Onko meillä varaa kolmanteen???
Onko muita mietittänyt tämä asia? Meillä jo ennestään kaksi ihanaa lasta tyttö ja poika! Nyt mieli tekisi taas vauvaa! Toki mietin muutakin kuin rahaa kuten, miten yleensä jaksaa kolmen pienen kanssa kun eka vasta kuitenkin 7v mutta, toisaalta jo melko omatoiminen ja pärjää yksinkin! Toinen poika 3v ja kivat uhmat meneillään, miten niiden laita, jaksaako? Tottahan se on että, kyllä sitä jaksaa kun pakko on! Kotona olis kiva olla ja käydä kerhoissa muita mammoja kattomassa mutta, noi lainat ja menot hirvittää!! Miten olette pärjänneet? Törkeetä kun yli 3v ei saa enää mitään, 50e ei paljon lämmitä!!
Kommentoikaa!
Ihanaa ODOTUKSEN kevättä kaikille mammoille ja isillekkin :-)
Riippuu varmaan paljolti omista arvoista ja asenteista onko varaa kolmanteen lapseen.
Minulla (meillä) on kolme pientä alle 5vuotiasta tyttöä. Esikoinen on 4v4kk, kakkonen 3v3kk ja kuopusvauvamme on 2kk. ja silti vaan vauvakuumetta pukkaa. Meillä kaikki lapset olleet vauva-aikana ja vanhempinakin helppohoitoisia ja " kilttejä" . Tosin tuo vajaan 13kk ikäero esikoisen ja keskimmäisen välissä oli melkoinenn haaste äidille. Niistä ajoista olen kovasti kasvanut äitinä ja vanhempana. Nyt arki kahden leikki-ikäisen ja vauvan kanssa tuntuu tosi helpolta,ja siksikin varmasti tämä vauvakuume nostaa päätään. Olisi vain ihana olla lasten kanssa kotona ja touhuta kaikenlaista,ei tarvitsis aamulla olla lähössä lapsia kiikuttamaan hoitoon taikka töihin,tosin mulla ei ookkaan sitä työpaikkaa..
Meillä ainakin on rahallisesti menny hyvin. Lainoja on,mutta ne on miehen firman nimissä eivätkä mene mun tuloista. Joka kuukausi jää jotain säästöönkin pahanpäivän varalle.