Miehen aikuiset lapset ja niiden äiti
Haluan vain nyt purkaa. Miehellä on siis nuoret aikuiset lapset. Asuvat omillaan ja näin.. ovat myös työelämässä kumpainenkin.
Lapset eivät silti saa mitään aikaiseksi. Eivät saa säästettyä mihinkään. Elävät kädestä suuhun ja aina välillä sitten rahat loppu. Mikään määrä rahaakaan ei riitä, kaikki menee. Eivät ole tehneet ASP-tiliä kehoituksista huolimatta jos/kun joskus haluavat varmasti oman asunnon.
Toinen lapsista muutti jonkin aikaa sitten eikä ole saanut aikaiseksi laittaa asuntoaan kuntoon sen jälkeen kun autoimme itse miehenki/lasten isän kanssa hänet sinne muuttamaan. Puuttuu mm. lamppuja, tavaroita purkamatta, huonekalut laittamatta paikoilleen/kokoamatta. Joten menemme vielä auttamaan senkin kanssa. Lasten äiti eli miehen ex ei millään tavalla auta lapsiansa näissä asioissa vaikka asuu vieressä. Ei muutossa, järjestämisessä, siivouksessa.. Sen sijaan kyllä viestittelee miehelle haukkuakseen ja nostaa omaa häntäänsä kuinka on käynyt vaikka lapsen asunnolla viemässä suklaalevyn, muttei huomioi ollenkaan sitä, että valot puuttuu, pesukone ei toimi, kaikki tavarat hakee paikkaansa..
Jotenkin en vain voi käsittää miten ovat noin vieraantuneita siitä elämänhallinnasta. Priorisoinnista. Miksi toimivat tuolla tavalla? Monesti olen miettinyt. Tämä pätee kaikkiin asioihin.
Kommentit (32)
Ihme kuvioita ihmisillä. Miehen lasten äiti, vaimon lasten isä, mummon lasten vaari..
Antakaapa nuorten aikuisten elää itse elämäänsä. Mies voi jo exän estää. Ei ole syytä olla tekemisissä ja kuunnella haukkuja.
Nuorta aikuista voi auttaa, kun hän pyytää. Ei kuitenkaan tehdä puolesta eikä puututa elämään.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä aikuisia lapsia enää kuulukaan paapoa. Äiti tekee ihan oikein. Siperia opettaa.
Siperia opettaa. Kyllä. Ei mieskään rahaa vaan anna tästä syystä. Saattaa lainata tai ostaa ruokakassin, ei anna suoraan pelkkää rahaa. Ja olemme nyt aikamme odottaneet sen asunnon kanssa et valmistuuko se. Ei ole valmistunut. "Pakko" on auttaa toinen jaloilleen. Lasten äiti siis odottelee samaa ja sitten kun mitään ei asunnossa tapahdu niin tulee miehelle haukkumaviestiä, että mene auttamaan! Itse ei ole valmis tekemään yhtään mitään.
ap
En tunne sympatiaa uusioperheiden asioita kohtaan, jos ei ole kyseessä luonnollisen erottajan, kuolema, vaikutus. Älkää ottako käytettyjä, joilla siteet tallella, koska itsellenne siinä vaan pahaa teette
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä aikuisia lapsia enää kuulukaan paapoa. Äiti tekee ihan oikein. Siperia opettaa.
Siperia opettaa. Kyllä. Ei mieskään rahaa vaan anna tästä syystä. Saattaa lainata tai ostaa ruokakassin, ei anna suoraan pelkkää rahaa. Ja olemme nyt aikamme odottaneet sen asunnon kanssa et valmistuuko se. Ei ole valmistunut. "Pakko" on auttaa toinen jaloilleen. Lasten äiti siis odottelee samaa ja sitten kun mitään ei asunnossa tapahdu niin tulee miehelle haukkumaviestiä, että mene auttamaan! Itse ei ole valmis tekemään yhtään mitään.
ap
Miten on pakko auttaa? Pyytääkö nuori apua? Häntä voi ohjeistaa tekeen itse. Ei missään nimessä mennä puolesta hyysäömäön toisen kotiin. Tarkoitus on, että nuori itse oppii elämään. Jis vielä töissäkin ovat niin suuremmalla syyllä itse hoitas.
Mitä ihmettä kyttäät te nuoren aikuisen sisustusta? Käytte siis viikottain kyyläämässä ja merkkaatte ylös mitä on tekemättä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miten on pakko auttaa? Pyytääkö nuori apua? Häntä voi ohjeistaa tekeen itse. Ei missään nimessä mennä puolesta hyysäömäön toisen kotiin. Tarkoitus on, että nuori itse oppii elämään. Jis vielä töissäkin ovat niin suuremmalla syyllä itse hoit
Kyllä. Pyytää apua. Peruu, pyytää uudelleen apua. Elämänhallinta hukassa.
Luojalle kiitos ettei elämään kuulu eksiä, nyksiä ja puolikkaita lapsia. Mies vain, tarkkaan valitsin lapsettoman.
Onko ne junnut muutenkin toistaitoisia jos eivät kattolamppujen kiinnittämisestä suoriudu?
Sehän on heidän, näiden lasten ja vanhempiensa välinen asia miten auttavat keskenään toisiaan.
Ei kait ulkopuolisten henkilöiden pidä puuttua.
Onko tässä kateus/mustiskortti noussut esille?
Eli kyse on laiskasta nuoresta. Jokainen osaa purkaa tavarat, laittaa lamput ja koota huonekalut, jos haluaa. Nyt voi sanoa jo, että apu meni jo. Ei hän nimittäin oikeasti tarvi apua vaan on vain laiska.
Sähän lusikan oikeen soppaan oot iskeny, miltäs maistuu :)
anteeksi oli pakko
Vierailija kirjoitti:
Ehkä on pientä masennusta sillä omaan kotiin muuttaneella nuorella. Tuollainen saamattomuus ei kuulosta normaalilta paitsi, jos nuori aikuinen on juuri toipumassa jostain pahemmasta sairaudesta kuten influenssasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä kyttäät te nuoren aikuisen sisustusta? Käytte siis viikottain kyyläämässä ja merkkaatte ylös mitä on tekemättä!
Yleensä ihminen purkaa nopeasti tavarat uudessa kodissa ja panee ne paikoilleen. Muuttokuorman purkaminen on paljon nopeampaa kuin pakkaaminen. Jos joku ei saa hankittua pesukonetta tai asennettua sitä paikoilleen, niin kulkeeko hän likaisissa vaatteissa?
Sellaista se on kun yrittää kakkosvaimona puuttua miehen ja ykkösvaimon lasten asiohin. Olet osa haaremia, asemasi on toinen vaimo, pysy paikallasi vaan
Miksi olet ottanut riesaksesi tällaisen miehen ja vieläpä peeniksen entiset roiskeet ?
Voi olla diagnoosina Asperger niillä aikuislapsilla
Vierailija kirjoitti:
En tunne sympatiaa uusioperheiden asioita kohtaan, jos ei ole kyseessä luonnollisen erottajan, kuolema, vaikutus. Älkää ottako käytettyjä, joilla siteet tallella, koska itsellenne siinä vaan pahaa teette
Niinpä. Kakkosnainen on käenpoikanen, joka potkii ykkösvaimon lapset pesästä ja yrittää munia itse vielä samaan pesään.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on kun yrittää kakkosvaimona puuttua miehen ja ykkösvaimon lasten asiohin. Olet osa haaremia, asemasi on toinen vaimo, pysy paikallasi vaan
Eihän kyseessä ole edes vanhempien asia, vaan aikuisen lapsen oms asia, jonka voi jo ohittaa. Meni jo.
Ei ole sinun asiasi ollenkaan, unohda. Mies auttaa lapsiaan ja lasten äiti auttaa. Ja miksi sulle on noita asioita kertoiltu, ei kaikille ole uraa, eikö mies osaa olla hiljaa muiden asioista. Kertooko sunkin asiat eteenpäin? Miksi sun pitäisi keskittyä muiden ihmisten lasten elämään, keskity omaasi.