Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi haistan vanhan imelän maidon koko ajan?

Vierailija
24.02.2025 |

En tiedä mistä haju tulee. Lomaviikon jälkeen kotiin palatessa heitin päälle collegepaidan nojatuolin reunalta. Jo silloin haistoin jotain outoa. Aamulla laitoin pyykkiä pesuun ja kävin itsekin suihkussa ja sama kolme viikkoa sitten paidalle kaadettu maito löyhkää edelleen!! Vaatteet ovat puhtaat suoraan pyykkinarulta. 

Liittyykö vaihdevuosien? Voiko silloin haistaa kaikkea kummallista. Juuri nyt en pysty keneltäkään kysymään onko haju todellista vai vain omassa nenässä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen laittanut ruokia pussiin, mutta jääkaappipakastin päättää silti haista oksennukselle. Olen yrittänyt vaikka mitä niksiä ja se jatkuu. Kanoihin valmistaja laittaa jotain valkosipulia ja muuta maustetta, vaikka etsin ilman pahempia mausteita. Tulos on tässä. Jääkaapissa kosteudenpoisto ottaa hajut itseensä kaiketi myös.

Olet pakastanut jotakin ruokaa, jossa on mausteena liiallinen määrä jeeraa.

En tiedä mitä jeera on ja ihmettelen että joku eri päivinä hokee palstalla jeeraa.

Vierailija
22/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista että sinulla on harvinainen geenimutaatio joka parantaa hajuaistia äärimmäisen tarkaksi tavalliseen hajuaistiin verrattuna. 

Tämä muutos aiheuttaa sen että voit haistaa omasta virtsasta kaiken mitä olet syönyt/juonut sekä hiki haisee myös sille mitä olet syönyt.

Eivätkö kaikki haista näin? Olen kyllä tiennyt hajuaistini olevan tarkka, jopa ällöttävyyteen asti. Vältän tiettyjä ruoka-aineita sen vuoksi, että ne saavat hengityksen, hien tai virtsan haisemaan epämiellyttävältä. Pystyn myös haistamaan esim. toisten korkean verensokerin ja tulehdustilan julkisessa vessassa.

Asun tällä hetkellä kosteusvaurioisessa talossa. Vuokranantaja ja hänen sukulaisensa eivät haista mitään. Minä ja isäni, joka myös on ilmeisesti superhaistaja, olemme kumpikin bonganneet talosta samat ongelmakohdat. Pitäisiköhän alkaa homekoiraksi.

No ei todellakaan haista. Tässä sen huomaa kuinka ihmisen mieli toimii, kaikki ajatus perustuu siihen miten itse kokee maailman. Onneksi itse muistan miten haistoin ennen, en todellakaan erottanut hajuista mitään mitä olin syönyt. 

Tuo on harvinainen mutaatio kun se ei ole väliaikaista. Väliaikaisena voi johtua monesta asiasta mutta pysyvänä muutoksena se on aina geeneistä johtuvaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen laittanut ruokia pussiin, mutta jääkaappipakastin päättää silti haista oksennukselle. Olen yrittänyt vaikka mitä niksiä ja se jatkuu. Kanoihin valmistaja laittaa jotain valkosipulia ja muuta maustetta, vaikka etsin ilman pahempia mausteita. Tulos on tässä. Jääkaapissa kosteudenpoisto ottaa hajut itseensä kaiketi myös.

En tiedä mitä jeera on ja ihmettelen että joku eri päivinä hokee palstalla jeeraa.

KVG pöljä.

Vierailija
24/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KVG pöljä.

Olet lapsi ja trolli. Mene hokemaan jeeraa muualle.

Vierailija
25/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KVG pöljä.

Olet lapsi ja trolli. Mene hokemaan jeeraa muualle.

Se koira älähtää, kehen kalikka kalahtaa. Sinä voisit lopettaa tuon mausteen käyttämisen, se haisee jo rappukäytävässä asti. Se haisee samalta kuin kaverin juopponaapurin asunnon kohdalla. Se tiedettiin, että tuo naapuri ei ollut jaksanut siivota vuosikausiin yhtään mitään.

Vierailija
26/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista että sinulla on harvinainen geenimutaatio joka parantaa hajuaistia äärimmäisen tarkaksi tavalliseen hajuaistiin verrattuna. 

Tämä muutos aiheuttaa sen että voit haistaa omasta virtsasta kaiken mitä olet syönyt/juonut sekä hiki haisee myös sille mitä olet syönyt.

Mulla taitaa olla tuo. Haistan omasta virtsasta sen mitä syönyt. Muutkin aistit, kuten näkö ja kuulo ovat täydellisen hyvät. Erikoisuutena myös se, että kipuaisti toimii erikoisesti ja kipukynnys on äärimmäisenkova, josta todisteena kaksi juurihoitoa poskihampaisiin ilman puudutusta.

Vierailija
27/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet raskaana tai imetät? Poskiontelontulehdus? Tulehtunut hammas?

Vierailija
28/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen lukenut tuon Aku Ankan.

Hyperosmia. Mene sinä Aku Ankkojesi kanssa kaatopaikalle. 

Älä hikeenny, fiksu tyyppi!

Palstan

menopaussiMinnuliisa

Bårvoosta tykittää

as usual.

Vierailija
29/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla taitaa olla tuo. Haistan omasta virtsasta sen mitä syönyt. Muutkin aistit, kuten näkö ja kuulo ovat täydellisen hyvät. Erikoisuutena myös se, että kipuaisti toimii erikoisesti ja kipukynnys on äärimmäisenkova, josta todisteena kaksi juurihoitoa poskihampaisiin ilman puudutusta.

Pitäisikö nyt tutustua ihmisen anatomiaan, ruoka menee suolistoon ja neste munuaisiin, et siis haista virtsasta mitä olet syönyt, sen mitä ole juonut voit haistaa 

Vierailija
30/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti, onkohan tää totta :D Jos on niin selittäisi kyllä paljon omasta hajuaistista. Tosin olen luullut että tuo eriteasia on kaikilla sama, että tottakai haistat pissasta ja hiestä ruoka/juomavalion

-eri

Ei ole. Virtsasta ei normaali hajuaistinen haista mitä on syönyt, tonnikalaa syömällä virtsa haisee tonnikalalle. Kinkkua syömällä kinkulle jne. 

Sama pätee hikeen. Toki ne kaikki haisevat mutta tavallinen ihminen ei voi erottaa yksityiskohtaisesti mikä siinä haisee. Koirat haistava

Olen aivan tavallinen ihminen ja minulla on tavallinen hajuaisti. Haistan omasta pissistäni aika monia elintarvikkeita, joita olen syönyt. Samoin kainalohiestä.

Vierailija
31/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jotain häikkää munuaisissa, niin sekin voi aiheuttaa "vääriä" hajuja ja makuja.

Vierailija
32/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö nyt tutustua ihmisen anatomiaan, ruoka menee suolistoon ja neste munuaisiin, et siis haista virtsasta mitä olet syönyt, sen mitä ole juonut voit haistaa 

Mitä kautta se neste menee munuaisiin? Väitteesi on niin absurdi, että se menee samaan kategoriaan Trumpin puheiden kanssa.

Vierailija
33/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellistä, naapurin koira oli pienenä aina nuuhkimassa minun jalkojen väliä, ei saanut istua eikä seistä missään rauhassa kun se oli tunkemassa kuonoaan sinne. Nyt aikuisena on vikaa munuaisissa.

Vierailija
34/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapäästäsi? Minulla on tuo ongelma vaikka juuri sain otin bakteerivaginoosiin lääkekuurin ja söin myös hiivasienilääkkeen. En enää käsitä.

Vierailija
35/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan jo kaksi influenssaa ja koronan sen perusteella miten maku- ja hajuaistimukset muuttuu.

Vierailija
36/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes.

Vierailija
37/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista nojatuolia. Haiseeko perseeltä?

Vierailija
38/38 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klooriheksaani. Sitä muodostuu kun laatasta nousee kosteutta vanhaan muovimattoon, joka on peitetty esim. parketilla tai laminaatilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi