Kaveri ehdottaa aina kahvittelua minun luonani
Olen sanonut, että olisi kiva käydä sielläkin vaihteeksi kylässä, mutta aina kun ollaan yhteydessä tulee silti sieltä ehdotus, että hän tulee mieluusti tänne kahville.
Ei ole mielestäni hyvien tapojen mukaista kutsua itse itseään toisten luokse kylään ja tulla joka kerran tyhjin käsin. Nykyään tapaamisen ovat harventuneet, kun ei kiinnosta toistuvasti olla se joka hoitaa kestityksen.
Onko muilla tällaista ystävyys - tai kaverisuhteessa?
Kommentit (87)
Ap siis tuttuun tyyliin teki
sekä aloituksen että
80 prossaa kommenteista.
Onhan hän porvooismin
eliittiä, alansa
huippuammattilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ystävä, joka kutsuu itsensä parikolme kertaa vuodessa aina neljäksi päiväksi meille, mutta ei koskaan luokseen. Asutaan kaukana toisistamme.
Hän on nykyään jättänyt kotinsa aivan siivottomaksi hamsterityyliin. Esim. lattioilla on tavaraa niin, että siellä joutuu hyppimään paistinpannujen ja vaatteiden yli. On laittanut kuvia ja videon ja olen tietty komentanut hyvällä siivoamaan. En sinne haluakaan kylään.
Ongelma on se, että kun tulee, ei osta ruokaa eikä osallistu ruoanlaittoon tai tiskaamiseen ym. Pitää minua ja miestäni palvelijoinaan. Lisäksi pelottaa, että tuo jotain elukoita tullessaan, kun ei ole kovin hygieeninen edes henkilökohtaisesti ja on siivonnut vessansakin kuulemma vuosi sitten. Aina saa patistaa suihkuun.
Saa nähdä, mitä tästäkin tulee, kun tilanne ei vaan muutu, vaikka kumpikin tietää, missä mennään.
Kuulostaa m
Olen ehdottanut tätäkin. Hän torppaa sillä, että johtuu ilkeistä sukulaisista ja joku työkaveri komppaa. Tunnen taustat niin hyvin, että ei läpäise eli tarvisi kyllä keskusteluapua joltain muulta kuin minulta, kun ei usko.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vuosien ajan kaveri joka ei ilmoittanut tulostaan puhelimella tai muilla viestimillä, tuli vain ovikelloa soittelemaan, usein peräkkäisinäkin iltoina. "Kun ei ollut mitään tekemistä" hän perusteli jos mitään perusteli. Onneksi muuttanut paikkakuntaa.
Sulla oli siis kaveri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ystävä, joka kutsuu itsensä parikolme kertaa vuodessa aina neljäksi päiväksi meille, mutta ei koskaan luokseen. Asutaan kaukana toisistamme.
Hän on nykyään jättänyt kotinsa aivan siivottomaksi hamsterityyliin. Esim. lattioilla on tavaraa niin, että siellä joutuu hyppimään paistinpannujen ja vaatteiden yli. On laittanut kuvia ja videon ja olen tietty komentanut hyvällä siivoamaan. En sinne haluakaan kylään.
Ongelma on se, että kun tulee, ei osta ruokaa eikä osallistu ruoanlaittoon tai tiskaamiseen ym. Pitää minua ja miestäni palvelijoinaan. Lisäksi pelottaa, että tuo jotain elukoita tullessaan, kun ei ole kovin hygieeninen edes henkilökohtaisesti ja on siivonnut vessansakin kuulemma vuosi sitten. Aina saa patistaa suihkuun.
Saa nähdä, mitä tästäkin tulee, kun tilanne ei vaan muutu, vaikka kumpikin tietää, missä mennään.
Semmoisia n
Jos ei usko, niin ei usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa m
Aikuista ihmistä ei voi sinne lääkäriin kaveri pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap siis tuttuun tyyliin teki
sekä aloituksen että
80 prossaa kommenteista.
Onhan hän porvooismin
eliittiä, alansa
huippuammattilainen.
Eikö sinulla ole mitään muuta elämää kuin tämän palstan seuraaminen? Tällaiset henkilöt ovat hyvin surullisen oloisia joiden elämän sisältö on ollut joka tunti viimeiset parikymmentä vuotta käydä laskemassa kuinka monta kertaa sinä aikana on jostain aiheesta palstalla keskusteltu. Vielä kummallisempaa on kuvitella, että joku muu viettäisi palstalla yhtä paljon aikaa ja kirjoittajan olisivat joka kerran samoja ihmisiä.
Mä olen ekan kommenttini
vauva.fi:llä
kirjoittanut 18.5. 2024.
Sitten musta yhtäkkiä
tuli The Ee, vaikka kuinka
kuljin jätesäkki päällä. Lol.
Niin se hengen valo vaan loistaa,
ei mahda mitään.
Menee miten menee. paras ystäväni on käynyt luonani kerran 10v aikana. Minä käyn hänen luonaan kerran vuodessa. Välimatka 500km. Ei haittaa minua, joskin jos en mene sinne niin emme näe varmaankaan ikinä enää.
Pari kaveria käy aina minun luonani. Nämä ovat sellaisia jotka soittavat että olenko kotona jos tulisi kahville. Ei haittaa ollenkaan, he asuvat kerrostaloissa ja mukavampihan se on meillä kesäisin kahvitella kauniilla pihalla auringonpaisteessa.
Yksi kaveri on hankala, peruu itse ehdottamiaan tapaamisia 90%. Ja aina silloin kun olisi ollut tulossa minun luokseni. Viime kesänä kävin heillä, ja päätin että seuraava kerta on luonani, ja jos se perutaan ikuisesti niin sitten vain emme näe enää koskaan. Hänellä on melko uusi mutta pieni rt-asunto, eikä pihaa ollenkaan. Keittiö ja olkkari on samaa tilaa ja muutaman vuoden ikäinen lapsi on aina kotona kun menen kylään. Koko tapaaminen menee siihen että tuo lapsi on keskiössä, ja koska kahvittelutila on pieni niin mitään lapselle sopimatonta ei voi puhua kun se kuulee kaiken.
kolmesti kaveri on kutsunut itsensä kylään luokseni viime kesän jälkeen mutta perunut joka kerta. Saa nähdä näemmekö enää 😁
Vien aina tuomista, ja meille tullessa on aina jotain kahvin kanssa.
Sanot vain että nyt tehdäänkin niin päin että minä tulenkin sinne sinun luoksesi!
Kotirauhan häirintä on rikos. Siitä ei ole kahta sanaa. Loisille pitää laittaa rajat.
Eeva Kilven runosta:
"Ei pidä päästää kotiinsa ihmistä, jolla on paha silmä"
Vierailija kirjoitti:
Sanot vain että nyt tehdäänkin niin päin että minä tulenkin sinne sinun luoksesi!
Tulee selittelyä että hän nyt muutenkin liikkuu siellä päin ja olisi niin helppoa tulla meille jne. jne. Eikä ole mitään tarjottavaa jne. Sitten sitä jotenkin väsähtää tällaiseen ja yhteydenpito tuppaa nykyään jäämään kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Menee miten menee. paras ystäväni on käynyt luonani kerran 10v aikana. Minä käyn hänen luonaan kerran vuodessa. Välimatka 500km. Ei haittaa minua, joskin jos en mene sinne niin emme näe varmaankaan ikinä enää.
Pari kaveria käy aina minun luonani. Nämä ovat sellaisia jotka soittavat että olenko kotona jos tulisi kahville. Ei haittaa ollenkaan, he asuvat kerrostaloissa ja mukavampihan se on meillä kesäisin kahvitella kauniilla pihalla auringonpaisteessa.
Yksi kaveri on hankala, peruu itse ehdottamiaan tapaamisia 90%. Ja aina silloin kun olisi ollut tulossa minun luokseni. Viime kesänä kävin heillä, ja päätin että seuraava kerta on luonani, ja jos se perutaan ikuisesti niin sitten vain emme näe enää koskaan. Hänellä on melko uusi mutta pieni rt-asunto, eikä pihaa ollenkaan. Keittiö ja olkkari on samaa tilaa ja muutaman vuoden ikäinen lapsi on aina kotona kun menen kylään. Koko tapaaminen menee siihen että tuo lapsi on keskiö
Miksi sinä reissaat yksipuolisesti aina sinne?
En ehdi, jaksa enkä oikein pystykään pienten lasten kanssa kyläillä.
Olen toitottanut kaikille, että meille saa tulla milloin vain. Eikä todellakaan tarvitse tuoda tuliaisia. Ihanaa nähdä ihmisiä, ja lapsetkin käyttäytyvät paremmin kun on vieraita.
Pullan hinta ei ole tullut mieleenikään.
Vierailija kirjoitti:
En ehdi, jaksa enkä oikein pystykään pienten lasten kanssa kyläillä.
Olen toitottanut kaikille, että meille saa tulla milloin vain. Eikä todellakaan tarvitse tuoda tuliaisia. Ihanaa nähdä ihmisiä, ja lapsetkin käyttäytyvät paremmin kun on vieraita.
Pullan hinta ei ole tullut mieleenikään.
Hyvä sinä. Jos perheessä on kaksi vanhempaa, niin voi tuntua toisinaan ihan kivalta päästä joskus ilman lapsia käymään jossakin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kahvi kallista :'D
On, on. Kannattaa siksi toistuvasti järjestää itsensä muiden luokse juomaan sitä ja jättää ehdotukset vastavierailusta huomiotta. Säästö se on pienikin säästö.
Ei ole pakko suostua. Pidä muutaman kuukauden tauko. Voit sanoa että sit ei tavata jos et voi käydä hänen luona joka toinen kerta.
Semmoisia ne Porvoon kaupungin vuokratalokohteet, juu.