Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakkaat halusi köyhiltä tuet pois - nyt kärsivät itse ryöstöistä ja väkivallan pelosta

Vierailija
24.02.2025 |

Nainen kertoo, minkälaista on asua Helsingin arvotalossa, josta ei uskalla poistua ilman miestään

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011044304.html

Kommentit (468)

Vierailija
1/468 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästä päästä kärsii koko valtio

Vierailija
2/468 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ovat aina keskuudessamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/468 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa ne sitten v..tu vankilaan!

Ai niin, se maksaa verovaroista 80 tonnia vuodessa.

Halvemmaksi tulisi hoitaa ihmisten nupit kuntoon. Nythän siihen ei vuosikymmeneen ole ollut "resursseja" mutta ampumaradoille ja herätysseuroille niitä riittää.

Ja ei, en käytä itse muuta kuin teetä. Ilman oopiumia.

Vierailija
4/468 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin "arvotalo". Joo-o. Ainoastaan HS voi vakavalla namaalla kirjoittaa Kallion hesarilla sijatsevasta arvotalosta.

Vierailija
5/468 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuossa ole kyse huumeensyöjistä?

Noin yleisesti kyllä pienet tuloerot lisäävät turvallisuutta. Mutta niihin päästään toki helpommalla kyllä myös tekemällä työtä oman elatuksen eteen.

Vierailija
6/468 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennyt röyhkeäksi, jos köyhät ajattelevat että se mikä on toisen on myös hänen. Mikä oikeus heillä on toisten rahoihin? Jokainen hankkikoon itse elantonsa. Ilman rikoksiakin saa tässä maassa tuloja. Taitaa olla niin että joko ei ole työhaluja tai sitten ei kelpaa ne työpaikat mitä on vapaana. Eikä ole haluja perustaa oma yritystä, koska sehän on riski.

Vankeutta rikollisille niin alkaa loppumaan ryöstöt. Mikähän Etelä-Amerikan valtio se oli missä presidentti siivosi jengit kaduilta pois kovin ottein ja ihmiset kiittelivät että tuli turvallista olla jälleen ulkona. Näin se homma toimii.

Vierailija
7/468 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarin "arvotalo". Joo-o. Ainoastaan HS voi vakavalla namaalla kirjoittaa Kallion hesarilla sijatsevasta arvotalosta.

Toimittajat itse asuvat paska-alueilla ja haluavat assosioida ne mediassa arvoalueiksi eri artikkeleissa koska asuntolaina ja koko tulevaisuus on niissä kiinni.

Oikea arvoalue on arkkitehtonisesti esim. Kaivopuisto tai Kaartinkaupunki.

Vierailija
8/468 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa on ihan yleistä että rikkaat asuu omilla alueillaan joissa partioi vartijat

Vierailija
9/468 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio on aina ollut laitapuolen kulkijoiden kaupunginosa. HS vetää mutkia suoriksi klikkikalastelussaan aika reippaasti. Otsikon perusteella olisin kuvitellut kaupunginosan olevan Eira tai Katajanokka vähintään.

Vierailija
10/468 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne "varakkaat" eivät suostu edes käymään Kalliossa keskellä päivääkään ja hesari on suunnilleen viimeinen paikka johon ne muuttaisivat asumaan mistään hinnasta.

Arvotalo, my ass.

Vierailija
11/468 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuossa ole kyse huumeensyöjistä?

Noin yleisesti kyllä pienet tuloerot lisäävät turvallisuutta. Mutta niihin päästään toki helpommalla kyllä myös tekemällä työtä oman elatuksen eteen.

Ei voi olla niin että kotona pötköttelijällä ja kovaa työtä raatavalla on pienet tuloerot.

Vierailija
12/468 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin.  

Muuta neuvoa ei tule.  

Vierailija
13/468 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalituillako huumekauppa loppuu?

Vierailija
14/468 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mennyt röyhkeäksi, jos köyhät ajattelevat että se mikä on toisen on myös hänen. Mikä oikeus heillä on toisten rahoihin? Jokainen hankkikoon itse elantonsa. Ilman rikoksiakin saa tässä maassa tuloja. Taitaa olla niin että joko ei ole työhaluja tai sitten ei kelpaa ne työpaikat mitä on vapaana. Eikä ole haluja perustaa oma yritystä, koska sehän on riski.

Vankeutta rikollisille niin alkaa loppumaan ryöstöt. Mikähän Etelä-Amerikan valtio se oli missä presidentti siivosi jengit kaduilta pois kovin ottein ja ihmiset kiittelivät että tuli turvallista olla jälleen ulkona. Näin se homma toimii.

Ei niitä töitä ole kaikille halukkaille 2025. Lue uutisia. Suorittaviin paikkoihinkin on tuhansia hakijoita.

Jos sinun pitäisi nyt vankeuden uhalla haasteena hankkia kuukauden sisällä mikä tahansa *palkallinen* työpaikka, olisit erittäin todennäköisesti koulutustaustasta riippumatta lusimassa.

Itse en ole pienituloinen. Mutta kehotan avaamaan silmät reaalitodellisuudelle joka on kovin eri kuin 80-luvulla.

Vierailija
15/468 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa ne sitten v..tu vankilaan!

Ai niin, se maksaa verovaroista 80 tonnia vuodessa.

Halvemmaksi tulisi hoitaa ihmisten nupit kuntoon. Nythän siihen ei vuosikymmeneen ole ollut "resursseja" mutta ampumaradoille ja herätysseuroille niitä riittää.

Ja ei, en käytä itse muuta kuin teetä. Ilman oopiumia.

Miksi rikollisten määrä on yhtäkkiä lisääntynyt? Miksi konkurssien määrä on lisääntynyt? Ulosottojen määrä on lisääntynyt? Ja työttömyys lisääntynyt?

Vierailija
16/468 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis haukkuu köyhät hallitushaukkumisen sijasta. Oletpa viisas. 

Mun kaverille on sattunut kalliossa vaikka mitä 80-luvun lopulta lähtien kun muutti sinne asumaan, on uhattu ampuma-aseella, veitsellä, yritetty myydä huumeita jne. Aluetta ei tietenkään paranna että ulkkisten annetaan tehdä huumekauppaa avoimesti. 

Vierailija
17/468 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mennyt röyhkeäksi, jos köyhät ajattelevat että se mikä on toisen on myös hänen. Mikä oikeus heillä on toisten rahoihin? Jokainen hankkikoon itse elantonsa. Ilman rikoksiakin saa tässä maassa tuloja. Taitaa olla niin että joko ei ole työhaluja tai sitten ei kelpaa ne työpaikat mitä on vapaana. Eikä ole haluja perustaa oma yritystä, koska sehän on riski

Ne muutaman satkun ruokarahat ovat aika halpaa jos vertaa siihen, mitä yhden ihmisen vankilaan laittaminen maksaa.

Puhutaan vuositasolla noin 20-kertaisesta erosta. Eli olisi myös typerää taloudellisessa mielessä tunkea lisää ihmisiä vankilaan.

Vierailija
18/468 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki talot on Helsingissä arvotaloja. Yksi maailman kalleimmista kaupungeista.

Vierailija
19/468 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Toisaalta kaikki köyhät eivät ole käyttäjiä tai riehu, vaikka nääntyisi. Mutta tottakai moni asia vaikuttaa, jos alue on levoton ja on käyttäviä.

Vierailija
20/468 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän oli täysin ennustettu. Orpo ja Purra eivät uskoneet tai eivät piitanneet. Eivät itse edes asu Helsingissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme