan tyyppi.
Joo, kun psykoosisairaita ei haluta oikein minnekään.
Olen ollut täysi-ikäistyttyäni pidempään työttömänä/sairaslomalla/työkyvyttömänä pidempään kuin työelämässä. Lähestyn 40 vuoden ikää. Tuosta voi helposti päätellä kuinka monta vuotta työttömyyttä eri muodoissaan tuo tekee.
Nyt olen ollut vakituisessa työssä yli 2 vuotta. Ehkä pääsin lipsahtamaan jostain raosta. Tai joku kaikkivoiva hihhuli, joka tuon työllistymisen esteenä on ollut, sattui nukahtamaan hetkeksi. Ihmeitä sattuu joskus. Omalla kohdalla tämä olisi ensimmäinen laatuaan. Enkä vieläkään ole varma, onko tämä loppupeleissä hyvä vai huono käänne elämässäni.
Vuodesta 2017 hakenut töitä, usko alkaa hiipua, mutta unelma ei.