Miesystävä teki kalliin hankinnan ja nyt hänellä ei ole enää varaa mihinkään muuhun
Ollaan reilun vuoden seurusteltu. Tienataan ja käyttöön jää kummallakin about saman verran. Ollaan käyty keikoilla, yövytty hotelleissa, syöty ravintoloissa. Joka kuukausi siis jotain mukavaa arjesta irrottautumista. Nyt mies osti itselleen kalliin jutun (tyyliin moottoripyörä), johon laittoin kaikki säästöt + maksaa sitä seuraavat 3 vuotta. Minulle tuosta hankinnasta ei ole mitään iloa. Nyt hänellä ei siis ole varaa enää mihinkään ylimääräiseen mun kanssa. Eli jos haluan, että yhdessä tehdään jotain, niin minä maksan molemmat. Ei tää nyt kovin reilua ole, mitä te olisitte tykänneet tässä tilanteessa?
Kommentit (783)
Mene oksentamaan miesvihaprovosi ja traumasi jollekin terapeutille
Jos miehen talouden hallinta on tuota luokkaa eli hankkii materiaa niin, ettei jää mitään maksuvaraa edes yllättäviin tilanteisiin, jättäisin miehen. Muuten olet itse jatkossa miehen elättäjä.
Miehen kannattaisi samalla dumpata tuollainen riippakivi elämästään.
Hankit jonkun toisen seuralaisen jonka kanssa käyt ulkona. Vaikka tinderistä
Miehelle ei kelpaa ilmainen tekeminen vaan hän haluaa käydä keikoilla, jne?
Mene kavereiden kanssa. Mies voi liittyä seuraan sitten kolmen vuoden päästä.
Parempi, että vaihdat miesystävän sellaiseen, joka arvostaa samanlaisia asioita ja tekemistä kuin sinä. Miehelle tärkeintä oli saada tuo "kallis hankinta".
Vierailija kirjoitti:
Miehelle ei kelpaa ilmainen tekeminen vaan hän haluaa käydä keikoilla, jne?
Mikä ilmainen tekeminen korvaa keikat? Katsellaan musavideoita youtubesta?
Provo toki, mutta maailma on täynnä naisia jotka rajoittavat miestensä harrastuksia ja mies ei saisi nauttia elämästään ilman naistaan tai käyttää rahaa itseensä. Täysin sairasta ja kontrolloivaa käytöstä.
No, kohta se heittää veivinsä kun kolaroi tuolla moottoripyörällä.
No kiva kun mies pystyy maksamaan harrastuksensa. Enpä kyllä kaikkea maksaisi toisen puolesta. Tee jotain kivaa ulkona kavereiden kanssa ja vietä miehen kanssa halpoja koti-iltoja.
Säästöjen käyttö yksittäiseen hankintaan, jos ei ole ihan asunnosta kyse, on aina arveluttavaa. Päälle vielä 3 vuotta maksamista...
Toisaalta kuvauksesta tulee tunne että aika paljon on hummailuunkin rahaa käytetty. Ehkäpä miehelle tämä ei ollutkaan niin tärkeää? Joka tapauksessa omilla rahoillaan saa tehdä mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehen talouden hallinta on tuota luokkaa eli hankkii materiaa niin, ettei jää mitään maksuvaraa edes yllättäviin tilanteisiin, jättäisin miehen. Muuten olet itse jatkossa miehen elättäjä.
Kyllä hän raha-asiansa osaa hoitaa, mutta nyt ei halua/pysty käyttämään rahaa mihinkään ylimääräiseen
Ap
Eli miehen olisi pitänyt laittaa rahansa hotelliyöpymisiin, keikkoihin, illallisiin jne? Enemmän siitä moottoripyörästä jää lopulta jäljelle. Teillä on vaan erilaiset harrastukset nyt.
Aikuisen ihmisen pitäisiä olla koko ajan niin helvetin aikuinen säästä, säästää, säästä ja elää jotain sitkun elämää? Mäkin olen tehnyt "järjettömän" ostoksen ja laittanut keikat, yms "turhakkeet" hetkeksi jäähylle. Mies kävi niissä sitten kavereiden kanssa ja me sitten tehtiin yhdessä asioita joihin minulla oli varaa.
Vierailija kirjoitti:
Provo toki, mutta maailma on täynnä naisia jotka rajoittavat miestensä harrastuksia ja mies ei saisi nauttia elämästään ilman naistaan tai käyttää rahaa itseensä. Täysin sairasta ja kontrolloivaa käytöstä.
Kuka on rajoittanut ja ketä? Mies teki tässä valinnan ja hintana saattaa olla, että nainen lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä olla joku kassa hätätilanteita varten, mutta keikat ja hotelliyöt ei oo sellaisia. Mies haluaa käyttää ns. hauskanpitorahansa muuhun. Tämä on ihan tavallista, harvalla ihmisellä on varaa ihan kaikkeen ylimääräiseen. Meillä esim. on mökki ja siihen menee rahaa, mikä tarkoittaa sitä, että ulkomaan lomia on harvakseltaan. Mökillä oleminen on meille mieluisampi tapa viettää aikaa, joten rahat panostetaan siihen.
Kyllä ketuttaisi käyttää palkkansa ylikalliisiin ravintoloihin Suomessa. Onneksi vaimo on fiksu ja vaatimaton ihminen. Molemmilla varaa kalliisiin harrastuksiin, juuri asensin saviuunia varastoon viikonloppuna.
Ai minä luulin että se kallis hankinta olit sinä.