Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Opiskelijoiden tapa ärsyttää monia kahviloissa näin nuoret naiset puolustautuvat

Vierailija
25.02.2025 |

Olen itse monesti käynyt kahvilassa, jossa se on aivan täynnä näitä opiskelijoita, jotka ostavat kahvin, vievät kaiken tilan ja istuskelevat kännyköillä ja tietokoneiden kanssa. Ei ollut viime käynnillä ollenkaan kivaa, kun olin suosikki kahvilassa syömässä lounasta, ja opiskelijat olivat vieneet kaikki ikkuna ja rauhalliset paikat, ja jäljellä oli vain yksi pöytä jäljellä ulko oven ja wc oven välissä. Samaan aikaan ne opiskelijat olivat ostaneet juuri sen yhden kahvin tai teen, ja vieneet kaiken tilan. Moni oli jopa kaksi tuntia, kun näin heidät mennessäni kahvilan ohi ulkopuolelta. Kahviloiden on ihan turha valittaa, että ei ole maksavia asiakkaita, kun kaikki opiskelijat vievät tilat. Itse ainakin lopetin käyntini omassa vakkari paikassani. 

Kommentit (723)

Vierailija
141/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvila ei ole toimistotila! Millä tämä menisi naisille jakeluun?

Vierailija
142/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ärsyttää enemmän nämä miesköörit, joista yhdellä on ehkä maksettu juoma ja muilla ei mitään. Kaikenlaista rollaattoria ja muuta tukkimassa kahvilan kulkutiet. Mutta tästä tabusta ei saa puhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia nuorten ihmisten elämää jossa nautitaan elämästä ja ollaan sosiaalisissa paikoissa. Se on jo ihan mielenterveysteko että mennään kahviloihin ja ravintoloihin joka päivä, se luo yhteisöllisyyttä kun aikaa vietetään ihmisten keskellä puheensorinassa. Kotona istuminen ei tee hyvää nuorille, ei myöskään vanhemmille ihmisille. Kummallinen ajatustapa että kotona on ihmisen paras paikka istuskella tai pahimmassa tapauksessa maata sohvalla.

Vierailija
144/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua ärsyttää enemmän nämä miesköörit, joista yhdellä on ehkä maksettu juoma ja muilla ei mitään. Kaikenlaista rollaattoria ja muuta tukkimassa kahvilan kulkutiet. Mutta tästä tabusta ei saa puhua.

Oman näkemykseni mukaan niillä mieskööreillä on kyllä jokaiikalla edessä kahvi ja munkki tai pulla.

Vierailija
145/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa porukkaa jos eivät himassa pysty opiskelemaan. Itse en voisi kuvitella jotakin kuppilaa kehnompaa paikkaa keskittyä. Mutta nämä pissiksethän tulevakin vaan näyttäytymään kaikelle kansalle, huomiota pitää saada aina ja kaikkialla. 

Huvittavinta tuossa oli se pimu, joka kertoo että kyllä se hänenkin neljän euron kahvikuppi auttaa kahvilan pitäjää pysymään leivässä. Not. 

Samaa mietin. Kohta 5v tehnyt etätöitä ja nimenomaan kodin rauhassa on helpoin keskittyä juuri siihen mitä on tekemässä. Tulisin hulluksi vartissa, jos pitäisi jossain kahvilassa tehdä töitä.

Tuokin on minusta vain trendi-ilmiö. Tullaan esittelemään itseään ja kalliita läppäreitä ja muita laitteita julkiselle paikalle. Trendikkäästi juodaan joku latte ja kuvataan someen #opiskelemassa. 

Vierailija
146/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia nuorten ihmisten elämää jossa nautitaan elämästä ja ollaan sosiaalisissa paikoissa. Se on jo ihan mielenterveysteko että mennään kahviloihin ja ravintoloihin joka päivä, se luo yhteisöllisyyttä kun aikaa vietetään ihmisten keskellä puheensorinassa. Kotona istuminen ei tee hyvää nuorille, ei myöskään vanhemmille ihmisille. Kummallinen ajatustapa että kotona on ihmisen paras paikka istuskella tai pahimmassa tapauksessa maata sohvalla.

Siellä kahvilassa voi piipahtaa nauttimassa lattensa ja sitten niin sanotusti suksia vi ttuun. Haloo nyt. Ei ole mikään mielenterveysteko kusta yrittäjän muroihin.

Vierailija
147/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilan pöytien valtaaminen opiskeluun tai työntekoon kahvin hinnalla on todella hanurista.

Aikoinaan kahvilayrittäjänä pidin huolen ettei läppäriväki istunut liian pitkään ilman lisäostoja.

Työtä tai opiskelua oli pahimmillaan tunteja kahvin hinnalla.

Muita ostavia asiakkaita, myös opiskelijoita, riitti yllin kyllin kun tieto nihkeästä suhtautumisestani levisi läheiselle

kampukselle.

Vierailija
148/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan opiskeltiin yliopistojen ja kirjastojen lukusaleissa, eikö sellaisia ole enää?

Vierailija
149/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä. Onneksi voi äänestää jaloilla. Kahvilan yrittäjät varmastikkin sitten nauttivat. 😊

Vierailija
150/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua parkaa. Ehdota kahvilanpitäjälle että värikoodaa pöydät kahvin ostajille ja teille paremmille asiakkaille erikseen.

Eipä ne kyllä kahvilayrittäjälle rahaa tuo kun istuvat toista tuntia yhden kupin kanssa vieden potentiaalisilta asiakkailta paikkoja. Itsekkäitä tollaset ihmiset.

Vierailija
151/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töitä niillä nuorisolla on siellä omassa kopissaan, joka häiritsee niitä niin paljon? Mutta meluava kahvila ei sitten häiritse?

Vierailija
152/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa olen nähnyt monessa paikassa nykyaikaan sopeutetun kyltin: "No kids, no dogs, no football colours, no laptops". Tuolla hoituu aika moni asia.

Vierailija
153/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ollut opiskeluaikana eikä työelämän alettuakaan varaa päivittäisiin erikoiskahveihin - nyt keski-iässä kyseenalaistan tosi nopeasti kahvilassa kannattaako mennä/ostaa mitään jos ei ole tilaa. Hain Fazerilta muutaman kympin edestä pullaa ja päätinkin nauttia latten paikan päällä oikeasta kupista, menin jonkun läppäritytön pöytään toteamalla vain tässä varmaan on tilaa ja perässäni jonottanut nainen vauvansa kanssa liittyi myös samaan pöytään. Meillä oli mukava keskustelu kunnes piti lähteä n. 15min jälkeen, läppärityttö ei sanonut sanaakaan 😂

20€/h tms ekan tunnin jälkeen kohtuullista pöydän valtaamisesta, toki voihan sen arvosta ostaa myös tuotteita mukaan vaikka iltapalaksi. Vuokrattavia, yhteisöllisiä etätyöpaikkoja on jollei koti, koulu tai kirjasto miellytä - juuri kukaan ei taida enää asua soluasunnossa eli rauha kotonakin.

Vierailija
154/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten opiskelijoilla on varaa kalliiseen latteen kahvilassa? Vanhemmatko ne maksavat?

Vierailija
155/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijoilla tuntuu olevan löysää aikaa kahviloissa istuskeluun. Kuitenkin valittavat stressistä ja uupumuksesta. Outoa.

Vierailija
156/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijoilla tuntuu olevan löysää aikaa kahviloissa istuskeluun. Kuitenkin valittavat stressistä ja uupumuksesta. Outoa.

Luitko juttua?

Vierailija
157/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä, muut sopeutukoot. 

Vierailija
158/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kaupungissa teillä on käynyt näin? että lempikahvilassa on alkanut olemaan tälläistä, onko nämä kauppakeskuksen kahviloita espresso house jne.. 

Vierailija
159/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääpä Selloon yhteen kahvilaan niinsiellä ei joutavat maleksi.

Vierailija
160/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan opiskeltiin yliopistojen ja kirjastojen lukusaleissa, eikö sellaisia ole enää?

Siellä ei olla näytillä.