Miksi esim. farmaseutit katsovat juoppoja ja narkkareita pitkin nenänvarttaan?
Joku kirjoitti toisaalla poikkeuksellisesta farmaseutista, joka palveli kaikkia asiallisesti. Mikä siihen on syynä, että joitakin asiakkaita ylenkatsotaan? Ei kai sellainen voi olla rationaalista toimintaa? Samanarvoista rahaahan kaikki asiakkaat maksavat ostoksistaan. Mitä etua siitä saa liiketoiminnalle, että kohtelee maksavia asiakkaita halveksuen? Vai onko käytökseen jokin epärationaalinen syy, joka ajaa jopa rahan edelle?
Kommentit (18)
Kai farmaseutin pitäisi sen verran olla lojaali yrittäjää kohtaan, että toimii tavalla, joka maksimoi yrityksen voitot? Jos palvelusväki ei noin toimi, yrittäjällä on ongelma.
ap
Mitä narkkarit ja juopot apteekissa tekevät? Eikö kadunkulmat ja Alkot ole heidän "kotipaikkojaan"?
Juuri siksi kun nämä sankarit kuormittavat muutenkin terveydenhuollon palveluja itse aiheutetuilla elämäntavoilla.
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi kun nämä sankarit kuormittavat muutenkin terveydenhuollon palveluja itse aiheutetuilla elämäntavoilla.
Niinpä, kuten ylipainoisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä narkkarit ja juopot apteekissa tekevät? Eikö kadunkulmat ja Alkot ole heidän "kotipaikkojaan"?
Varastavat lääkkeitä ja nikotiinivalmisteita joita voivat myydä kadulla.
Muistan vieläkin tädin pelästyneen ilmeen kun menin ostamaa 5mm ruiskua nuuskatykiksi teininä.
Juopot ja narkkarit eivät itsekään tee heidän palvelustaan apteekissa kovinkaan mukavaa. Olen farmaseuttina saanut kuulla heiltä vuosikymmenten aikana haistattelua, solvaamista ja haukkumista enemmän kuin tarpeeksi. Ja kutsua vartiat lukemattomia kertoja.
Narkkarit ja juopot on tunnettuja arvaamattomasta käytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Juopot ja narkkarit eivät itsekään tee heidän palvelustaan apteekissa kovinkaan mukavaa. Olen farmaseuttina saanut kuulla heiltä vuosikymmenten aikana haistattelua, solvaamista ja haukkumista enemmän kuin tarpeeksi. Ja kutsua vartiat lukemattomia kertoja.
En ole varastanut enkä solvannut, mutta on ollut tunne että vihaisesti katsotaan moneen kertaan, VAI OLETTEKO/TUNNETTEKO ITSENNE SUUR-IHMISIKSI ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole varastanut enkä solvannut, mutta on ollut tunne että vihaisesti katsotaan moneen kertaan, VAI OLETTEKO/TUNNETTEKO ITSENNE SUUR-IHMISIKSI ?
No tuossa on vähän sama kuvio kuin siinä, sen yhden nimeltä mainitsemattoman kansanryhmän kohdalla, että 99% porukasta pilaa kaikkien maineen.
Kun on ollut apteekissa töissä jonkin aikaa, narkkarin oppii muuten tunnistamaan samalla hetkellä, kun sellainen astuu ovesta sisälle.
Ne katsovat kaikkia nenänvarttaan pitkin. Siinä koulutuksessa on kyllä oikaistu asiakaspalvelutaitojen ohi.
Ihan taviksiakin kohtelevat. Varsinkin jos et halua palvelua tai valitset eri tuotteen mitä suositeltu. Kaipa se on vaan alan toksinen ilmapiiri, ei myrkkymaassa kasva kuin myrkkykasveja. Ja ehkä ovat itsekin vähän jossain aineissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, kuten ylipainoisetkin.
Ja urheilijat
Jokainen narkkari on potentiaalinen apteekin ryöstäjä.
Mielestäni ei kannattaisi alkaa kinaamaan narkkarin kanssa. Koska se alkaa riehumaan. Jos sanoo ei, lyhyt perustelu tai jos jotain saa, niin sitten otetaan sitä. Narkkarilla voi olla myös terveyshuolia tai kipuja, johon tarvitsee apua tai jotain. Ehkä ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuossa on vähän sama kuvio kuin siinä, sen yhden nimeltä mainitsemattoman kansanryhmän kohdalla, että 99% porukasta pilaa kaikkien maineen.
Kun on ollut apteekissa töissä jonkin aikaa, narkkarin oppii muuten tunnistamaan samalla hetkellä, kun sellainen astuu ovesta sisälle.
Noh minuakin on luultu viranomaisten toimesta narkomaaniksi ja varkaaksi, vaikka en ole kumpaakaan tai käytä edes reseptilääkkeitä. Että ehkä tuota vainotutkaa voisi laittaa myös hieman pienemmälle, on meinaan aika loukkaavaa ja kerta kaikkiaan traumatisoivaa tulla kohdelluksi inholla ja vihalla perusteetta.
Ei kai se sen farmaseutin palkkaan vaikuta, ei kai niillä provikkapalkka sentään ole? Mutta joo, jokaista pitäisi kohdella kyllä samanarvoisesti.