IS: Opiskelijoiden tapa ärsyttää monia kahviloissa näin nuoret naiset puolustautuvat
Olen itse monesti käynyt kahvilassa, jossa se on aivan täynnä näitä opiskelijoita, jotka ostavat kahvin, vievät kaiken tilan ja istuskelevat kännyköillä ja tietokoneiden kanssa. Ei ollut viime käynnillä ollenkaan kivaa, kun olin suosikki kahvilassa syömässä lounasta, ja opiskelijat olivat vieneet kaikki ikkuna ja rauhalliset paikat, ja jäljellä oli vain yksi pöytä jäljellä ulko oven ja wc oven välissä. Samaan aikaan ne opiskelijat olivat ostaneet juuri sen yhden kahvin tai teen, ja vieneet kaiken tilan. Moni oli jopa kaksi tuntia, kun näin heidät mennessäni kahvilan ohi ulkopuolelta. Kahviloiden on ihan turha valittaa, että ei ole maksavia asiakkaita, kun kaikki opiskelijat vievät tilat. Itse ainakin lopetin käyntini omassa vakkari paikassani.
Kommentit (723)
En halua, että kukaan ventovieras tulee samaan pöytään kanssani, jos käyn yksin kahvilassa. MIkä painajainen! Haluan nauttia omasta rauhasta ja pöydästä. Terveisin täti.
Luoja mitä klooneja nuo nuoret naiset ovat. Kun olet nähnyt yhden, olet nähnyt ne kaikki. Pakko päästä esittelemään itseään ja tekoripsiään ja macin läppäriään sinne trendikahvilaan hei, ei voi olla kotona, ei siis vaan voi olla kotona!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävää porukkaa. Viimeksi kun kävin kahvilassa niin siellä joku vastaili työpuhelimeensa, joka pirisi vähän väliä (äänet tietysti päällä). Jos paikkakunnalla on kahvila, niin sieltä löytyy vähintään myös kirjasto tai jopa maksuttomia etätyötiloja, joihin nämä "en saa kotona mitään aikaiseksi" -ihmiset voi mennä läppäreineen.
Kerro meille tietämättömille mistä näitä maksuttomia etätyötiloja löytyy niin voimme niitä hyödyntää emmekä häiritse sinua kahviloissa.
No, ota itse selvää.
Miksi? Voin opiskella kahviloissa kuten tähänkin saakka sen sijaan että kaivelisin olemattomia etätyötiloja. Yhden tällaisen tilan tiedän mutta se on aina täynnä ja tuolit sekä pöydät ovat niin epämukavan näköiset että tuskin siellä työskentelisin jos sattuisikin vapaata olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Lasten kanssa on hyvä häätää näitä ulos. Menee viereiseen pöytään ja katsoo kauanko jaksavat kuunella taaperon "ÄGGÄ GGGGÄ GÄÄGGÄÄ" huutelua samalla,kun pieni käsi hakkaa nokkamukia pöytään.Yleensä vartissa poistuvat kirouksia mutisten.
Tässä kohtaa olen kerrankin teidän mammojen puolellla, vaikka yleensä vältän myös teitä (ja toukkianne) kun ruttoa.
Sama kokemus, vaikka olen siis itsekin opiskelija. En tosin kahviloissa opiskeleva. Kahvilan pitäjän kannattaisi varata jokin tila näille jotka tulevat tekemään töitä tai opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkulainen sanoo tuovansa yhden kahvikupin verran rahaa ja istuu tuntikausia. Montakohan kuppia ehtisi muut juoda ja tuoda lisää rahaa, jos yksi ei valloittaisi paikkaa moneksi tunniksi yhden kupin hinnalla?
Onko Suomessa oikeasti kahviloita, joiden käyttöaste on 100 %? Muussa tapauksessahan tuosta ei haittaa ole. Ihmetyttääkin, että mikäli asiakkaita olisi tulossa noin paljon lisää ja ainut ongelma on vapaiden pöytien puute, niin miksi kahvila ei laajenna tai avaa toista toimipistettä?
Siis mitä helvettiä? :D Ongelma on se että ihmiset varaavat paikat tunneiksi käyttämättä rahaa miltei lainkaan, ja sinun mielestäsi kyse on asiakasryntäyksestä ja kahvilan pitäisi vielä laajentaa toimintaansa? Millä rahalla rakennetaan viereen se isompi kuppila jonka asiakkaat eivät edelleenkään maksa oleskeluaan pöydässä?
Vierailija kirjoitti:
Lappu vaan seinälle: istumarajoitus 30 min. / kahvi.
Äänekäs piippari pöytään, joka ilmoittaa, kun on aika käytetty ja aika lähteä.
Sama juttu! Olin menossa tuttuun paikkaan lounaalle, mutta kaikki pöydät olivat varattuja opiskelijoille tms, jotka työskentelivät muki vierellään. Liki kaikissa pöydissä oli myös asettauduttu siihen tapaan, että niihin oli ulkopuolisen mahdotonta tuppautua. Eli yhdessä tuolissa istuttiin, toisessa oli laukku, kolmannessa takki. Niinpä minulle ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin kääntyä kannoillani ja hakeutua muualle lounastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Joillain suomalaisilla on outo ajattelumaailma. Yksityisen yrityksen toimitilat ovat ikään kuin vapaata riistaa ja on ihmisoikeus saada olla siellä ja tehdä mitä haluaa. Näin ei luonnollisesti oikeasti ole. Ja vaikka opiskelijat häädettäisiinkin kahvilasta notkumasta, niin ei sitä ilkeyttään yrittäjä tekisi. Mutta kun sillä yrittäjällä on vuokra, sähkö, henkilöstö ja niin edelleen mitkä kaikki pitää maksaa. Sitä että yksi asiakas vie tilan sieltä tuntikausiksi, ei korvaa se että ostaa kahvin kanssa kroisantin. Niitä kahveja ja kroisantteja pitäisi laskennallisesti käydä ostamassa 0,5-1h välein, että se vastaisi normaalia asiakasvirtaa.
Avaatko nyt vielä sen kohdan, jossa joku puhui ihmisoikeuksista vai keksitkö ihan itse?
Kerrotko vielä, kuinka suuri osa kahviloiden liikevaihdosta häviäisi, jos kaikki yli tunnin asiakaspaikkaa vievät jättäisivät menemättä kahviloihin ja parantaisiko vai heikentäisikö tämä kahviloiden kannattavuutta. Ja ei, tähän ei riitä vastaukseksi, että kerran en mahtunut.
Junassa ruuhka-aikaan ravintolan pöydät läppärin ja kahvin kanssa valtaavat eivät ole nuoria vaan keski-ikäisiä työssäkäyviä, sekä naisia että miehiä. Ilmeisesti heidän työnsä on tärkeämpää kuin ravintolan asiakkaiden ruokailu. Ruoka pitää viedä omalle paikalle koska ravintola on täynnä läppärillä töitä tekeviä joiden takki ja laukku tarvitsee myös oman paikan pöydästä.
Sitähän voi sanoa kassalla ennen ostospäätöstä, että voisin ostaa kahvin ja jotain muuta, jos pääsen istumaan pöydän ääreen. Jos henkilökunta ei tämän perusteella mene patistelemaan noita monen tunnin istuskelijoita pois, niin aina voi mennä muualle. Jos kaikki tekisivät näin, niin tilaa alkaisi löytyä.
Siinä ei ole mitään pahaa, jos joku viettää aikaa puolityhjässä paikassa ja tuskin se kahvilan pitäjääkään haittaa, mutta ruuhkaisempana aikana jokaisella pitäisi olla sen verran pelisilmää, ettei tee tuollaista. Itse yrittäjänä patistaisin tuollaiset ulos, jos se häiritsee maksavia asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teidän kahvilassa ole vippiasiakkaita? Meillä vipit eli kalliita pullia ostavat saavat ajaa ei-vipit pois pöydästä. Tuntuu hyvältä kun voi sanoa nuorelle opiskelijalle "mene pois köyhimys, minä tulen tähän nyt". Päivän piristys hetki.
Kun ei ole mitään muuta millä voi päteä niin pädetään jo pullan ostamisella... 😂
Vierailija kirjoitti:
Luoja mitä klooneja nuo nuoret naiset ovat. Kun olet nähnyt yhden, olet nähnyt ne kaikki. Pakko päästä esittelemään itseään ja tekoripsiään ja macin läppäriään sinne trendikahvilaan hei, ei voi olla kotona, ei siis vaan voi olla kotona!!
Tämä nyt on siten jo ihan puhtaasti nuorten naisten mollaamista. Kuule, ne nuoret naiset eivät näytä yhtää miltään sinun takiasi. Lopeta tuijottaminen ja pysy kotona.
Vierailija kirjoitti:
Lasten kanssa on hyvä häätää näitä ulos. Menee viereiseen pöytään ja katsoo kauanko jaksavat kuunella taaperon "ÄGGÄ GGGGÄ GÄÄGGÄÄ" huutelua samalla,kun pieni käsi hakkaa nokkamukia pöytään.Yleensä vartissa poistuvat kirouksia mutisten.
Kenen TAAPERO jokeltelee kuin pikkuvauva..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä parempi on mennä samaan pöytään
Raottakaa vielä vähän paskavaipan lahjetta samalla, niin tyhjenee loppukin kahvila :D
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu! Olin menossa tuttuun paikkaan lounaalle, mutta kaikki pöydät olivat varattuja opiskelijoille tms, jotka työskentelivät muki vierellään. Liki kaikissa pöydissä oli myös asettauduttu siihen tapaan, että niihin oli ulkopuolisen mahdotonta tuppautua. Eli yhdessä tuolissa istuttiin, toisessa oli laukku, kolmannessa takki. Niinpä minulle ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin kääntyä kannoillani ja hakeutua muualle lounastamaan.
Jos kahviloissa ei käy muita kuin opiskelijoita yhden kahvin tilauksella niin tuskin kahvilalla kovin pitkään on varaa jatkaa toimintaansa.
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua parkaa. Ehdota kahvilanpitäjälle että värikoodaa pöydät kahvin ostajille ja teille paremmille asiakkaille erikseen.
Kyllähän kahvilanpitäjän näkökulmasta 20€ maksava asiakas joka viipyy 30min on kannattavampi asiakas kuin 2€ maksava asiakas joka viipyy 2€.
Vai kuvittelitko että kahvilanpitäjä hyvää hyvyyttään ylläpitää ilmaisia oleskelutiloja joissa voi kupeksia tuntikaupalla?
Vierailija kirjoitti:
Junassa ruuhka-aikaan ravintolan pöydät läppärin ja kahvin kanssa valtaavat eivät ole nuoria vaan keski-ikäisiä työssäkäyviä, sekä naisia että miehiä. Ilmeisesti heidän työnsä on tärkeämpää kuin ravintolan asiakkaiden ruokailu. Ruoka pitää viedä omalle paikalle koska ravintola on täynnä läppärillä töitä tekeviä joiden takki ja laukku tarvitsee myös oman paikan pöydästä.
Minä menen kyllä tuossa tilanteessa pöytään ja pyydän siirtämään takin tai laukun, jos tilaa ei ole muuten. Pyydän vaikka henkilökunnan paikalle tarvittaessa. Ärsyttää tuollaiset itsekkäät typerykset.
Missä oli?
Olen nuori nainen itsekin mutta osaan käyttäytyä.