Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen aikuiset lapset ja niiden äiti

Vierailija
24.02.2025 |

Haluan vain nyt purkaa. Miehellä on siis nuoret aikuiset lapset. Asuvat omillaan ja näin.. ovat myös työelämässä kumpainenkin. 

Lapset eivät silti saa mitään aikaiseksi. Eivät saa säästettyä mihinkään. Elävät kädestä suuhun ja aina välillä sitten rahat loppu. Mikään määrä rahaakaan ei riitä, kaikki menee.  Eivät ole tehneet ASP-tiliä kehoituksista huolimatta jos/kun joskus haluavat varmasti oman asunnon.

Toinen lapsista muutti jonkin aikaa sitten eikä ole saanut aikaiseksi laittaa asuntoaan kuntoon sen jälkeen kun autoimme itse miehenki/lasten isän kanssa hänet sinne muuttamaan. Puuttuu mm. lamppuja, tavaroita purkamatta, huonekalut laittamatta paikoilleen/kokoamatta. Joten menemme vielä auttamaan senkin kanssa. Lasten äiti eli miehen ex ei millään tavalla auta lapsiansa näissä asioissa vaikka asuu vieressä. Ei muutossa, järjestämisessä, siivouksessa.. Sen sijaan kyllä viestittelee miehelle haukkuakseen ja nostaa omaa häntäänsä kuinka on käynyt vaikka lapsen asunnolla viemässä suklaalevyn, muttei huomioi ollenkaan sitä, että valot puuttuu, pesukone ei toimi, kaikki tavarat hakee paikkaansa..

Jotenkin en vain voi käsittää miten ovat noin vieraantuneita siitä elämänhallinnasta. Priorisoinnista. Miksi toimivat tuolla tavalla? Monesti olen miettinyt. Tämä pätee kaikkiin asioihin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on kun yrittää kakkosvaimona puuttua miehen ja ykkösvaimon lasten asiohin. Olet osa haaremia, asemasi on toinen vaimo, pysy paikallasi vaan

Ex on ex ihan syystä. Nykyinen vaimo on aina se paras jonka kanssa asiat rullaa ja jonka kanssa halutaan olla. 

Vierailija
22/32 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä miehesi, siis näiden lasten isä sanoo, kun hänen kanssaan puhuit tästä? Vaikuttaako tuo lasten rahankäyttö jotenkin sun talouteesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kyse on laiskasta nuoresta. Jokainen osaa purkaa tavarat, laittaa lamput ja koota huonekalut, jos haluaa. Nyt voi sanoa jo, että apu meni jo. Ei hän nimittäin oikeasti tarvi apua vaan on vain laiska. 

Kyllä vanhemmat yleensä auttavat lapsiaan asunnon laitossa tai toisinpäin. Jopa sähkömies voi olla lamppuihin. Riippuu huonekalusta onko kaksin koottava vai yksin.

Vierailija
24/32 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös miehen lapsilla vähän samaa, mies auttaa taloudellisesti. Ja minusta asia on ihan ok, he ovat hänen lapsiaan, tottakai lapsiaan haluaa auttaa. Ollaan oltu myös toisen muuttoapuna.

Kaikkien elämä ei mene samalla tavalla, eikä ole tarviskaan. Kaikki eivät halua sitä omakotitaloa, 2 lasta ja koiraa, kuten näköjään ap:n mielestä pitäisi ajatella. Anna miehesi ja hänen exänsä hoitaa lastensa asiat, niin kuin parhaaksi näkevät

Vierailija
25/32 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kyse on laiskasta nuoresta. Jokainen osaa purkaa tavarat, laittaa lamput ja koota huonekalut, jos haluaa. Nyt voi sanoa jo, että apu meni jo. Ei hän nimittäin oikeasti tarvi apua vaan on vain laiska. 

Kyllä vanhemmat yleensä auttavat lapsiaan asunnon laitossa tai toisinpäin. Jopa sähkömies voi olla lamppuihin. Riippuu huonekalusta onko kaksin koottava vai yksin.

Yleensä on kavereita, joiden kanssa laitetaan. No ap on apua tarjonnut, mutta nuori on saamaton.

Vierailija
26/32 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä on kavereita, joiden kanssa laitetaan. No ap on apua tarjonnut, mutta nuori on saamaton.

Eivät lapset halua jotain isän naiskumppania avuksi, vaan vanhempansa tai tutut. Mikä onkin viisasta. Ei kaikilla ole kavereita jotka rientävät avuksi ja kaverilla voi olla kipeytyvä selkä tms.

Vierailija
27/32 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla ei ollut mitään äitipuolta kirjoittelemassa nettiin mun asioista, silloin kun nuorena ensimmäiseen kotiin muutin. Vanhemmat olivat muuttoapuna. Isä asensi lamput ja pesukoneen. Itseasiassa vanhemmat ostivatkin sen ensimmäisen pesukoneen. 

Aika hukassassa jotkut nuoret ovat tuossa vaiheessa. Oman itsenäisen elämän alussa. Parin vuoden päästä oma esikoinen varmasti samassa vaiheessa elämää ja kivahan se on olla vanhempina apuna tuossa. Näin itse ajattelen. 

Vierailija
28/32 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä aikuisia lapsia enää kuulukaan paapoa. Äiti tekee ihan oikein. Siperia opettaa.

Siperia opettaa. Kyllä. Ei mieskään rahaa vaan anna tästä syystä. Saattaa lainata tai ostaa ruokakassin, ei anna suoraan pelkkää rahaa. Ja olemme nyt aikamme odottaneet sen asunnon kanssa et valmistuuko se. Ei ole valmistunut. "Pakko" on auttaa toinen jaloilleen. Lasten äiti siis odottelee samaa ja sitten kun mitään ei asunnossa tapahdu niin tulee miehelle haukkumaviestiä, että mene auttamaan! Itse ei ole valmis tekemään yhtään mitään.

ap

Kyllähän sinä täällä aika ansioituneesti valitat. Mahtaako sitten auttaa teistä ketään?

Vierailija
29/32 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä aikuisia lapsia enää kuulukaan paapoa. Äiti tekee ihan oikein. Siperia opettaa.

Siperia opettaa. Kyllä. Ei mieskään rahaa vaan anna tästä syystä. Saattaa lainata tai ostaa ruokakassin, ei anna suoraan pelkkää rahaa. Ja olemme nyt aikamme odottaneet sen asunnon kanssa et valmistuuko se. Ei ole valmistunut. "Pakko" on auttaa toinen jaloilleen. Lasten äiti siis odottelee samaa ja sitten kun mitään ei asunnossa tapahdu niin tulee miehelle haukkumaviestiä, että mene auttamaan! Itse ei ole valmis tekemään yhtään mitään.

ap

Miksi mies ei estä ex-muijaa? Miksi on pakko auttaa aikuinen jaloilleen, jossei itseään seisominen kiinnosta?

Ihme pakkoja teillä.

Vierailija
30/32 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on heidän, näiden lasten ja vanhempiensa välinen asia miten auttavat keskenään toisiaan.

Ei kait ulkopuolisten henkilöiden pidä puuttua.

Onko tässä kateus/mustiskortti noussut esille?

Tätä minäkin ihmettelen, että mitä ap siinä säätää ja stressaa. Eivät ne ole sinun lapsesi. Anna vanhempien hoitaa lapsensa parhaaksi katsomallaan tavalla ja tee sinä sillä aikaa jotain muuta mistä sinä nautit.

Tuolla perheellä voi olla ihan erilaiset arvot ja periaatteet kuin sinulla, joten älä tyrkytä omiasi. Heillä voi olla ihan erilainen rytmi ja tahti asioiden hoitamisessa kuin sinulla, joten anna heidän tehdä omalla tahdillaan.

Tuon perheen asiat eivät kuulu sinulle, joten pysy poissa, katso muualle, touhua muiden asioiden parissa. Vietä aikaa miehesi kanssa silloin, kun hän ei ole lapsiaan auttamassa.

Vierailija
31/32 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia antaa lapsilleen rahaa. Jos minulle tulisi tähän joku uusi puoliso sanomaan, etten saa antaa lapsilleni rahaa, niin kyllä sähähtäisin niin, että tuo puoliso ei todennäköisesti haluaisi enää tulla takaisin. Kukaan muu ei tule minulle sanomaan, miten minun tulee antaa lapsilleni rahaa tai olla antamatta (kun ei ole velkoja minnekään maksamatta tai muuta vastaavaa vilunkia menossa).

Vierailija
32/32 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mulla ei ollut mitään äitipuolta kirjoittelemassa nettiin mun asioista, silloin kun nuorena ensimmäiseen kotiin muutin. Vanhemmat olivat muuttoapuna. Isä asensi lamput ja pesukoneen. Itseasiassa vanhemmat ostivatkin sen ensimmäisen pesukoneen. 

Aika hukassassa jotkut nuoret ovat tuossa vaiheessa. Oman itsenäisen elämän alussa. Parin vuoden päästä oma esikoinen varmasti samassa vaiheessa elämää ja kivahan se on olla vanhempina apuna tuossa. Näin itse ajattelen. 

No jep.. kun oma lapsi muutti 22v ikäisenä toiselle paikkakunnalle opiskelemaan, oli täysin selvää, että hänen isänsä kanssa oltiin muuttoapuna ja asentamassa pesukonetta jne. Toki kysyin häneltä, mihin tavaransa haluaa, mutta minä purin laatikoista tavarat paikoilleen kun hän isänsä kanssa niitä kantoi sisään. Petasin sängyn jne. Ja ostin sen pesukoneen ja kaapit täyteen ruokaa. Ihan luonnollista minusta, ja apua annan, taloudellistakin, jos sitä tarvitsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä