Mikä ala kannattaa opiskella kolmekymppisenä työttömänä, jotta voisin mahdollisimman nopeesti työllistyä?
Nyt kaikki vinkit kehiin, oon aloittanut uuden elämän. Vietin hyvän aikaa ilman mitään rutiineja elämässä + ja söin päihteitä. nyt vaan urheilen ja yritän miettiä että mille alalle työllistyisi parhaiten.
Kommentit (35)
Opettaja tai lähäri. Helppo päästä opiskelemaan.
Ei ainakaan insinööriksi kannata opiskella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja. Merkonomi. Näihin pääsee helposti ja työllistyy myös.
(Itse kävin 5kk merkonomin opintoja ja jäin työharjoittelupaikkaan töihin)
Mihin töihin merkonomi työllistyy?
Kaupat
Eikö se ole aika turhauttavaa opiskella 3 vuotta jotta pääsee kaupan kassalle istumaan? Siis työhön jonka osaa kuka tahansa pienen perehdytyksen jälkeen.
Enkö juuri kirjoittanut, että ekasta työharjoittelusta jäin vakituiseksi. En käynyt koulua loppuun. Ja en todellakaan tee kassaa :) alalla on paljon muutakin
Ei siellä kaupan takahuoneessa kovin montaa ihmistä tarvita. Hyllytys- ja v
En puhunut ruokakaupasta. Ihan toimistohommaa teen ja se on kaupan tiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sitä alaa mikä kiinnostaa ja yleisesti ottaen on suht hyvä työllisyystilanne.
Itse hain yliopistoon vasta kolmekymppisenä kun kuopus täytti 2 vuotta. Olin sitä ennen ollut lukion jälkeen pätkiä milloin missäkin hanttihommissa ja ison siivun lasten kanssa kotona. Jätin tietoisesti työnhaussa ikäni kertomatta ja hain niitä alan harjoittelupaikkoja, mitä muutkin opiskelijat. Työllistyin jo ekan opiskeluvuoden aikana, tein kaksi määräaikaista jaksoa putkeen harjoittelijana jonka jälkeen sain heti perään vakituisen harjoittelijapaikan jossa työskentelin osa-aikaisesti opintojen loppuun asti ja valmistuttuani viime vuonna jatkoin sitten uudella sopparilla koulutusta vastaavissa tehtävissä kokopäiväisenä.
Ikäni perään on kyselty oikeastaan vasta silloin, kun työkavereille on selvinnyt, että olen perheellinen. En tiedä olisiko sillä iällä ollut mitään merkitystä, mutta oma
Ei cv:hen mitään lukiojuttuja tule jos on korkeakoulututkinto. Ei siinä vaiheessa kyl kiinnosta työn antajaa mitkään lukiot
Valitettavasti ei ole mitään alaa, jolla taattu työpaikka.
Sotepuolella on yhtä aikaa pula sekä työntekijöistä että palkanmaksukyvystä. Siksipä porukkaa lomautettu ja rekrykiellot.
Maailma muuttuu nopsaan. Ehkä työllisyystilanne taas parantuuu... Tai sitten vain huononee.
Vierailija kirjoitti:
Tradenomiksi ei ainakaan kannata. Yritin muuttaa tilannettani opiskelemalla tradenomitutkinnon n. 40-vuotiaana, mutta jouduin lopettamaan opiskelut, koska ei tämän ikäinen saanut enää edes harjoittelupaikkaa, joka vaaditaan tutkinnon suorittamiseen. Palasin siis työttömyyteen vailla koulutusta ja tämä on tilanne jatkossakin. Kolmikymppisenä voi vielä olla mahdollisuuksia muuttaa asemaansa, mutta ei kannata aikailla. Viidenkin vuoden päästä voi tilanne olla jo toivoton.
Alasta tuo enemmän on kiinni kuin iästä. Minulla ei nelikymppisenä ollut mitään ongelmaa saada harjoittelupaikkaa ja työtä sote-alalta.
Hae paikkaa oppisopimuksella mielenkiintosi ratkaisee autoalalla ainakin työllistyt heti jos sinne suuntaat
Oletko katsonut rekrykoulutukset?
NykySuomessa ei mikään työllistä varmasti.
Häke päivystäjäksi on vuoden koulutus. Ei kivaa työtä, mutta varma paikka, jos pääset koulutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tradenomiksi ei ainakaan kannata. Yritin muuttaa tilannettani opiskelemalla tradenomitutkinnon n. 40-vuotiaana, mutta jouduin lopettamaan opiskelut, koska ei tämän ikäinen saanut enää edes harjoittelupaikkaa, joka vaaditaan tutkinnon suorittamiseen. Palasin siis työttömyyteen vailla koulutusta ja tämä on tilanne jatkossakin. Kolmikymppisenä voi vielä olla mahdollisuuksia muuttaa asemaansa, mutta ei kannata aikailla. Viidenkin vuoden päästä voi tilanne olla jo toivoton.
Alasta tuo enemmän on kiinni kuin iästä. Minulla ei nelikymppisenä ollut mitään ongelmaa saada harjoittelupaikkaa ja työtä sote-alalta.
Tietenkin on myös alasta kiinni. Aloilla joilla ei ole kysyntää ja kova kilpailu niin iäkkäämmät jätetään syrjään. Ymmärrän sen. Miksi kukaan ottaisi minua nelikymppistä harjoittelemaan, kun tarjolla on satoja parikymppisiä nuoria, joista voi mahdollisesti saada hyvää työvoimaa kymmeniksi vuosiksi.
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatuksen opettaja, pääkaupunkiseutu.
Näihinkö haluat narkin töihin?
Ei siellä kaupan takahuoneessa kovin montaa ihmistä tarvita. Hyllytys- ja varastopuoli taas on sellaista ettei siihen hommaan merkonomin tutkinto auta oikein mitenkään.