Kaveri ehdottaa aina kahvittelua minun luonani
Olen sanonut, että olisi kiva käydä sielläkin vaihteeksi kylässä, mutta aina kun ollaan yhteydessä tulee silti sieltä ehdotus, että hän tulee mieluusti tänne kahville.
Ei ole mielestäni hyvien tapojen mukaista kutsua itse itseään toisten luokse kylään ja tulla joka kerran tyhjin käsin. Nykyään tapaamisen ovat harventuneet, kun ei kiinnosta toistuvasti olla se joka hoitaa kestityksen.
Onko muilla tällaista ystävyys - tai kaverisuhteessa?
Kommentit (87)
Tuttua, valitettavasti. En tiedä koska pystyn sanomaan että koska minä voin tulla. Erään kohdalla varoihini nähden hankalaa kun olen luonteeltani sellainen että tarjottavaa hankin, yhdelle pitää olla kluteenitonta, toiselle laktoositonta ja yhdellä diabetes ja eräällä ne kaikki.Kyllä minäkin haluaisin vastavuoroisuutta. Ja eräät ei edes kysy voiko tulla, sanoo vain että tulemme.
Vierailija kirjoitti:
Kun hän ehdottaa, että tapaatte sinun kodissasi, ehdota, että hän toisi kahvileivät tullessaan.
Jos ajattelet, että on epäkohteliasta pyytää toista tuomaan "tuliaisia", niin tuossa tapauksessa ei ole kyse tuliaisista vaan yhteisen kahvihetken järjestämisestä nyyttäreinä.
Meillä on yleensä tupa täynnä väkeä, kaverin luona olisi rauhallista. Mutta tällaista rauhallista kahvittelua ei ole, kun nähdään aina täällä missä on vähemmän tilaakin.
Totta, tyhjin käsin jatkuvasti kyläily on huonoa käytöstä.
Mun sisko on joka lomalla tulossa meille pariksi yöksi että pääsevät reissuun. Meitä ei kutsu heille ikinä. Sanoin että me tullaan teille ensi lomalla niin ei käy. Enää ei käy meillekään :)
"Mulla ei valitettavasti ole mitään kahvin kanssa, mutta tervetuloa silti!" olisi minun vastaukseni. Itse juon muutenkin kahvini ilman mitään pullia ja keksejä, eikä meillä tosiaan yleensä mitään tarjottavaa olekaan, kun ei niitä kukaan syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieleeni tulee voisiko ystävälläsi olla kotihäpeää? Esimerkiksi piilossa pysyvä mielenterveyden haasteet saattavat äkkiä vaikuttaa huomattavasti kodin siisteyteen.
Kotihäpeäkö pakottaa tulemaan tyhjin käsin vierailulle
Kunhan tuli mieleen tämä näkökulma kyläily paikasta, mutta tyhjin käsin saapuminen toistuvasti on huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Hanki olkaimet.
Osta olkaimet, hanki henkselit.
Suomalainen ei kyllä muuta tee kuin kyttää ettei joku muu vain saa, tai ettei itse joudu antamaan. Kaverikin lähetetään mieluummin yön selkään ettei vain tule annettua kyytiä koska sitten ei ole puntit tasan, ja ajattele nyt kahvia ja syötävää! Ansaitsette kaikki olla yksinänne. Ihan oikeasti yhden yhtä kaveria ei peikot tartte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki olkaimet.
Osta olkaimet, hanki henkselit.
Jees poks holirei.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen ei kyllä muuta tee kuin kyttää ettei joku muu vain saa, tai ettei itse joudu antamaan. Kaverikin lähetetään mieluummin yön selkään ettei vain tule annettua kyytiä koska sitten ei ole puntit tasan, ja ajattele nyt kahvia ja syötävää! Ansaitsette kaikki olla yksinänne. Ihan oikeasti yhden yhtä kaveria ei peikot tartte.
Oletko sinä sellainen ihminen, joka on toistuvasti lähinnä taakka ystävillesi? Ei sellaista kaveria kukaan kaipaa.
Ei ole tyylikästä mennä
vieraisille tyhjin käsin.
Aina mukaan leivokset
vähintään. Kotihäpeä;
hyvä kommentti, tämä
voi olla monella.
Vierailija kirjoitti:
Ei punttien tarvitse olla jetsulleen tasan, mutta jonkinlaista vastavuoroisuutta kyllä monesti odotetaan. Ei lokkeilua tarvitse hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä sellainen ihminen, joka on toistuvasti lähinnä taakka ystävillesi? Ei sellaista kaveria kukaan kaipaa.
En todellakaan, vaan se joka antaa kengätkin jalastaan. Ja silti joku vahtii pullanmurusiaan katkerana.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tyylikästä mennä
vieraisille tyhjin käsin.
Aina mukaan leivokset
vähintään. Kotihäpeä;
hyvä kommentti, tämä
voi olla monella.
Ihan samalla lailla siellä toisessakin paikassa joudutaan yleensä vähän siivoamaan ennen vieraiden tuloa. Ei ole reilua, että aina sama tyyppi joutuu hoitamaan kahvitteluihin valmistautumisen sen takia, jos toista ei vain huvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei punttien tarvitse olla jetsulleen tasan, mutta jonkinlaista vastavuoroisuutta kyllä monesti odotetaan. Ei lokkeilua tarvitse hyväksyä.
Ja kaikki jotka on sinun dominoja syöneet on sitten lokkeja. Kullastako ne itse leivoit? Vai hait S-marketin alesta ja seisotit kaapissa kuukausia, ehkä jopa vuoden? Tiedätkö mitä edes oikea lokkeilu on? Kuten sanottu, kavereita ei mörrimöykyt tartte ensimmäistäkään. Sit ei tarvii kahviakaan keittää muuta kuin omalle pihipepulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki jotka on sinun dominoja syöneet on sitten lokkeja. Kullastako ne itse leivoit? Vai hait S-marketin alesta ja seisotit kaapissa kuukausia, ehkä jopa vuoden? Tiedätkö mitä edes oikea lokkeilu on? Kuten sanottu, kavereita ei mörrimöykyt tartte ensimmäistäkään. Sit ei tarvii kahviakaan keittää muuta kuin omalle pihipe
Mitähän sinä olet muille tarjonnut herttaisen seurasi lisäksi?
Kaikki ratkeaa sillä että kerrotte niille kavereillenne että ette arvosta heitä sen vertaa että majaanne sopii tulla. Varmana pysyvät poissa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ratkeaa sillä että kerrotte niille kavereillenne että ette arvosta heitä sen vertaa että majaanne sopii tulla. Varmana pysyvät poissa.
Miten tämä mielestäsi eroaa kaverin toiminnasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki jotka on sinun dominoja syöneet on sitten lokkeja. Kullastako ne itse leivoit? Vai hait S-marketin alesta ja seisotit kaapissa kuukausia, ehkä jopa vuoden? Tiedätkö mitä edes oikea lokkeilu on? Kuten sanottu, kavereita ei mörrimöykyt tartte ensimmäistäkään. Sit ei tarvii kahviakaan keittää muuta kuin omalle pihipe
Sinulle on taidettu tarjota vain ärrinmurrin keksiä.
Kun hän ehdottaa, että tapaatte sinun kodissasi, ehdota, että hän toisi kahvileivät tullessaan.
Jos ajattelet, että on epäkohteliasta pyytää toista tuomaan "tuliaisia", niin tuossa tapauksessa ei ole kyse tuliaisista vaan yhteisen kahvihetken järjestämisestä nyyttäreinä.