IS: Opiskelijoiden tapa ärsyttää monia kahviloissa näin nuoret naiset puolustautuvat
Olen itse monesti käynyt kahvilassa, jossa se on aivan täynnä näitä opiskelijoita, jotka ostavat kahvin, vievät kaiken tilan ja istuskelevat kännyköillä ja tietokoneiden kanssa. Ei ollut viime käynnillä ollenkaan kivaa, kun olin suosikki kahvilassa syömässä lounasta, ja opiskelijat olivat vieneet kaikki ikkuna ja rauhalliset paikat, ja jäljellä oli vain yksi pöytä jäljellä ulko oven ja wc oven välissä. Samaan aikaan ne opiskelijat olivat ostaneet juuri sen yhden kahvin tai teen, ja vieneet kaiken tilan. Moni oli jopa kaksi tuntia, kun näin heidät mennessäni kahvilan ohi ulkopuolelta. Kahviloiden on ihan turha valittaa, että ei ole maksavia asiakkaita, kun kaikki opiskelijat vievät tilat. Itse ainakin lopetin käyntini omassa vakkari paikassani.
Kommentit (723)
Vierailija kirjoitti:
Outoa porukkaa jos eivät himassa pysty opiskelemaan. Itse en voisi kuvitella jotakin kuppilaa kehnompaa paikkaa keskittyä. Mutta nämä pissiksethän tulevakin vaan näyttäytymään kaikelle kansalle, huomiota pitää saada aina ja kaikkialla.
Huvittavinta tuossa oli se pimu, joka kertoo että kyllä se hänenkin neljän euron kahvikuppi auttaa kahvilan pitäjää pysymään leivässä. Not.
Näillä on yleensä aina timmit, vartalonmyöteiset niukat vaatteet, ja omia sulojaan esitellään estoitta laajoissa liikeradoissa
Vierailija kirjoitti:
Eivät pysty opiskelemaan niissä omissa pikku yksiöissään, minkä veronmaksajat heille kustantavat, joten joutuu valtaamaan läheiset kahvilat ja ostamaan 5 euron latteja, joihin jostain syystä on kuitenkin yllättävän hyvin varaa.
Silloin pistävät vain onlyfanssit laulamaan, niin epätoivoiset simpit kustantavat uudet kahvirahat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luoja mitä klooneja nuo nuoret naiset ovat. Kun olet nähnyt yhden, olet nähnyt ne kaikki. Pakko päästä esittelemään itseään ja tekoripsiään ja macin läppäriään sinne trendikahvilaan hei, ei voi olla kotona, ei siis vaan voi olla kotona!!
Tämä nyt on siten jo ihan puhtaasti nuorten naisten mollaamista. Kuule, ne nuoret naiset eivät näytä yhtää miltään sinun takiasi. Lopeta tuijottaminen ja pysy kotona.
Kuka tässä on tuijottanut? Vaikea niitä pimuja on olla näkemättä kun oikein lehtijutussa poseeraavat. Ja livenä tietenkin valtaavat ne kahvilan penkit tuntikausiksi.
Vierailija kirjoitti:
Menkääpä Selloon yhteen kahvilaan niinsiellä ei joutavat maleksi.
espresso house vai? missä kahviloissa yleensä on näitä mitkä yrittää vallata koko paikan yhdellä kahvikupilla
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä kahvilassa ihan hengaili nuorisoa, jotka eivät ostaneet edes mitään. Ja sitten ihmitellään miksi ei ole maksavia asiakkaita.
pk-seudulla hengailee monen kauppakeskuksen kahvilassa ihan reippaasti aikuisia miehiä ostamatta mitään.
Miten Suomesta on tullut tällainen JUNTTIEN TAKAPAJULA. Sanon nyt näin että ennen vanhaan, kahvilaan mentiin syömään se leivos ja kahvi ja vähän rupattelua ja sitten siirryttiin muualle, että muutkin pääsevät. Kahvila ei ole mikään valtion ylläpitämä ilmainen lorvimispaikka, tähän on tultu kun kaikkea ihan kaikkea pidetään ilmaisena huvina, muut saa maksaa, mulle kuuluu kaikki oikeudet. Tämä on vihervasemmiston ajaman politiikan syytä. Alkakaa ihmiset kommentoida tuota huonoa käytöstä, itse ainakin kommentoin. Menkää näihin pöytiin, missä pissaliisat istuu ja sanokaa, että siirtykää muualle lääppimään sitä puhelinta ja tietokonetta. Sama koskee näitä rakkien omistajia, rakkien kanssa nykyään pitää päästä ihan mihin vain, oksettaa se elukoiden lemu ja nämä tyhmät ihmiset. Itse en mene ollenkaan paikkoihin missä nämä pissaliisat ja rakit käy. Onneksi voi valita.
Nainen 55-vuotta Tampere
Vierailija kirjoitti:
Menkääpä Selloon yhteen kahvilaan niinsiellä ei joutavat maleksi.
niin robertsissa taitaa olla edelleen kova kuri, siellä sai joskus pahaa silmää lounaalla jos meni yksin neljän hengen pöytäänkin syömään. Enää ei tarvi sielläpäin asioida.
Vierailija kirjoitti:
Miten Suomesta on tullut tällainen JUNTTIEN TAKAPAJULA. Sanon nyt näin että ennen vanhaan, kahvilaan mentiin syömään se leivos ja kahvi ja vähän rupattelua ja sitten siirryttiin muualle, että muutkin pääsevät. Kahvila ei ole mikään valtion ylläpitämä ilmainen lorvimispaikka, tähän on tultu kun kaikkea ihan kaikkea pidetään ilmaisena huvina, muut saa maksaa, mulle kuuluu kaikki oikeudet. Tämä on vihervasemmiston ajaman politiikan syytä. Alkakaa ihmiset kommentoida tuota huonoa käytöstä, itse ainakin kommentoin. Menkää näihin pöytiin, missä pissaliisat istuu ja sanokaa, että siirtykää muualle lääppimään sitä puhelinta ja tietokonetta. Sama koskee näitä rakkien omistajia, rakkien kanssa nykyään pitää päästä ihan mihin vain, oksettaa se elukoiden lemu ja nämä tyhmät ihmiset. Itse en mene ollenkaan paikkoihin missä nämä pissaliisat ja rakit käy. Onneksi voi valita.
Nainen 55-vuotta Tampere
Se on juurikin näin! Jumalauta! tänä päivänä touhu on kyllä ärsyttävää.
Mies 54 - pk-seutu
Vierailija kirjoitti:
Takavuosina, kun ei ollut läppäreitä, käytiin samanlaista keskustelua, kun jotkut tahtoivat istuskella kahviloissa tuntikausia yhdellä kahvikupillisella muuten vain. Kahvilanpitäjät eivät tästä luonnollisesti silloinkaan pitäneet. Istujat vetosivat siihen, että Keski-Euroopan pääkaupunkien kahviloissa saa kyllä istua vaikka koko päivän, eikä kukaan muka tykkää huonoa.
Että aina on porukkaa, joka ei ymmärrä liiketoiminnan perusteita. Se on kyllä yllättävää ja huolestuttavaakin, jos opiskelijat eivät ymmärrä.
Kerrotko lisää näistä takavuosista? Itse olen opiskellut 90-luvulla, eikä silloin kukaan mennyt kahvilaan opiskelemaan. Silloin mentiin kirjastoon jos kotona ei pystynyt keskittymään.
Eikä siellä Keski- Euroopassakaan istuttu kahviloissa tuntikausia. Tarjoilija tuli varmasti tuomaan laskua ja tyhjentämään pöytää jos asiakas viihtyi turhan pitkään pöydässä vielä kahvittelun jälkeen.
Esimerkikisi Tampereella asukkaista 30% on opiskelijoita. Yliopistojen ja kaupungin kirjastojen sekä tilojen pöydät on jatkuvasti täyteen varattuja. Ei ole vaihtoehtoja, kun ei ole tilas edes omassa koulussa
Vierailija kirjoitti:
Esimerkikisi Tampereella asukkaista 30% on opiskelijoita. Yliopistojen ja kaupungin kirjastojen sekä tilojen pöydät on jatkuvasti täyteen varattuja. Ei ole vaihtoehtoja, kun ei ole tilas edes omassa koulussa
Ehkä sitä voisi vaan rohkeasti kysyä, että pääseekö sitä pöytään istumaan. Kukaties löytäisit samalla jonkun kivannäköisen tytön/pojan😘😘
Vierailija kirjoitti:
Outoa porukkaa jos eivät himassa pysty opiskelemaan. Itse en voisi kuvitella jotakin kuppilaa kehnompaa paikkaa keskittyä. Mutta nämä pissiksethän tulevakin vaan näyttäytymään kaikelle kansalle, huomiota pitää saada aina ja kaikkialla.
Huvittavinta tuossa oli se pimu, joka kertoo että kyllä se hänenkin neljän euron kahvikuppi auttaa kahvilan pitäjää pysymään leivässä. Not.
Ei se auta, kun ovella kääntyvät ne oikeasti maksavat asiakkaat ympäri. Itsekin olin kerran menossa kahvilaan (ei Tampereella) ja todellakin, ainoat tyhjät pikkupöydät löytyivät keskeltä salia aukealta paikalta. Kaikki viihtyisät pöydät, joissa olisi ollut yksityisyyttä ja oma soppi olivat varattuja juurikin kännyköiden ja läppäreiden kanssa seurusteleville.
Käännyin ovella ympäri, ostin pullan kaupasta ja keitin kotona kahvit. Se pullakahvi ei ole ainoa asia, mitä kahvilasta haetaan. Siinä haetaan pientä irtiottoa arjesta ja kahvilan tarjoamaa tunnelmaa, elämystä ja kaunista interiööriä, lepohetkeä ym. Jos kahvilalla on tarjottavana vain pikkupenkki ja pöydänkulma keskellä salia, nämä muut arvot eivät täyty. Niin kuin todettu, sen pullan ja kahvin saa muualtakin.
Mä itse opiskelen AMK:ssa ihan loppumetreillä enkä kyllä olisi mistään hinnasta mennyt tekemään yhtään mitään opintoihin liittyvää meluisassa kahvilassa! Mä haluan oman rauhan. Olen opiskelut myös kun asuin lapsen kanssa kaksiossa ja vaikka kotona oli vaikka mitä tekemistä, niin sain tehtyä opintoja. Nyt asun omakotitalossa yksin ja tässä vasta tekemistä onkin! Silti saan tehtyä kouluhommani.
Vaikka asuisin yksiössä, niin tekisin siellä opiskelujuttuni enkä ihmisten ilmoilla. Mä saan tehtyä asioita paremmin kun saan olla ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Lasten kanssa on hyvä häätää näitä ulos. Menee viereiseen pöytään ja katsoo kauanko jaksavat kuunella taaperon "ÄGGÄ GGGGÄ GÄÄGGÄÄ" huutelua samalla,kun pieni käsi hakkaa nokkamukia pöytään.Yleensä vartissa poistuvat kirouksia mutisten.
Toinen hyvä jippo: jos sellainen paikka mistä myydään alkoholia. Ostat kaverisi kanssa tuopit ja menet lähipöytään kertomaan hyviä kaskuja juoman lomassa. Plussaa jos kaverilla iso ääni. Ja jos lähipöytää ei ole niin menkää siihen opiskelijan varaamaan 4 hengen pöytään juomien kanssa.
Eiköhän kohta lähde.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joskus kokeilla opiskelua siellä omassa kodissaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahviloiden työntekijöiden pitäisi rohkeammin alkaa paiskoa porukkaa ulos, jos yhden tai kahden kahvikupin hinnalla varataan asiakaspaikkoja pitkiksi ajoiksi. Eihän sen pitäisi olla työntekijän hommaa paimentaa asiakkaita kuin lapsia, mutta ei tuollaista tarvitse sietää. Kahvila on olemassa myymistä varten, ei ilmainen oleskelupaikka.
Olihan siellä asiakaspaikkoja vapaana. Mitä murmutat?
Ketju taitaakin olla vain vihaa nuoria naisia kohtaan.
Kyllä siinä viha nousee nuoria röyhkeitä naisia kohtaan, kun kahvikupin hinnalla luulevat ostaneensa koko pöydän
määräämättömäksi ajaksi käyttöönsä.
Miehille pitää järjestää käytöskoulutusta, etteivät häiritse ja ahdistele naisia julkisissa paikoissa.
Puhuvat nasaaliäänteillä paksunnettujen huuliensa läpi?
Kyllä se pöytä vapautui, kun kaverin kanssa ladeltiin muutamia valittuja sanoja.