Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja kivulias vatsa, onko normaalia?

Vierailija
08.03.2007 |

Odotan toista lastani ja alavatsani on " jatkuvasti" kipeä.

Vatsaa pistelee ja polttaa ja tulee kammottavia pahanolon aaltoja ja välillä oikein teräviä kipuja, ihan kuin olisi synnytys alkamassa (EI mahdollista, viikkoja 6 vasta).

Onko tämä normaalia, vai keskenmenon alku vai mitä?

Ensimmäisessä raskaudessani ei ollut mitään tälläisiä oireita.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahanolon aallot ovat ihan normaalia. Samoin nuo kivuliaat tuntemukset. Kivun määrästä on vaikea sanoa, kun se ja toisalta kivun kokeminen on niin yksilöllistä.

Minulla ainakin rv 8 keskenmeno alkoi ihan suttuvuodolla, joka muuttui verisemmäksi. Kivut (kuin pahan kk-kivut) alkoivasta vasta pari päivä sutun alkamisesta.

Oli miten oli, tuossa vaiheessa asiaan ei voi vaikuttaa itse ja jos menee kesken, siihen on yleensä hyvä syy. Eli ainoa mitä voit tehdä on yrittää jaksaa ja olla stressaamatta. jos asia vaivaa kovasti, voit käydä (yksityisellä) ultrassa, rv 6 pitäisi alkaa näkyä jo syke tms.

Vierailija
2/3 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alavatsan vihlonnasta. Ja juuri taisi olla samanlaiset viikot, kuitenkin ennen ensimmäistä neuvola käyntiä...

Yksi ilta oli niin kovat kivut, että en tahtonut päästä sängystä ylos joten menimme terveyskeskukseen ja sieltä lähettivät vielä ensiapuun. Ensiavussa ultrattiin ja todettiin, että kaikki hyvin masussa ja annettiin kipulääkettä.

Oli pelottava kokemus, varsinkin kun kyseessä oli ensimmäinen lapsi ja muutenkin " ulkona " kaikesta. Olin aivan varma, että kaikki ei olisi kunnossa... mutta kivut loppuivat kuitenkin parissa viikossa ja lapsi syntyi ajallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vain yksi lapsi, mutta suunnilleen viikolla 5 alavatsa oli välillä niin kipeä, että piti käydä lattialle makaamaan, kun vihlonta yllätti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän